ΕΠΕΣ ΠΡΟΤΥΠΟΥ –ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Προς τη ΔΕΠΠΣ
Κοιν. 1.Υφυπουργό Παιδείας κ. Θ. Παπαθεοδώρου
2.ΕΠΕΣ των άλλων ΠΠΣ
3. ΕΛΜΕ ΠΡΟΤΥΠΩΝ
4. ΟΛΜΕ
5. ΠΟΣΔΕΠ
Το ΕΠΕΣ του Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου Αγίων Αναργύρων στην τελευταία συνεδρίασή του με θέμα την Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία έκρινε σκόπιμο να επισημάνει τα εξής:
Θεωρούμε ζήτημα πρώτης προτεραιότητας την αναβάθμιση των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ως αναγκαία αλλά όχι τη μόνη προϋπόθεση για την αναβάθμιση αυτή. Σ’ αυτό το πνεύμα κρίνουμε σκόπιμο να τονίσουμε ότι η επιχειρούμενη με ταχύτατους ρυθμούς αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα ΠΠΣ χρειάζεται να προετοιμαστεί πιο προσεκτικά ώστε και τα ποιοτικά της αποτελέσματα να είναι ουσιαστικά και να μην αποτελέσει αρνητικό παράδειγμα για την υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα.
Αναλυτικότερα προτείνουμε:
1. Να υπάρξει επιστημονική εποπτεία της αξιολόγησης των ΠΠΣ από ανώτερο θεσμικό όργανο όπως είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής το οποίο είναι απαραίτητο να συγκροτήσει ομάδες επιστημονικής στήριξης του εγχειρήματος σε κεντρικό και σε περιφερειακό επίπεδο.
2. Να οργανωθούν το επόμενο τρίμηνο(Δεκέμβριος 2012-Φεβρουάριος) με επιστημονικό τρόπο προγράμματα ουσιαστικής επιμόρφωσης σε ζητήματα αξιολόγησης με έμφαση στην αξιολόγηση τέτοιου είδους σχολείων α. των διευθυντών των ΠΠΣ και β. των σχολικών συμβούλων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων .
3. Να ξεκινήσει η πρώτη φάση της αξιολόγησης(Μάρτιος-Μάιος 2013) ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους σχολικούς συμβούλους να οργανώσουν μεθοδικά την παρακολούθηση των πρώτων διδασκαλιών των εκπαιδευτικών αλλά και των άλλων δραστηριοτήτων τους ώστε να υπάρξει ένα πρώτο στάδιο παρατηρήσεων και παιδαγωγικών οδηγιών
4. Να δοθεί η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς (Ιούνιος 2013) να επιμορφωθούν σε ζητήματα που η πρώτη φάση της αξιολόγησης θα κρίνει απαραίτητο
5. Να συνεχιστεί το νέο σχολικό έτος η δεύτερη φάση της αξιολόγησης με δυνατότητα παρακολούθησης περισσότερων διδασκαλιών από τους σχολικούς συμβούλους αλλά και συστηματικής παρακολούθησης του εκπαιδευτικού έργου εντός της σχολικής μονάδας( λειτουργία ομίλων, εφαρμογή καινοτομιών κτλ.).
6. Να αποτιμηθούν σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο με την επιστημονική συμβολή της ΔΕΠΠΣ και των ΕΠΕΣ τα αποτελέσματα της αξιολόγησης .
Μια ανάλογη προσέγγιση εξάλλου όσον αφορά τη χρονική διάρκεια της αξιολόγησης αλλά και την ουσία της αναδεικνύεται στις προτάσεις της επιστημονικής επιτροπής που πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας έδωσε προς δημόσια διαβούλευση αντικείμενο την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών των υπόλοιπων σχολείων.
Καταλήγοντας προτείνουμε να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι προτάσεις αυτές ώστε η αξιολόγηση των ΠΠΣ να αποτελέσει την αφετηρία μιας σοβαρής και επιστημονικά έγκυρης διαδικασίας αξιολόγησης όλων των πλευρών του εκπαιδευτικού μας συστήματος
Με εκτίμηση
Ο Πρόεδρος του ΕΠΕΣ Λυκείου Αγ. Αναργύρων
Κώστας Αγγελάκος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη