Thumbnail
ΠΕΣΣ: Ανακοίνωση για τις σχολικές δραστηριότητες

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 Σχετικά με το θέμα των Σχολικών Δραστηριοτήτων, η ΠΕΣΣ  επισημαίνει προβλήματα που δημιουργούνται με την υπ’ αριθμ.  92998/Γ7/10-8-012 Υπουργική Απόφασή, η οποία αναφέρεται στον καθορισμό των οργάνων, των κριτηρίων και της διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησης των υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών θεμάτων), καθώς και των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους.

Ειδικότερα:

 

· Η Υ.Α φαίνεται να μη λαμβάνει υπόψη της την ισχύουσα νομοθεσία σχετικά με την παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση  των εκπαιδευτικών καθώς επίσης  τη θέση  και  το ρόλο των σχολικών δραστηριοτήτων μέσα στο Αναλυτικό Πρόγραμμα (Ν.1304/82 αρθ.1§1, Ν.2525/92 αρθ.8 §4, ΦΕΚ 1340/16-10-02, Π.Δ. 201 § 200/98).   

· Η Υ.Α. αγνοεί ότι οι προαιρετικές σχολικές δραστηριότητες δεν εξελίσσονται «εν κενώ» αλλά εντός του ισχύοντος Αναλυτικού  Προγράμματος, για την σύνταξη του οποίου είναι αποκλειστικά υπεύθυνος ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου και την επιστημονική και παιδαγωγική ευθύνη εφαρμογής του οποίου, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, έχει αποκλειστικά ο οικείος Σχολικός Σύμβουλος στον τομέα ευθύνης του. Κι’ αυτό γιατί ο Σχολικός Σύμβουλος έχει την πρωταρχική ευθύνη διαχείρισης της συνολικής εκπαιδευτικής  πολιτικής και την υποστήριξη της εφαρμογής των καινοτομιών στις σχολικές μονάδες, ένα μικρό μέρος των οποίων είναι και οι σχολικές δραστηριότητες.

Επιπροσθέτως, όπως είναι γνωστό, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση οι Σχολικοί Σύμβουλοι έχουν την αποκλειστική ευθύνη εφαρμογής, παρακολούθησης και στήριξης της  Ευέλικτης Ζώνης ή Ζώνης Δημιουργικών Διαθεματικών Δραστηριοτήτων, η οποία αποτελεί την ομπρέλα, εντός της οποίας εντάσσονται όλες οι σχολικές δραστηριότητες και τα προαιρετικά προγράμματα ως μέρος αυτής, σύμφωνα με το ΦΕΚ 1280/13-9-05/§6β.

Πώς είναι λοιπόν δυνατόν να υπάρξει ο αναγκαίος συντονισμός της παιδαγωγικής λειτουργίας, και οι σχολικές δραστηριότητες να έχουν παιδαγωγικό αποτέλεσμα, όταν δεν διασφαλίζεται θεσμικά η διασύνδεση τους με τη φιλοσοφία και τους στόχους των  Αναλυτικών  Προγραμμάτων, των οποίων είναι απλά ένα μέρος και, επιπλέον, διαφεύγουν της αξιολόγησης επίτευξης των γνωστικών και αξιακών στόχων τους εκ μέρους του Συλλόγου Διδασκόντων;

 

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πολυσέλιδη Υ.Α., ενώ επιχειρείται να αποδοθούν ρόλοι σε μη θεσμικά προβλεπόμενα πρόσωπα (αποσπασμένους στη Διοίκηση), γεγονός το οποίο γραφειοκρατικοποιεί τις διαδικασίες υλοποίησης των σχεδίων δράσης και κατ’ επέκταση αποθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να αναλάβουν την υλοποίησή τους, δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά στον εποπτικό-καθοδηγητικό ρόλο των Σχολικών Συμβούλων καθώς και στις αρμοδιότητες της Επιτροπής Σχολικών Δραστηριοτήτων.

Αντί αυτών και ως συνέπεια της Υ.Α. φαίνεται να δημιουργούνται προσόντα σε αποσπασμένους Εκπαιδευτικούς για τις Σχολικές Δραστηριότητες, για τους οποίους προβλέπεται η απόκτηση γραμματειακής υποστήριξης και μάλιστα σε περίοδο κατά την οποία σημαντικός αριθμός Σχολικών Συμβούλων έχει απολέσει τα γραφεία του, παραμένει άστεγος και πολύ περισσότερο δεν διαθέτει γραμματειακή υποστήριξη για να φέρει σε πέρας το συνθετότατο έργο του.

Επί πλέον, σύμφωνα με την Υ.Α, δίνεται σε αποσπασμένους εκπαιδευτικούς η δυνατότητα να καλούν προϊσταμένους τους (!), δηλαδή Διευθυντές σχολείων, για να τους «ενημερώσουν» σχετικά με εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ζητήματα, χωρίς να ενημερώνουν καν τους αρμόδιους και επιφορτισμένους με την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των σχολείων  Σχολικούς Συμβούλους.

 

Στις 11-10-2012 η ΠΕΣΣ έθεσε όλα τα παραπάνω υπόψη του Υφυπουργού κ. Θ.Παπαθεοδώρου ο οποίος αναγνώρισε το ενδεχόμενο δημιουργίας παρερμηνειών από τη σχετική Υ.Α. και υποσχέθηκε την έκδοση σχετικής διευκρινιστικής εγκυκλίου που θα  αποκαθιστά τη θεσμική τάξη και θα διευκολύνει τη λειτουργικότητα εφαρμογής  των σχολικών δραστηριοτήτων.

 

Μετά την παρέλευση μηνός και πλέον από τότε, η ΠΕΣΣ αναμένει την υλοποίηση της υπόσχεσης του κ. υφυπουργού για την τροποποίηση – επέκταση της Υ.Α. προς άρση παρερμηνειών και προς όφελος  του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου το οποίο επιτελείται στις σχολικές μονάδες της χώρας μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

apergia_ntountouka_36_0.jpg
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή
Παράσταση διαμαρτυρίας για τις κλήσεις σε ακρόαση εκπαιδευτικών στην Π.Ε. Αχαΐας
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή
ypaith
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων
Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων στην Πρωτοβάθμια Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών - Όλα τα ονόματα - Αναμένεται νέα...
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων