Η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης με σχετική της ανακοίνωση καταδικάζει την κατάργηση του ενιαίου και δωρεάν βιβλίου στα σχολεία, καθώς και την «εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης».
Μάλιστα, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «έχει ως βασικό στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των μαθητών και την αποδόμηση κάθε έννοιας ίσης μεταχείρισης και ενιαίας για όλους τους μαθητές εκπαίδευσης, αφού το κριτήριο θα είναι αν έχουν να πληρώνουν εξατομικευμένα βιβλία και αν μπορούν να φοιτούν στα κατηγοριοποιημένα σχολεία».
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
Άλλη μια αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή «επίδοση» καταγράφουν οι μηχανισμοί και οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, αυτή της κατάργησης του ενιαίου και δωρεάν βιβλίου και την αντικατάστασή του με εξατομικευμένο και ακριβά πληρωμένο από τους ίδιους τους μαθητές .
Συγκεκριμένα, παράλληλα με την «αξιολόγηση» που προωθείται το τελευταίο διάστημα στα σχολεία, η σύμβουλος των φιλολόγων ανέθεσε σε συνάδελφο να διδάξει στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Α΄ Λυκείου, όχι από το ενιαίο βιβλίο αλλά από άλλο εξατομικευμένο, το οποίο όμως θα αγοραστεί από τους ίδιους τους μαθητές με δικά τους έξοδα, ή από τη Σχολική Επιτροπή!!!
Η παραπάνω «καινοτομία» στο αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, όσο και να εφαρμόζεται σε πειραματικό στάδιο, είναι ενδεικτική για την χρόνια επιδίωξη και από όλες τις κυβερνήσεις της κατάργησης του ενιαίου βιβλίου και μάλιστα με τον μανδύα του «προοδευτικού» και του «καινοτόμου» μέτρου. Αποτελεί επίσης μια από τις πιο σοβαρές παραμέτρους της αντιδραστικής «αξιολόγησης» που έχει ως βασικό στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των μαθητών και την αποδόμηση κάθε έννοιας ίσης μεταχείρισης και ενιαίας για όλους τους μαθητές εκπαίδευσης, αφού το κριτήριο θα είναι αν έχουν να πληρώνουν εξατομικευμένα βιβλία και αν μπορούν να φοιτούν στα κατηγοριοποιημένα σχολεία.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι αυτές οι επιδιώξεις εκδηλώνονται την ίδια περίοδο που προωθείται η ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων και ουσιαστικά η κατάργηση του ενιαίου μέχρι τώρα τρόπου πρόσβασης στα πανεπιστήμια, αφού η εισαγωγή σε αυτά, θα κρίνεται ακόμα περισσότερο, ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα κάθε οικογένειας, δηλαδή με ανισότιμο και τελικά άδικο τρόπο.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ καταδικάζοντας τις παραπάνω μεθοδεύσεις δηλώνει ότι δεν θα δεχτούμε την κατάργηση του ενιαίου βιβλίου και την καθιέρωση του εξατομικευμένου και ακριβά πληρωμένου βιβλίου που θα προωθήσει ακόμη παραπέρα την διάλυση του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Ως εκπαιδευτικοί έχουμε χρέος, μαζί με τους φοιτητές, τους μαθητές, τους Πανεπιστημιακούς, τα εργατικά σωματεία, τον λαό συνολικά, να ορθώσουμε τείχος αντίστασης και να ματαιώσουμε τα σχέδια της κυβέρνησης για συρρίκνωση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών μας αλλά και των εργασιακών τόσο των παιδιών όσο και των δικών μας.
Οφείλουμε να μην επιτρέψουμε την κατηγοριοποίηση των σχολείων ούτε την παράδοση της Ανώτατης Εκπαίδευσης στις ορέξεις των μεγαλοεπιχειρηματιών, που θέλουν μισή γνώση, μισά δικαιώματα για τους σημερινούς φοιτητές και αυριανούς εργαζόμενους.
Ενωμένοι παίρνουμε θέση μάχης για να μην καταργηθεί το άρθρο 16! Διεκδικούμε αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία, σύγχρονες σπουδές για όλους!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη