λουκετο σε σχολείο
«Κι επειδή εμείς θέλουμε να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, να πούμε ότι δεν είναι «συγχώνευση» αλλά λουκέτο»

Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου με σχετική της ανακοίνωση γνωστοποιεί την εισήγηση του Προϊσταμένου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Μανούσου Μαραγκάκη, ο οποίος πρότεινε την «συγχώνευση» των Γυμνασίων Κράνας και Συβρίτου με του Γαράζου και του Φουρφουρά αντίστοιχα.

Η ΕΛΜΕ τονίζει ότι «δεν είναι συγχώνευση, αλλά λουκέτο», καθώς παραθέτει τους λόγους που θα πρέπει να παραμείνουν τα σχολεία ως έχουν στην ρεθυμνιώτικη ύπαιθρο, αλλά και που «χωλαίνει» η εισήγηση του κ. Μαραγκάκη.

«Αντί η ΔΔΕ Ρεθύμνου, ως φορέας της Εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο, να κινηθεί σε μια λογική πίεσης προς το Υπουργείο και κάθε άλλο εμπλεκόμενο φορέα ώστε να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα, τα αποδέχεται ως δεδομένα και …ανακαλύπτει τη μαγική λύση να κλείσουν τα σχολεία», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Η ανακοίνωση:

Με εισήγησή του στο Υπουργείο Παιδείας ο Προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Μανούσος Μαραγκάκης προτείνει τη «συγχώνευση» των Γυμνασίων Κράνας και Συβρίτου με του Γαράζου και του Φουρφουρά αντίστοιχα. Κι επειδή εμείς θέλουμε να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, να πούμε ότι δεν είναι «συγχώνευση» αλλά λουκέτο.

Οι βασικοί λόγοι που επικαλείται ο κ. Μαραγκάκης στις εισηγητικές του εκθέσεις έχουν να κάνουν με κτιριακά και άλλα προβλήματα των δύο σχολείων, τον δήθεν μειούμενο αριθμό των μαθητών, την «ανάγκη κοινωνικοποίησης» των παιδιών και τη μη έγκαιρη στελέχωση των σχολείων με εκπαιδευτικό προσωπικό. Πρόκειται για μία λογική «πονάει χέρι, κόβω χέρι!». Αντί η ΔΔΕ Ρεθύμνου, ως φορέας της Εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο, να κινηθεί σε μια λογική πίεσης προς το Υπουργείο και κάθε άλλο εμπλεκόμενο φορέα ώστε να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα, τα αποδέχεται ως δεδομένα και …ανακαλύπτει τη μαγική λύση να κλείσουν τα σχολεία! Η προέκταση αυτής της λογικής θα οδηγήσει στο κλείσιμο και άλλων σχολείων, ακόμα και των σχολείων «υποδοχής».

Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Η έκθεση βρίθει …βολικών σεναρίων, όπως ότι δεν θα υπάρχει μεγάλη χρονοτριβή στη μεταφορά των μαθητών (χωρίς όμως κάποια τεκμηρίωση από την πλευρά του ΚΤΕΛ ή της Τροχαίας), ότι ο αριθμός των μαθητών μειώνεται (όπου η …μείωση μπορεί να είναι 4 μαθητές σε ισάριθμα χρόνια!), ότι τα σχολεία υποδοχής θα στελεχώνονται γρήγορα (ενώ γνωρίζουμε πολύ καλά ότι πάει Νοέμβριος για να καλυφθούν – αν καλυφθούν – τα κενά στα σχολεία της υπαίθρου) και πως τα παιδιά θα κοινωνικοποιούνται στα σχολεία υποδοχής, λες και τα σχολεία που φοιτούν τώρα είναι γκέτο. (Εκτός αν σαν τέτοια αντιμετωπίζονται από την Διεύθυνση και το Υπουργείο).

Στον συντάκτη της εισήγησης διαφεύγουν γεγονότα όπως:

  1. Το πιθανό κλείσιμο των δύο σχολείων θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη μαθητική διαρροή και «αποκοινωνικοποίηση» καθώς αρκετοί μαθητές, με δεδομένη είτε τη συνδρομή που προσφέρουν σε εργασίες της οικογενείας τους, είτε λόγω των δυσκολιών στη μετακίνηση, δεν θα πάνε καν στο Γυμνάσιο, ή θα φοιτούν με αρκετές απουσίες. Αυτό θα οδηγήσει και στη μείωση των εγγραφών στα αντίστοιχα Λύκεια.
  2. Οι μαθητές αυτών των περιοχών δεν πάνε στα γειτνιάζοντα Λύκεια όχι γιατί δεν αποφοίτησαν από το αντίστοιχο Γυμνάσιο, αλλά είτε γιατί το γειτνιάζον Λύκειο δεν είναι εύκολα προσβάσιμο με τη συγκοινωνία από το σπίτι τους, είτε γιατί αργεί να στελεχωθεί με εκπαιδευτικούς. (Να σημειώσουμε πως οι δυσκολίες στη μετακίνηση αφορούν και τους εκπαιδευτικούς, καθώς τα δρομολόγια είναι απαράδεκτα αραιά).
  3. Η ρεθυμνιώτικη ύπαιθρος είναι ένας τόπος με τα δικά του γεωγραφικά, οικονομικά και πολιτισμικά στοιχεία. Κάθε σχολική μονάδα έχει μόνο θετικά στοιχεία να προσφέρει. Η κατάργησή τους θα δώσει ένα ακόμα σήμα απαξίωσης της υπαίθρου μας με μακροχρόνιες συνέπειες που δεν είναι εύκολο να προβλεφθούν.
  4. Τέτοιες εισηγήσεις, χωρίς μάλιστα τη σύμφωνη γνώμη γονέων και τοπικών αρχών, αποτελούν βούτυρο στο ψωμί κάθε κυβέρνησης που περιστέλλει αδίστακτα τις κοινωνικές δαπάνες για να χαρίζει τον δημόσιο πλούτο σε μεγαλοεργολάβους, καναλάρχες, εφοπλιστές και άλλους ημετέρους.

Ως ΕΛΜΕ Ρεθύμνου:

  • Απαιτούμε από τον κ. Μαραγκάκη να αποσύρει άμεσα τις απαράδεκτες εισηγήσεις.
  • Σε περίπτωση που δεν το πράξει, ζητάμε από την ΠΔΕ Κρήτης να εισηγηθεί αρνητικά ως προς την πρόταση της ΔΔΕ Ρεθύμνου και το ΥΠΑΙΘΑ να μην την κάνει αποδεκτή, ενώ ως σωματείο επιφυλασσόμαστε για τις επόμενες κινήσεις μας.
  • Καλούμε τις διευθύνσεις των εμπλεκόμενων σχολείων (και των σχολείων υποδοχής), τις δημοτικές αρχές, τους γονείς και κάθε άλλο εμπλεκόμενο φορέα σε κοινό μέτωπο ώστε να κρατήσουμε τα σχολεία μας ανοιχτά, στελεχωμένα και επαρκώς εξοπλισμένα.
  • Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στους συναδέλφους των δύο σχολείων που, μέσα στον αγώνα που δίνουν για να μεταδώσουν γνώσεις και ευρύτερη μόρφωση στους μαθητές, καλούνται να αντιμετωπίσουν και αυτή τη δύσκολη κατάσταση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων-Συμβούλων Σταδιοδρομίας-Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ανακοίνωση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»
Ανακοινώθηκε η ίδρυση «Επώνυμης Έδρας Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»