ντουντουκα
Η διαμαρτυρία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 09/01 στις 14:30

Οι ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης με σχετική τους ανακοίνωση ενημερώνουν για τα προβλήματα που υπάρχουν σε διάφορα σχολεία ΓΕΛ και ΕΛΜΕ.

«Επιβεβαιώνουν ότι η Διευθύντρια Ανατολικής ΔΔΕ αξιοποιεί τον αυταρχισμό για την υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής, και ξεπερνώντας κάθε όριο με ευθύνη της ΠΔΕ Κεντρ. Μακεδονίας και του ΥΠΑΙΘΑ, επιδιώκει μέσω του εκφοβισμού να φιμώσει κάθε αντίθετη φωνή, δημιουργώντας ένα περιβάλλον τρόμου και ανταγωνισμού, αφήνοντας τελικά άλυτα τα όποια προβλήματα των σχολείων, και οδηγώντας τα στην υποβάθμιση και τη διαφοροποίηση. Αυτή η κατάσταση θα έχει άμεσες επιπτώσεις στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά και παιδαγωγικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών», αναφέρουν οι ΕΛΜΕ

Για αυτό το λόγο οι ΕΛΜΕ καλούν σε παράσταση διαμαρτυρίας την Πέμπτη 9 Ιανουαρίου και ώρα 14:30 στην Περιφέρεια Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία  ήταν και συνεχίζουν και σήμερα να παραμένουν πολλά. Τα εκπαιδευτικά σωματεία από την πρώτη μέρα προχώρησαν σε πάρα πολλές πρωτοβουλίες ώστε να συμβάλλουν στην επίλυσή τους. Πραγματοποιηθήκαν κινητοποιήσεις για ζητήματα όπως οι μονιμοποιήσεις των δόκιμων εκπαιδευτικών, η έγκαιρη και με διαφάνεια τοποθέτηση των νεοδιόριστων, μετατιθέμενων και αναπληρωτών, η έγκριση των ολιγομελών τμημάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, η μη συγχώνευση σχολείων και τμημάτων, το σπάσιμο πολυπληθών τμημάτων, η στήριξη των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, η έγκαιρη χρηματοδότηση των σχολείων. Σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις συμμετείχαν και οι πέντε ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης με αποφάσεις τους, αλλά και γονείς και μαθητές. Πολλά από τα θέματα οδηγήθηκαν σε λύση, ενώ άλλα συνεχίζουν να υφίστανται.

Η αντιμετώπιση σε όλα αυτά από τη Διευθύντρια της Ανατολικής ΔΔΕ ήταν τουλάχιστον προκλητική. Συγκεκριμένα:

1.            Αρκετά συχνά, σε προγραμματισμένες παραστάσεις διαμαρτυρίας που πραγματοποιούνται στη Διεύθυνση με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, καλούνται τα ΜΑΤ, τα οποία κλείνουν την είσοδο της Διεύθυνσης και εμποδίζουν την πρόσβαση. Σε πολλές περιπτώσεις αρνείται οποιαδήποτε συζήτηση για κάποιο θέμα που προκύπτει επικαλούμενη συνεχώς άλλες εργασίες. Να υπενθυμίσουμε ότι οι Διευθυντές Εκπαίδευσης έχουν υποχρέωση να δέχονται και να συνομιλούν με τα εκπαιδευτικά σωματεία και τις Ομοσπονδίες.

2.            Η οποιαδήποτε αναφορά ή ενημέρωση από Διευθυντή σχολικής μονάδας οδηγείται σε μία διαδικασία κλήσεων στους συναδέλφους για γραπτές εξηγήσεις και πειθαρχικές διώξεις (όπως έγινε πχ με συναδέλφους που συμμετείχαν στη νόμιμα προκηρυγμένη απεργία αποχή από μέντορες συντονιστές).

3.            Ως πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης εφαρμόζει πολύ συχνά τακτικές αδιαφάνειας ως προς τις τοποθετήσεις των μόνιμων και αναπληρωτών συναδέλφων στα σχολεία, δεν κοινοποιεί όλα τα κενά αφήνοντας περιθώρια για τοποθετήσεις κατά το δοκούν, ενώ τις περισσότερες φορές απαξιώνει να απαντήσει στις ενστάσεις των συναδέλφων.

4.            Στην προσπάθεια να επισπεύσει με κάθε τρόπο τη φάση Α2 της ατομικής αξιολόγησης έχει ξεφύγει ακόμη κι από τα όρια της “νομιμότητας” που τόσο η ίδια επικαλείται και πίνει νερό στο όνομά της! Η προσπάθεια της ΔΔΕ και του Υπουργείου να τρέξουν την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση πέφτει στο κενό, γι΄ αυτό και χρησιμοποιείται κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο για την επίτευξη του στόχου τους:

α.   Σε τηλεδιάσκεψη με τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων, απαιτήθηκε με έντονο και απειλητικό ύφος να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς ότι πρέπει μέσα σε λίγες ημέρες να αναρτήσουν την έκθεση αυτοαξιολόγησής τους ή να προχωρήσουν στη σύνταξη μονομερών πρακτικών μέσω των οποίων θα φαίνονται αρνητές της αξιολόγησης και μετέχοντες στην απεργία αποχή.

