ΠΑΣΟΚ: Ψηφιακός μετασχηματισμός στην υπηρεσία της εκπαίδευσης
Το ΠΑΣΟΚ τονίζει ότι ο Ψηφιακός μετασχηματισμός οφείλει να γίνει με διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

Στον Ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, αναφέρεται το το 5ο από τα 6 κείμενα του τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, που εστάλησαν για τον διάλογο με τα άλλα Σοσιαλδημοκρατικά κόμματα της Ευρώπης.

Το ΠΑΣΟΚ τονίζει ότι ο Ψηφιακός μετασχηματισμός οφείλει να γίνει με διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Ζητά προστασία της ιδιοκτησίας των δεδομένων, που θα παράγονται στα σχολικά συστήματα, θωράκιση απέναντι στην ιδιωτικοποίηση όσον αφορά τη λειτουργία των σχολείων, από τη χρήση λογισμικών ιδιωτικών εταιρειών. Κάνει επίσης λόγο για ανάγκη προώθησης λογισμικών ανοιχτού κώδικα και ανάπτυξη μηχανισμών κυβερνοασφάλειας.

Η ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – ΚΙΝ.ΑΛ

Η εισαγωγή της εκπαίδευσης στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση γίνεται χωρίς σχέδιο. Παράλληλα, οι αναδυόμενες τεχνολογίες και ο ψηφιόκοσμος δεν είναι ουδέτερα πεδία. Διαμορφώνονται σε ένα συγκεκριμένο οικονομικό και πολιτικό πλαίσιο. Δικός μας στόχος είναι η κοινωνία και η δημοκρατία να βγουν ενισχυμένες από αυτή την εξέλιξη.

Α. Σημεία αναφοράς

  • Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η παρουσία του διαδικτύου αυξάνουν τις εκπαιδευτικές και μορφωτικές δυνατότητες των πολιτών. Δίνονται προοπτικές για περαιτέρω εκδημοκρατισμό της Γνώσης και της Πληροφορίας, για ενίσχυση της επιστημονικής κουλτούρας.

  • Η ισχυρή σχέση των νέων με το διαδίκτυο και τον ψηφιακό κόσμο βρίσκει τους θεσμούς της εκπαίδευσης σε αμηχανία. Οι νέοι κινούνται με πιο γρήγορους ρυθμούς στις νέες τεχνολογικές πραγματικότητες σε σχέση με το σχολείο.

  • Ο ψηφιακός μετασχηματισμός προσθέτει νέες μορφές ανισοτήτων στις ήδη υπάρχουσες. Η πρόσβαση στα όλο και πιο νέα τεχνολογικά αγαθά δυσκολεύει τους οικονομικά αδύνατους.

  • Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αφορά το «Όλον» του σχολείου: τη διδασκαλία, τη μάθηση, την παιδαγωγική, το μαθησιακό πεδίο, την κοινωνική συμπεριφορά των μαθητών, τον συναισθηματικό τους κόσμο.

Β. Προτάσεις

  • Το ψηφιακό εγχείρημα πρέπει να είναι μέρος μιας ευρύτερης προοδευτικής μεταρρύθμισης, εκσυγχρονισμού και εκδημοκρατισμού των εκπαιδευτικών συστημάτων. Δεν αρκεί να είναι μια απλή προσθήκη.

  • Να δούμε τη μάθηση στην ψηφιακή εποχή «από κάτω προς τα πάνω», ώστε να απαντήσουμε επίκαιρα σε αυτό που συμβαίνει.

  • Είναι αναγκαία η αντιμετώπιση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση, για να είναι ψηφιακά συμμέτοχοι όλοι.

  • Προϋποθέσεις για την Τεχνητή Νοημοσύνη: εγκυρότητα, διαφάνεια, προστασία πνευματικών δικαιωμάτων, ανθρωποκεντρική ανάπτυξή της.

  • Ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών - καθοριστικό στοιχείο για την επιτυχία του σχεδιασμού.

  • Ψηφιακός μετασχηματισμός με διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Προστασία της ιδιοκτησίας των δεδομένων, που θα παράγονται στα σχολικά συστήματα. Θωράκιση απέναντι στην ιδιωτικοποίηση όσον αφορά τη λειτουργία των σχολείων, από τη χρήση λογισμικών ιδιωτικών εταιρειών. Ανάγκη προώθησης λογισμικών ανοιχτού κώδικα. Ανάπτυξη μηχανισμών κυβερνοασφάλειας.

  • Ναι στην ανοικτότητα των ψηφιακών μαθησιακών πόρων: Ο εκπαιδευτικός να σχεδιάζει σύμφωνα με τις ανάγκες των εκπαιδευόμενων. Όχι σε κλειστά μαθησιακά περιβάλλοντα, που δεν επιδέχονται αλλαγές και επιφυλάσσουν για τον εκπαιδευτικό ρόλο διεκπεραιωτή.

Γ. Ερωτήματα που απαιτούν συγκεκριμένες απαντήσεις

  • Πώς μπορεί να συνδεθεί η προσπάθεια του σχολείου με την εκτός σχολείου ζωή των μαθητών, στην οποία κυριαρχεί η εύκολη αναφορά τους στο διαδίκτυο;

  • Ποιες πολιτικές μπορούν να αναπτυχθούν, ώστε η ενίσχυση της κριτικής σκέψης και του ορθολογισμού να αποτελέσει αντίβαρο στα fake news και στα φαινόμενα του σκοταδισμού και του ρατσισμού, της βίας και της χειραγώγησης παιδιών και νέων;

  • Ποιες καινοτομικές ιδέες και πρακτικές της εκπαίδευσης διαμορφώνουν τέτοιες στάσεις και συμπεριφορές στους μαθητές, ώστε να εκλογικεύσουν την άνιση σχέση μεταξύ ψηφιακής και κοινωνικής δράσης;

(Το κείμενο αυτό είναι το 5ο από τα 6, που εστάλησαν για τον διάλογο με τα άλλα Σοσιαλδημοκρατικά κόμματα της Ευρώπης)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

doukas
ΠΑΣΟΚ: Ο Χάρης Δούκας ανακοίνωσε την υποψηφιότητά του στις εκλογές – «Θα παραμείνω δήμαρχος Αθηναίων»
Ανακοίνωσε την υποψηφιότητά του ο Χάρης Δούκας – Οι δηλώσεις του από το βήμα της Κεντρικής Επιτροπής
ΠΑΣΟΚ: Ο Χάρης Δούκας ανακοίνωσε την υποψηφιότητά του στις εκλογές – «Θα παραμείνω δήμαρχος Αθηναίων»
astinomia-peripoliko
Πάτρα: Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για την κακοποίηση 15χρονου
Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για τον ξυλοδαρμό 15χρονου από τον πατέρα του όταν του είπε ότι είναι ομοφυλόφιλος
Πάτρα: Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για την κακοποίηση 15χρονου
pirosvestiki
Φωτιά τώρα στην Άνδρο
Συναγερμός έχει σημάνει στην πυροσβεστική για φωτιά που ξέσπασε το μεσημέρι της Κυριακής στην Άνδρο
Φωτιά τώρα στην Άνδρο