κόπτσης
«Δυστυχώς, για άλλη μια φορά η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αντιμετωπίζει τις ελλείψεις των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ως νούμερα και ποσοστά προσλήψεων», σημειώνει η Πρωτοβουλία Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής για τα κενά στα σχολεία

Ο Αλέξανδρος Κόπτσης «δεν αμφισβητεί κατ' ουσίαν τους εκπαιδευτικούς, αλλά τις ίδιες τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», υπογραμμίζει η Πρωτοβουλία Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής αναφορικά με τις δηλώσεις του γ.γ του ΥΠΑΙΘ για τα κενά στα σχολεία.

«Στον απόηχο, λοιπόν, της εν λόγω συνέντευξης τα μέλη της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής ξεκαθαρίζουν ότι τα 600 και πλέον κενά είναι πέρα για πέρα αληθινά και δεν επιδέχονται καμία αμφισβήτηση. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι στην Αττική μόνο έχουν καταγραφεί 258 ελλείψεις», σημειώνει χαρακτηριστικά η Πρωτοβουλία.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Καλεσμένος στην εκπομπή της Σοφίας Γαλάνη στον Ελλάδα FM 94,3 ήταν ο Γενικός Γραμματέας κος Αλέξανδρος Κόπτσης τη Δευτέρα 14/11/2022 με κεντρικό θέμα συζήτησης τις ανάγκες και τις ελλείψεις στον κλάδο των φιλολόγων ειδικής αγωγής. 

Παρόλο, λοιπόν, που η συνέντευξη είχε προκαθορισμένη θεματολογία, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, προσπάθησε να αποπροσανατολίσει τη συζήτηση και παρά τις επίμονες προσπάθειες της δημοσιογράφου να κατευθύνει τη συζήτηση στις προθέσεις του ΥΠΑΙΘ αναφορικά με τη Γ΄ φάση ειδικής αγωγής και συγκεκριμένα για τον κλάδο των Φιλολόγων, ο ίδιος είτε απαντούσε για τη γενική αγωγή, είτε για τους νοσηλευτές, είτε για την Α' θμια, είτε δήλωνε ότι δεν διαθέτει ακόμη στα χέρια του τις πληροφορίες για τις ανάγκες του κλάδου για τον οποίο κλήθηκε να δώσει συνέντευξη. Επέλεξε, λοιπόν, για άλλη μια φορά να τονίσει το ρεκόρ προσλήψεων και τους μόνιμους διορισμούς, υπεκφεύγοντας των συγκεκριμένων ερωτήσεων της δημοσιογράφου. 

Η στιχομυθία που ακολουθεί είναι ενδεικτική:

-    Σοφία Γαλάνη: «Άρα, εσείς λέτε ότι τα κενά τα οποία λέει η πλευρά των φιλολόγων ειδικής αγωγής ότι δεν είναι τόσα πολλά. Έχετε άλλα στοιχεία στα χέρια σας από τις δευτεροβάθμιες;»

-    Αλέξανδρος Κόπτσης: «Τα κενά δεν είναι τόσα πολλά. Για τη γενική αγωγή σας έχω πει επανειλημμένα ότι έχει καλυφθεί πάνω από το 95%, για τη δε ειδική αγωγή ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών μας και σας είπα ιδιαιτερότητες. Ναι στην Παράλληλη Στήριξη. Φυσικά εκεί που είναι αναγκαίο 100%. Ναι με τη βοήθεια των τμημάτων Ένταξης, στους νοσηλευτές όπου είναι ανάγκη ένας για κάθε μαθητή. Υπάρχουν περιπτώσεις στη Θεσσαλονίκη θυμάστε προχθές τρεις νοσηλευτές πήγανε για τρία παιδιά σε ένα σχολείο μόνο. Ναι σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να ικανοποιούνται οι ανάγκες δύο μαθητών ακόμα και ένας νοσηλευτής σε ένα σχολείο. Κοιτάμε, ομαδοποιούμε τις ανάγκες σε συνεργασία με τα στελέχη εκπαίδευσής μας, τους διευθυντές εκπαίδευσης, τους συμβούλους ειδικής αγωγής, τους οποίους συμβουλευόμαστε και τους ανθρώπους του ΚΕΔΑΣΥ, ώστε να κάνουμε την καλύτερη δυνατή κατανομή για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες όλων των μαθητών»

-    Σοφία Γαλάνη: «Εσείς τι αριθμό κενών θέσεων έχετε στα χέρια σας δηλαδή, αν δεν είναι 600 όπως λένε οι εκπαιδευτικοί;»