β.   Μάλιστα, σύμφωνα με τις προφορικές πάντα οδηγίες, οι διευθυντές ήδη καλούν τους εκπαιδευτικούς που δεν θα αναρτήσουν έκθεση αυτοαξιολόγησης, να προσέλθουν στη διεύθυνση του σχολείου και να υπογράψουν ατομική δήλωση συμμετοχής στην απεργία-αποχή παρά το γεγονός ότι αυτή έχει ήδη κατατεθεί συλλογικά. Την συγκεκριμένη απαίτηση από την πλευρά της ΔΙΔΕ έχουν καταγγείλει οι ΕΛΜΕ της Ανατολικής Θεσσαλονίκης με παράσταση διαμαρτυρίας παρουσία του Γραμματέα της ΟΛΜΕ.

γ.   Κάποιοι άλλοι διευθυντές/τριες απαιτούν από τους εκπαιδευτικούς άμεσα εκ νέου και ατομικά την δήλωση της απεργίας-αποχής της ΑΔΕΔΥ με υπεύθυνη δήλωση μέσω gov! Η πίεση για υπεύθυνη δήλωση μέσω gov δεν προβλέπεται από πουθενά.

δ.   Παρά την ύπαρξη εγκυκλίου από το Υπουργείο, απαιτεί από τους διευθυντές των σχολείων μονομερώς να μπουν στις τάξεις την ώρα των μαθημάτων και να πραγματοποιήσουν την αξιολόγηση σε εκπαιδευτικούς που έχουν καταθέσει την απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ  ή ο συνάδελφος να δηλώσει 3ωρη στάση εργασίας ενώ η παρακολούθηση του μαθήματος διαρκεί μία ώρα και ενώ υπάρχουν προκηρυγμένες από τις ΕΛΜΕ μονόωρες και δίωρες στάσεις εργασίας.  Ζητήθηκε ακόμη από τους διευθυντές να δηλωθεί ως στάση εργασίας η ημέρα που οι εκπαιδευτικοί υπέγραψαν και κατέθεσαν στο πρωτόκολλο του σχολείου τη δήλωση της απεργίας-αποχής!

       Πρωτοφανή κι έξω από κάθε πλαίσιο νομιμότητας είναι τα ακόλουθα περιστατικά: στο ΓΕΛ Πανοράματος όπου χρέωσαν σε συνάδελφο τρίωρη στάση τη μέρα κατάθεσης της δήλωσης απεργίας-αποχής στο πρωτόκολλο, στο Γυμνάσιο  Χορτιάτη όπου απαιτούν τρίωρη στάση για τις μέρες που θα γίνει η μονόωρη παρακολούθηση, ενώ σε άλλο σχολείο ανέβηκε μονομερές πρακτικό που αναφέρει ότι την ίδια μέρα είχαν οριστεί και οι δύο παρακολουθήσεις και ότι οι συνάδελφοι δεν προσήλθαν, ενώ δεν υπήρξε καν ενημέρωση των συναδέλφων. 

ε.    Οι αστήρικτες απειλές είναι η μόνιμη επωδός για να ασκήσει πίεση και εκφοβισμό στους συναδέλφους, ενώ πολλοί είναι και οι διευθυντές που ακολουθούν αυτήν την τακτική δημιουργώντας πολύ αρνητικό κλίμα στα σχολεία.

στ. Η ΔΙΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, προχώρησε στην ίδρυση των ειδικοτήτων «Αισθητικής Τέχνης» και «Κομμωτικής Τέχνης» στο 15ο ΕΠΑΛ παρότι οι συγκεκριμένες ειδικότητες, που ανήκουν στον τομέα Υγείας-Πρόνοιας και Ευεξίας, υπάρχουν ήδη στο 8ο ΕΠΑΛ που εδρεύει επίσης στο συγκρότημα του Ευκλείδη. Θεωρούμε ότι πριν την λήψη μίας τέτοιας απόφασης, θα έπρεπε τουλάχιστον να είχε προκληθεί συζήτηση στους συλλόγους εκπαιδευτικών των σχολείων που εμπλέκονται καθώς έχει δημιουργήσει ανησυχίες στους συναδέλφους. Επίσης θα έπρεπε να είχε γίνει ολοκληρωμένη ενημέρωση από τη ΔΙΔΕ για τον σχεδιασμό που υπάρχει, την ίδια στιγμή που μία σειρά από ειδικότητες κλείνουν και μεταφέρονται σε άλλα απομακρυσμένα σχολεία γιατί τα τμήματά τους χαρακτηρίστηκαν ολιγομελή.

5.            Για την ημέρα που ο Δήμος Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ότι τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά λόγω κακοκαιρίας για την ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών (2/12/2024), κάλεσε τους εκπαιδευτικούς που δεν είχαν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τηλεκπαίδευση από το σπίτι τους να δώσουν έγγραφες εξηγήσεις γιατί δεν πήγαν στα σχολεία τους για να κάνουν από εκεί το μάθημά τους, όπως απαιτήθηκε από τους διευθυντές που με τη σειρά τους παρέκαμψαν την απόφαση του Δήμου Θεσσαλονίκης να κλείσει με ευθύνη του τα σχολεία. Μάλιστα όσοι εκπαιδευτικοί δεν πραγματοποίησαν τηλεκπαίδευση απειλούνται με περικοπή μισθού.

6.            Συνεχίζοντας την εμμονική προσπάθεια πειθαρχικής δίωξης, η ΔΙΔΕ απαίτησε από τη διευθύντρια 31ου Γυμνασίου να χαρακτηρίσει συναδέλφισσα αδικαιολογήτως απούσα τη Δευτέρα 23/12/2024, παρότι την ίδια μέρα κλήθηκε εγγράφως να παρουσιαστεί στη ΔΔΕ Ανατολικής απαρεγκλίτως στις 10 π.μ., όπου επρόκειτο να καταθέσει  τις έγγραφες απόψεις της για το ζήτημα της περικοπής μισθού της στην οποία προτίθεται να προχωρήσει η υπηρεσία λόγω μη συμμετοχής της στην τηλεκπαίδευση από το χώρο του σχολείου στις 2/12/2024 (μέρα που τα σχολεία ήταν κλειστά για λόγους ασφαλείας από το Δήμο).

Όλα τα παραπάνω δεν είναι απλώς προκλητικά και υποτιμητικά απέναντι στα εκπαιδευτικά σωματεία και τον ίδιο τον κλάδο που κρατάει όρθια τα σχολεία παρ’ όλες τις αντιξοότητες.

Επιβεβαιώνουν ότι η Διευθύντρια Ανατολικής ΔΔΕ αξιοποιεί τον αυταρχισμό για την υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής, και ξεπερνώντας κάθε όριο με ευθύνη της ΠΔΕ Κεντρ. Μακεδονίας και του ΥΠΑΙΘΑ, επιδιώκει μέσω του εκφοβισμού να φιμώσει κάθε αντίθετη φωνή, δημιουργώντας ένα περιβάλλον τρόμου και ανταγωνισμού, αφήνοντας τελικά άλυτα τα όποια προβλήματα των σχολείων, και οδηγώντας τα στην υποβάθμιση και τη διαφοροποίηση. Αυτή η κατάσταση θα έχει άμεσες επιπτώσεις στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά και παιδαγωγικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Μια τέτοια τακτική και στάση δεν μπορεί να γίνει ανεκτή από τις ΕΛΜΕ και τους εκπαιδευτικούς. Όπως δεν μπορεί να γίνει ανεκτή και η προσπάθεια καταπάτησης των συνδικαλιστικών μας δικαιωμάτων. Οι ΕΛΜΕ, όπως και όλος ο κλάδος συμβάλουμε με όλους τους τρόπους να κρατήσουμε όρθια τα σχολεία με στόχο την ολόπλευρη μόρφωση των παιδιών. Και σε αυτό τον δρόμο θα συνεχίσουμε με τις προτάσεις, τις διεκδικήσεις και τους αγώνες μας, για ένα σχολείο πραγματικό Δημόσιο και Δωρεάν για όλα τα παιδιά.

Καλούμε τη Διευθύντρια Ανατολικής ΔΔΕ να σταματήσει αυτόν τον τρόπο αντιμετώπισης των εκλεγμένων μελών των ΔΣ των ΕΛΜΕ και του κλάδου. Να σταματήσει τις αυθαίρετες χρεώσεις στάσεων εργασίας, να αποσύρει τόσο τις κλήσεις σε απολογία και κάθε προσπάθεια ποινικοποίησης των αγώνων μας, όσο και τις όποιες προφορικές εντολές και οδηγίες που δεν έχουν καμία υπόσταση.

Καλούμε την ΠΔΕ Κεν. Μακεδονίας και το Υπ. Παιδείας να πάρουν μέτρα για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης η οποία προκαλεί επιπρόσθετα προβλήματα, αντί να λύνει τα ήδη υπάρχοντα.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους στην παράσταση διαμαρτυρίας την Πέμπτη 9/1 στις 2.30μμ στην Περιφέρεια Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολικός εκφοβισμός: Το νέο μοριοδοτούμενο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 8/01

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα