ΕΛΜΕ ΝΟΤΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ
Ε' ΕΛΜΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Σχετικά με το πόρισμα των ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης
και το δημοσίευμα της Καθημερινής
Η εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ (11.11.2012) σε ρεπορτάζ του συνεργάτη της Απόστολου Λακασά με τίτλο «Καθηγητές της αργομισθίας. Τι κόλπο σκαρφίστηκαν για να εργάζονται δύο ώρες την εβδομάδα» αναφέρεται σε έκθεση των ελεγκτών της Δημόσιας Διοίκησης και επιχειρεί να σπιλώσει τον κλάδο των καθηγητών, υιοθετώντας παρατηρήσεις της έκθεσης αυτής, ότι λειτουργούσαν τάξεις με περισσότερα τμήματα από το νόμιμο, ότι το ΠΥΣΔΕ είχε μειώσει το ωράριο εκπαιδευτικών για λόγους υγείας ή τους είχε αναθέσει γραμματειακή υποστήριξη.
1) Ο συνεργάτης της “Καθημερινής” και οι ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης παραβλέπουν:
- O κλάδος των καθηγητών έχει υπερασπισθεί με αγώνες τη λειτουργία τμημάτων μέχρι 25 μαθητές (για μαθήματα Γενικής Παιδείας) και μέχρι 20 μαθητές (για τμήματα κατευθύνσεων). Αν εσείς αυτό το θεωρείτε «παρανομία», εμείς το λέμε καλύτερη δωρεάν Δημόσια Παιδεία. Το αίτημα αυτό του εκπαιδευτικού συνδικαλιστικού κινήματος φέρει ένα μεγάλο ηθικό φορτίο γιατί όλες οι μελέτες και παιδαγωγικές έρευνες αποδεικνύουν ότι ο μικρός αριθμός μαθητών στο τμήμα βοηθά αποφασιστικά στην καλύτερη απόδοση των μαθητών αλλά και στη γενικότερη ανάπτυξή τους σε όλους τους τομείς (συναισθηματικό, κοινωνικό κ.λπ.). Γι αυτό θα αγωνιστούμε και για ακόμη μεγαλύτερη μείωση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα, κόντρα σε όσους θέλουν να μας γυρίσουν στη δεκαετία του 1950.
- Πολλοί υπουργοί Παιδείας στο παρελθόν στα συνέδρια της ΟΛΜΕ υπόσχονταν 25άρια τμήματα, αν δεν υπήρχε πρόβλημα αιθουσών (π.χ. η κ. Μ. Γιαννάκου το 2005 από το βήμα του Συνεδρίου της ΟΛΜΕ δέχτηκε τη λειτουργία τμημάτων μέχρι 25 μαθητές και εξέδωσε δελτίο τύπου για αυτό το θέμα) και ο κλάδος υπερασπίστηκε τη ρύθμιση αυτή σαν κατάκτηση του εκπαιδευτικού κινήματος για καλύτερη Παιδεία στους μαθητές.
- Σε πολλά σχολεία της Ανατολικής Αττικής οι μαθητές φοιτούν σε τροχοβίλες (που εκ του νόμου απαγορεύεται να στεγάζουν πάνω από 20 μαθητές), σε λυόμενες ακατάλληλες αίθουσες και σε υπόγεια. Ο συνεργάτης βέβαια της “Καθημερινής” δεν έκανε τον κόπο να ασχοληθεί με το θέμα αυτό, ούτε με το ότι στην αρχή της τρέχουσας σχολικής χρονιάς πολλοί μαθητές δεν είχαν τη δυνατότητα να πάνε στα σχολεία τους, γιατί η πολιτεία σταμάτησε τη δωρεάν μεταφορά των μαθητών. Και μάλιστα όταν αυτό το γεγονός έπληττε μαθητές από τα φτωχότερα κοινωνικά στρώματα. Ούτε βέβαια θα περιμέναμε από τους ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης να ασχοληθούν με ένα τέτοιο θέμα που δείχνει την ασυνέπεια της πολιτείας έναντι των υποχρεώσεων που έχει αναλάβει προς τους μαθητές και τις οικογένειές τους.
- Ο κ. Λακασάς και οι ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης παραβλέπουν επίσης ότι οι μαθητές, και τα σχολεία δεν είναι αριθμοί στα πλαίσια μιας διαίρεσης που θα βγάλει μέσους όρους. Ιδιαίτερα στη χώρα μας. Γι' αυτό και δεν αντέχει στην κοινή λογική, όταν ο τύπος και ο υπουργός Παιδείας «χωρίς αιδώ» διαιρούν τον αριθμό των μαθητών με τον αριθμό των τμημάτων και αποφαίνονται ότι λειτουργούν ολιγομελή τμήματα. Ξεχνούν ότι υπάρχει η νησιωτική Ελλάδα με ελάχιστους μαθητές σε σχολεία που πρέπει να λειτουργούν για χίλιους λόγους. Ή μήπως όχι; Εκτός αν περιμένουν να υιοθετήσουμε κι εμείς τη λογική των μνημονίων που κλείνει σχολεία, κάνει σύμπτυξη τμημάτων για να εξοικονομήσει προσωπικό, μεταφέρει μαθητές από ένα σχολείο σε άλλο, αντιμετωπίζοντας τους μαθητές ως εμπόρευμα που πρέπει να φτηνύνει. Πολιτική που εφάρμοσε η κ. Διαμαντοπούλου και υποστήριξαν ορισμένα ΜΜΕ, χωρίς καν να σκεφθούν ότι οδηγούνται σε μαρασμό μικρές πόλεις τα σχολεία των οποίων έκλεισαν και ότι πολλοί γονείς δε στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, όταν μεταφέρεται σε άλλη πόλη.
Σχετικά με το πλεονάζον προσωπικό ο κ. Λακασάς σκόπιμα αγνοεί ή καλύτερα παραβλέπει ότι τις αποσπάσεις και τις μεταθέσεις τις κάνει το Υπουργείο Παιδείας και όχι ο κλάδος των καθηγητών. Όταν στο παρελθόν το Υπουργείο Παιδείας διόριζε 30 μαθηματικούς στον Αη Στράτη, για να τους αποσπά στην Αθήνα, και ο κλάδος κατήγγειλε την πολιτική αυτή, τα ΜΜΕ σιωπούσαν και ασχολούνταν και ασχολούνται μόνο, όταν κλάδος κατεβαίνει σε απεργία, όχι βέβαια για να προβάλουν τα αιτήματά του, αλλά για να τον συκοφαντήσουν.
2) Είναι απαράδεκτο το ότι οι ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης και ο κ. Λακασάς ασχολούνται με «μειωμένα διδακτικά ωράρια εκπαιδευτικών για λόγους υγείας, που δεν προβλέπονται».
Πρώτα-πρώτα, γιατί οι πρώτοι, τουλάχιστον, θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι ο νόμος 3731 του 2008 προβλέπει μείωση ωραρίου για λόγους υγείας σε όλους τους Δ.Υ., χωρίς να εξαιρεί τους εκπαιδευτικούς και κανένα έγγραφο του γενικού διευθυντή του Υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να τους εξαιρέσει, χωρίς τροποποίηση του νόμου.
Δεύτερον, παραβλέπεται σκόπιμα μια πραγματικότητα: Στο ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Αττικής, όπου υπηρετούν 3.581 εκπαιδευτικοί, κάποιοι συνάδελφοι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας και δεν μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στα διδακτικά τους καθήκοντα.