-    Αλέξανδρος Κόπτσης: «Δεν έχω αναλυτικά για κάθε ειδικότητα αυτή τη στιγμή. Αν μου το λέγατε θα είχα τα στοιχεία αυτά, αλλά στη γενική αγωγή»

-    Σοφία Γαλάνη: «Μιλάω για τους φιλολόγους συγκεκριμένα»

-    Αλέξανδρος Κόπτσης: «Α! για τους φιλολόγους μιλάτε της ειδικής αγωγής;»

-    Σοφία Γαλάνη: «Ναι»

-    Αλέξανδρος Κόπτσης: «Δεν μπορώ να σας πω, δεν μπορώ να σας πω τα κενά τώρα, καταλαβαίνετε. Δεν έχω την εικόνα αυτή. Πρέπει στην επόμενη συνάντηση, στο επόμενο ραντεβού που θα χουμε ευχαρίστως να δω τις καταστάσεις γιατί μιλάμε για πάρα πολλές ειδικότητες, μιλάμε για νοσηλευτές, μιλάμε για παράλληλες, μιλάμε για πολλές διαφορετικές περιοχές. Όλα τα στοιχεία αυτά τα επεξεργαζόμαστε, τα έχουμε στη διάθεσή μας, αλλά φυσικά δεν είναι έτοιμα ανά πάσα στιγμή να σας πω για κάθε ειδικότητα αυτήν τη στιγμή».

Δυστυχώς, για άλλη μια φορά η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αντιμετωπίζει τις ελλείψεις των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ως νούμερα και ποσοστά προσλήψεων. Ωστόσο, όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει «πίσω από κάθε αριθμό βρίσκεται τουλάχιστον ένα παιδί», το οποίο μας χρειάζεται για την ομαλή του συμμετοχή στις απαιτήσεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και για την ομαλή μετάβασή του στην κοινωνία. Δεν περιορίζονται οι ανάγκες τους μόνο σε νοσηλευτές. 

Όσον αφορά τα κενά που συγκέντρωσαν τα μέλη της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής ο κος Κόπτσης δήλωσε, πως του φαίνονται υπερβολικά πολλά και ότι τα στοιχεία του ΥΠΑΙΘ είναι υπό επεξεργασία. Με αυτήν τη δήλωση δεν αμφισβητεί κατ΄ ουσίαν τους εκπαιδευτικούς, αλλά τις ίδιες τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίες μας τα μετέφεραν ανοίγοντας την πλατφόρμα του ΟΠΣΥΔ και διαβάζοντας μας τα κενά, όπως τα καταχώρησαν σε αυτήν. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι στην προσπάθειά μας να είμαστε ακόμα πιο βέβαιοι και κυρίως υπεύθυνοι για τις ανάγκες που έχουν δηλωθεί από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει πραγματοποιηθεί και διασταύρωση των εν λόγω αναγκών και με τις αντίστοιχες Περιφέρειες, οι οποίες με τη σειρά τους τις απέστειλαν στο αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Παιδείας. Συνάμα, με την όλη αμφισβήτηση παρατηρείται και η απαξίωση των ΚΕΔΑΣΥ και κατά συνέπεια των σχετικών γνωματεύσεων, μιας και με βάση αυτές δηλώνουν οι διευθύνσεις εκπαίδευσης τις ανάγκες.  

Στον απόηχο, λοιπόν, της εν λόγω συνέντευξης τα μέλη της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής ξεκαθαρίζουν ότι τα 600 και πλέον κενά είναι πέρα για πέρα αληθινά και δεν επιδέχονται καμία αμφισβήτηση. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι στην Αττική μόνο έχουν καταγραφεί 258 ελλείψεις. Αναμένουμε το ποσοστό κάλυψης που δικαιούνται όλα αυτά τα ΠΑΙΔΙΑ και το ΥΠΑΙΘ να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να δείξει εμπράκτως ότι η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση αποτελεί πράγματι προτεραιότητα της παρούσας κυβέρνησης. 

Οι ανάγκες, λοιπόν, είναι πάνω από 600 (δεδομένου ότι απουσιάζουν αυτά των Κυκλάδων, των Δωδεκανήσων και των ΚΕΔΑΣΥ) και αποτυπώνονται με σαφήνεια στον πίνακα που ακολουθεί.

Ωστόσο, επειδή εμείς παραμένουμε πάντα ανοιχτοί στον διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας καλούμε τον κ. Κόπτση να επανέλθει με νέα συνέντευξη στην κα Γαλάνη και ευχαρίστως να βγει στον αέρα και κάποιος εκπρόσωπος από τους φιλολόγους ειδικής αγωγής και να πραγματοποιηθεί μία διασταύρωση των στοιχείων.

κενά ειδικής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες