Η εκπαιδευτική παράταξη «ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ» μετά από σχετική έρευνα στα νηπιαγωγεία της περιοχής διαπίστωσε πλήθος σωρευμένων προβλημάτων και ελλείψεων.
Η γενική εικόνα από αυτή την έρευνα είναι ότι τις νέες, αλλά και τις παλιές κτιριακές ανάγκες η Δημοτική Αρχή προσπάθησε να τις αντιμετωπίσει εκ των ενόντων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην υπάρχει στην περιοχή μας ούτε ένα νηπιαγωγείο σύγχρονων προδιαγραφών. Λίγα είναι τα νηπιαγωγεία που έχουν ανακαινιστεί, είναι σε καλύτερη κατάσταση και δεν αντιμετωπίζουν πιεστικά προβλήματα.
Κάποια Νηπιαγωγεία (από τα 25 Νηπιαγωγεία του Δήμου τα 4 από αυτά -2ο Ν/Γ Αιγίου, 3ο Ν/Γ Αιγίου, 10ο Ν/Γ Αιγίου, Ν/Γ Σελιανιτίκων), στεγάζονται σε νοικιασμένα πρώην μαγαζιά, υπόγειο γκαράζ ή διαμερίσματα πολυκατοικιών, τα οποία δεν πληρούν τις προδιαγραφές που πρέπει να έχουν κτιριακές εγκαταστάσεις που φιλοξενούν νήπια και προνήπια. Το ένα εξ’ αυτών μάλιστα είναι διχοτομημένο και στεγάζεται σε διαφορετικές πολυκατοικίες.
Πολλά δημόσια νηπιαγωγεία, επίσης, συστεγάζονται ή βρίσκονται στον ίδιο χώρο με τα δημοτικά σχολεία. Αίθουσες δημοτικών σχολείων, προορισμένα αρχικά για άλλες χρήσεις, χρησιμοποιούνται τώρα για τις ανάγκες των νηπίων. Παράδειγμα, το ειδικό νηπιαγωγείο όπου συστεγάζεται μαζί με άλλο νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο σε μη επαρκή χώρο. Πέρα από την ακαταλληλότητα, δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα συμβίωσης εκατέρωθεν.
Άλλα νηπιαγωγεία της περιοχής μεταφέρθηκαν σε κτίρια παλιότερων δημοτικών σχολείων, τα οποία χρειάζονται συνεχή συντήρηση λόγω της παλαιότητας των υποδομών.
Σε πάρα πολλές περιπτώσεις καταγράψαμε αρκετά προβλήματα με τις τουαλέτες. Επιπροσθέτως, στα μονοθέσια νηπιαγωγεία, στα ολοήμερα αλλά και όταν δυο αίθουσες βρίσκονται σε απόσταση περίπου 20 μέτρων, δεν υπάρχει δυνατότητα επίβλεψης των παιδιών που πηγαίνουν τουαλέτα, αφού κάθε νηπιαγωγός είναι μόνη της στην βάρδια της και δεν μπορεί να αφήσει τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης μόνα τους.
Σε αρκετά νηπιαγωγεία επίσης διαπιστώθηκαν προβλήματα στους προαύλιους χώρους και σοβαρή έλλειψη βοηθητικών χώρων (αποθηκευτικοί χώροι, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων-δραστηριοτήτων). Λόγω της ιδιομορφίας των νηπιαγωγείων χρησιμοποιούνται πολλά βοηθητικά υλικά που είναι απαραίτητα για την καθημερινή λειτουργία των νηπιαγωγείων, την οποία στερούνται σε πολλές περιπτώσεις.
Υπάρχουν νηπιαγωγεία επίσης με ακατάλληλα κουφώματα που σε συνδυασμό με την απουσία κατάλληλων θερμαντικών μέσων δημιουργούν μεγάλα προβλήματα θέρμανσης κατά τους χειμερινούς μήνες ή δροσιάς προς το τέλος και την αρχή του σχολικού έτους, υγρασίας, κ.λπ.