Με βάση αυτά είναι σκάνδαλο κ. Λακασά η μείωση του ωραρίου σε 93 συναδέλφους (ποσοστό που δεν υπερβαίνει το 2,6%) για λόγους υγείας; Πρέπει κατά τη γνώμη σας, κ.κ. Ελεγκτές και κ. Λακασά, εκπαιδευτικούς που υποβάλλονται σε χημειοθεραπεία ή είναι χειρουργημένοι για βαριές παθήσεις και από τους οποίους πολλοί έχουν εξαντλήσει την αναρρωτική τους άδεια να τους πετάμε στον Καιάδα, για να ικανοποιήσουμε την τρόικα και όσους υποστηρίζουν την εγκληματική αυτή πολιτική;
Όταν το ΠΥΣΔΕ αναθέτει σε εκπαιδευτικούς γραμματειακή υποστήριξη, υπάρχουν σοβαροί λόγοι υγείας και λυπούμαστε που «ελαφρά τη καρδία» θίγεται ένα τέτοιο θέμα από τους ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης και από τον τύπο. Το ΠΥΣΔΕ ορθώς έπραξε και οι αιρετοί του κλάδου τιμούν τον κλάδο που αντιμετώπισαν ένα θέμα με ευαισθησία και για τους συναδέλφους και για τους μαθητές (και αυτό δεν πρέπει να το παραβλέπουμε).
Φαίνεται ότι για τους ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης η λειτουργία τμημάτων με μικρότερο αριθμό μαθητών είναι μείζον πρόβλημα και όχι απαραίτητη προϋπόθεση για σωστή Παιδεία. Αντίθετα φαίνεται ότι θεωρούν έλασσον ότι, εξαιτίας της εφαρμοζόμενης πολιτικής της ΕΕ και ΔΝΤ στη χώρα μας:
- Πολλοί μαθητές υποσιτίζονται.
- Πολλοί διακόπτουν τη φοίτησή τους.
- Τα σχολεία δεν έχουν πετρέλαιο για το χειμώνα.
- Πολλοί γονείς δεν μπορούν να σπουδάζουν τα παιδιά τους που πέρασαν στο πανεπιστήμιο, γιατί δεν μπορούν να πληρώνουν ενοίκιο σε άλλη πόλη.
- Πολλά σχολεία στην επαρχία λειτουργούν με τεράστιες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό.
- Πολλοί εκπαιδευτικοί με μισθό 600€ το μήνα στέλνονται από τον υπουργό Παιδείας να σιτίζονται σε στρατιωτικές μονάδες (!) στην επαρχία, και αυτό περνάει απαρατήρητο.
Για τους ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης δεν είναι μείζον πρόβλημα η μεγάλη διαρροή μαθητών από τα σχολεία εξαιτίας της εξαθλίωσης του κόσμου της εργασίας από την εγκληματική πολιτική των μνημονίων, αλλά είναι μείζον η διευκόλυνση στο αναλυτικό πρόγραμμα συναδέλφου μητέρας που στερείται το παιδί της από ανίατη ασθένεια και δεν μπορεί να μπει στην τάξη για ένα χρονικό διάστημα. Φαίνεται ότι οι ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης δεν αντιλαμβάνονται τη διαφορά ανάμεσα στην αίθουσα διδασκαλίας και σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία, ούτε ότι οι μαθητές και οι δάσκαλοι πρέπει να αντιμετωπίζονται με μεγαλύτερη ευαισθησία και όχι με ψυχρούς υπολογισμούς στο Υπουργείο Οικονομικών.
Αν ψάχνετε για σκάνδαλο κ. Λακασά να σας ενημερώσουμε ότι αυτές τις ημέρες, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, το Υπουργείο Παιδείας, για να καλύψει την πολιτική τού μη διορισμού συναδέλφων, δίνει εντολή να μεταφερθούν μαθητές από ένα σχολείο σε άλλο, να συμπτυχθούν τμήματα κατευθύνσεων, χωρίς να ληφθούν οι ολέθριες για τους μαθητές ψυχολογικές και παιδαγωγικές συνέπειες από μια τέτοια βάρβαρη πολιτική.
Μιλάνε για «κόλπα». Τους απαντάμε: Λίγη «αιδώς, ώ Αργείοι», δε βλάπτει.
Τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη