Thumbnail
ΠΟΣΔΕΠ: Αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε κατόχους  τίτλων αλλοδαπού ιδρύματος και κολεγίων

 

Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων
Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού
 
Διεύθυνση:     ΣΤΑΔΙΟΥ  5,  4ος Όροφος,   GR105 62,    ΑΘΗΝΑ,    
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: [email protected]      
Ιστοσελίδα: www.posdep.gr
Τηλέφωνο:  210-3689372          Fax:  210-3689376
 
Π Ρ Ο Ε Δ Ρ Ε Ι Ο
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 

Αθήνα,  7  Νοεμβρίου   2012

ΘΕΜΑ: Αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε κατόχους  τίτλων αλλοδαπού ιδρύματος και κολεγίων.

Με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για τα δημοσιονομικά προβλήματα της χώρας γίνεται προσπάθεια να τεθούν μεταξύ άλλων και ζητήματα αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων σε κατόχους τίτλων αλλοδαπού ιδρύματος και κολεγίων, που μέχρι τώρα δεν είχαν, πέραν της Οδηγίας 2005/36 και 2006/100. Καταρχάς, η σχέση αυτού του ζητήματος με τα δημοσιονομικά δεν είναι προφανής εφόσον η διάταξη αφορά την αγορά εργασίας, το Υπουργείο Παιδείας καθώς και άλλους φορείς, και διαπιστώνουμε ότι πρόκειται μάλλον για άλλη μια προσπάθεια να ικανοποιηθούν  συμφέροντα των ιδιοκτητών των κολεγίων και όχι να ρυθμιστούν χρονίζοντα προβλήματα της μεταλυκειακής εκπαίδευσης. Στη συνέχεια διαπιστώνουμε ότι διευκολύνεται η επαγγελματική αναγνώριση των πτυχίων των κολεγίων που σε συνδυασμό με την εφαρμογή του "Εθνικού Πλαισίου Προσόντων", NQF και του αντίστοιχου Ευρωπαϊκού EQF, "απελευθερώνεται" από την ακαδημαϊκή ισοτιμία. Αυτή η τελευταία παραμένει μόνο για περιπτώσεις που απαιτούνται «αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και ιδίως για θέσεις καθηγητών ΑΕΙ, ερευνητών και ειδικού επιστημονικού προσωπικού». Είναι μια διάταξη που εντάσσεται στην «φιλελευθεροποίηση» της αγοράς εργασίας αλλά συνδέεται και με τις υποχρεώσεις μας εφαρμογής κοινοτικών κανόνων (π.χ. Οδηγία 2005/36). Ωστόσο η ΠΟΣΔΕΠ έχει επανειλημμένα τοποθετηθεί

(http://www.posdep.gr/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=996&Itemid=133)υπέρ της απαγόρευσης της δικαιόχρησης του τίτλου αλλοδαπού ιδρύματος λόγω συνταγματικού κωλύματος αφού η παροχή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι επιτρεπτή μόνο από ΝΠΔΔ(πλήρως αυτοδιοικούμενα) και η οργάνωση της εκπαίδευσης εξακολουθεί να αποτελεί εθνική αρμοδιότητα. Δεν υπάρχει κοινοτικός κανόνας που να επιβάλει την δικαιόχρηση!
Αντί λοιπόν η Ελληνική Πολιτεία να ασκήσει τα δικαιώματά της επιτρέπει τη δικαιόχρηση, με αποτέλεσμα την υποχρέωσή της να σεβαστεί τις Ευρωπαϊκές Συνθήκες και τις σχετικές αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Επιπλέον η έλλειψη ελέγχου στον τρόπο λειτουργίας, στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο και στο προσωπικό αυτών των εκπαιδευτηρίων συνεχίζεται. Καταγγέλλουμε, λοιπόν, το Υπουργείο Παιδείας για τον ολισθηρό δρόμο που παίρνει και επισημαίνουμε ότι η πολιτική ευθύνη για την διευθέτηση αυτή προς όφελος των ιδιωτικών, ανεξέλεγκτων ποιοτικά, εκπαιδευτηρίων είναι τεράστια. Οι Έλληνες και Ελληνίδες πανεπιστημιακοί θα συνεχίσουν να δίνουν τη μάχη για την συνεχή βελτίωση και αναβάθμιση της ποιότητας των πανεπιστημίων της χώρας ως απάντηση στην έλλειψη πολιτικής βούλησης εκ μέρους του Υπουργείου να εξασφαλίσει και να προασπίσει ένα ποιοτικό εκπαιδευτικό σύστημα.
 
Ο Πρόεδρος
 
 
Νικόλαος Μ. Σταυρακάκης
Καθηγητής Ε.Μ.Π.
 
Η Γραμματέας
 
 
 
Ευγενία Μπουρνόβα
Αναπλ. Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ipourgeio_paideias.jpg
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ
Με την ολοκλήρωση των διορθώσεων θα υπογραφούν από τον υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας και θα σταλούν στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση.
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