Η απουσία αντισεισμικού, αντικεραυνικού, αντιπλημμυρικού ελέγχου και προστασίας καθώς και πυροπροστασίας δείχνουν την αδιαφορία της δημοτικής αρχής της περιοχής μας για την ασφάλεια και υγιεινή των μαθητών.
Τέλος, είναι απαράδεκτο να ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, εδώ και χρόνια, νηπιαγωγείο στο Διακοπτό την τρίτη σε πληθυσμό δημοτική κοινότητα και να αναγκάζονται τα παιδιά να μεταφέρονται καθημερινά σε διπλανό χωριό, συγκεκριμένα στο πρώην δημοτικό σχολείο Ελαιώνα.
Επίσης χρόνιο πρόβλημα για την περιοχή των Σελιανιτίκων αποτελεί το νηπιαγωγείο της δημοτικής κοινότητας που στεγάζεται σε νοικιασμένο προβληματικό χώρο.
Μαζί με όλα αυτά οι νηπιαγωγοί αντιμετωπίζουν την εντατικοποίηση της εργασίας χωρίς να έχουν δικαίωμα στο διάλειμμα και την ξεκούραση λίγων λεπτών ενδιάμεσα στα μαθήματα. Η εισαγωγή, επίσης, νέων θεματικών πεδίων μαζί με την αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων (το αστείο είναι ότι δεν αξιολογούνται οι κτιριακές υποδομές) και του προσωπικού δημιουργούν μια απίστευτη γραφειοκρατία, που θα πρέπει να διεκπεραιώνεται ταχύτατα πολλές φορές από έναν εκπαιδευτικό. Η ανάγκη αντιμετώπισης δύσκολων και απρόβλεπτων καταστάσεων που συμβαίνουν συχνά στα νηπιαγωγεία και αφορούν την ασφάλεια των μαθητών χωρίς καμία βοήθεια από πουθενά, αναδεικνύει τόσο το δίκαιο του αιτήματος της μείωσης ωραρίου των νηπιαγωγών, όσο και την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού ώστε σε καμία περίπτωση, να μην μένουν οι νηπιαγωγοί μόνες τους με τα παιδιά.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, αν τα νηπιαγωγεία κρατιούνται ακόμα όρθια, πραγματικά αυτό οφείλεται στον ηρωικό αγώνα που δίνουν καθημερινά οι νηπιαγωγοί για να διαμορφώσουν ένα αξιοπρεπές πλαίσιο διδασκαλίας.
Αναμφισβήτητα την κυρία ευθύνη για την κατάσταση που βρίσκονται τα νηπιαγωγεία την φέρνει η Πολιτεία. Η πολιτεία έχει μεταφέρει την ευθύνη και το βάρος για τις κτιριακές υποδομές της εκπαίδευσης στους δήμους χωρίς όμως να τους μεταβιβάσει και τους ανάλογους πόρους.
Ο Δήμος της Αιγιάλειας βέβαια με τον τρέχοντα προϋπολογισμό που έχει, αρκείται στο να προσπαθεί να εξασφαλίζει στοιχειωδώς τη συντήρησή τους. Έχει όμως τεράστιες ευθύνες, γιατί ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ για να διεκδικήσει χρηματοδότηση και πόρους, ώστε να εξασφαλίσει αξιοπρεπείς συνθήκες στέγασης με σύγχρονες προδιαγραφές υγιεινής, ασφάλειας και λειτουργίας.
Για την ριζική αλλαγή της σημερινής κατάστασης και την επίλυση του κτιριακού προβλήματος απαιτείται η ενεργοποίηση του Δήμου όπου θα ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ και για τις στοιχειώδης ανάγκες και για νέες αίθουσες με ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ. Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών επίσης χρειάζεται να πάρει θέση και να αναδείξει το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει στα νηπιαγωγεία και να διεκδικήσει δυναμικά λύσεις για τα προβλήματα των συναδελφισσών νηπιαγωγών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη