Thumbnail
Μεγάλες ελλείψεις καθηγητών στα σχολεία της Θεσσαλονίκης! Δεκάδες χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες!

 

Ε΄ ΕΛΜΕ -Θ

Μεγάλες ελλείψεις καθηγητών στα σχολεία της Θεσσαλονίκης!

Δεκάδες χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες!

Όχι στις υποχρεωτικές υπερωρίες-μετακινήσεις - συμπτύξεις

όχι στο φόβο και στην τρομοκρατία - μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών τώρα!

                                            

                                                                                                                                 22/1/2013

            Δραματικές  είναι οι επιπτώσεις στη δημόσια εκπαίδευση από τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση, για τη «λειτουργία» των σχολείων.   Η τεράστια μείωση των διορισμών, σε συνδυασμό με  τη μεγάλη μείωση των δαπανών για τα σχολεία, το στοίβαγμα των παιδιών στα τμήματα στις ειδικότητες και τις κατευθύνσεις δημιουργούν ένα εκρηκτικό περιβάλλον στο χώρο της Δημόσιας Παιδείας.

             Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, το Συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών επεσήμανε έγκαιρα τα προβλήματα που διαφαινόταν ότι θα δημιουργηθούν λόγω της αποχώρησης εκατοντάδων εκπαιδευτικών των ήδη υφισταμένων ελλείψεων μόνιμων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και του παγώματος διορισμών μόνιμων καθηγητών. Προχώρησε έγκαιρα και κατ’ επανάληψη σε μια σειρά παρεμβάσεων: (καταλήψεις γραφείων διευθύνσεων, παραστάσεις διαμαρτυρίας, παρεμβάσεις στον τύπο κ.α) με τις οποίες ζητά επίμονα και επιτακτικά, την άμεση κάλυψη των κενών.

Τότε, το Υπουργείο δεσμευόταν ότι τα κενά θα καλυφθούν με αναπληρωτές. Ο ίδιος ο Υπουργός  διαβεβαίωνε  στις  11 Σεπτεμβρίου  2012,  ημέρα  αγιασμού  των  σχολείων, ότι

«την επόμενη βδομάδα, με την οριστικοποίηση της δυναμικότητας κάθε τμήματος, θα τοποθετηθεί και ο τελευταίος αναγκαίος αναπληρωτής!

            Σήμερα μέσα Γενάρη, υπάρχουν εκατοντάδες κενά στη Θεσσαλονίκη, 70 στην ανατολική διεύθυνση και 57 στη δυτική, 2000!!! σε όλη τη χώρα. Οι χαμένες διδακτικές ώρες από την αρχή της χρονιάς στα Γυμνάσια, στα Λύκεια, στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ της Θεσσαλονίκης αριθμούν σε δεκάδες χιλιάδες ! Ο Υφυπουργός, ενώ παραδέχτηκε ότι υπάρχουν κενά (1.600 κατά το Υπουργείο), μας ανακοίνωσε πως οι πιστώσεις είναι μόνο 124! Για πρώτη φορά στη μέση πλέον του σχολικού έτους κενά παραμένουν ακάλυπτα, Πολλοί μαθητές των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ της περιοχής μας δεν έχουν διδαχθεί ούτε μια ώρα μαθημάτων ειδικότητας !! (Κομμωτική, Φυσικοθεραπευτές, Αισθητική κ.α.)  από την αρχή ήδη της χρονιάς!

             Πώς θα προσέλθουν στις εξετάσεις για να πάρουν το δίπλωμά τους αυτά τα παιδιά;

Η συστηματική απαξίωση της τεχνικο-επαγγελματικής εκπαίδευσης προετοιμάζει το έδαφος για μαζικές συγχωνεύσεις- καταργήσεις σχολικών μονάδων, οδηγώντας παράλληλα πολλά παιδιά στην εγκατάλειψη του σχολείου.

Δυστυχώς θα έχουμε και συνέχεια !  Κάθε εβδομάδα που περνάει τα κενά αυξάνονται λόγω αδειών, αποχωρήσεων, των αργιών που επιβάλλουν κ.λ.π.

Μετά τον ευτελισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας  με το σχολείο «χωρίς βιβλία», που επέβαλλε πέρυσι η κ. Διαμαντοπούλου η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου δοκιμάζει με την σειρά της την εφαρμογή στην πράξη του καινοφανούς, μνημονιακής απαίτησης, μοντέλου του «σχολείου χωρίς καθηγητές»! Στην Ελλάδα των Μνημονίων θεωρείται πλέον πολυτέλεια το αυτονόητο δικαίωμα των μαθητών να έχουν τον καθηγητή τους.

 

             Το υπουργείο με τη στάση του επιδεινώνει περισσότερο την κατάσταση. Η διαδικασία κάλυψης των κενών με αναπληρωτές γίνεται με το σταγονόμετρο! Μέχρι σήμερα πανελλαδικά έγιναν δεκάδες φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών, αντί όλοι να είχαν προσληφθεί από την αρχή της έναρξης των μαθημάτων (μόλις 3.113 αναπληρωτές έχουν προσληφθεί φέτος, αντί 20.500 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι που προγραμμάτιζε το υπουργείο στην αρχή της χρονιάς).

Πρόκειται για πλήρη οπισθοδρόμηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος! Κυβέρνηση-ΕΕ-ΔΝΤ-Κεφάλαιο και Υπουργείο Παιδείας φέρουν την ευθύνη και τους καταγγέλλουμε. Ευθύνες έχουν και τα κόμματα που στηρίζουν την ΕΕ. Αν όμως οι χαμένες ώρες ήταν από απεργίες των εκπαιδευτικών ή από κινητοποιήσεις των μαθητών, όλοι θα παρίσταναν ότι αγωνιούν για την αναπλήρωσή τους. Η στάση του υπουργείου είναι σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών.  Ένα παιδί μια φορά στη ζωή του είναι σε μια συγκεκριμένη τάξη και κάθε μέρα που περνά χωρίς δάσκαλο δεν αναπληρώνεται…

 

              Οι καθ’ ύλην  αρμόδιοι, οι Δ/σεις Β/θμιας Εκπ/σης και η  Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης που τοποθετήθηκαν στο νομό, έχουν τις δικές τους ευθύνες γιατί σιωπούν και διαχειρίζονται απαράδεκτες καταστάσεις. Έχουν επιδοθεί σε μια  πρακτική για την «κάλυψη των κενών» με υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών, με γενίκευση της διδασκαλίας μαθημάτων σε ειδικότητες με  Β΄ ανάθεση, με προσπάθειες για υποχρεωτικές υπερωρίες και εθελοντικές διδασκαλίες,  συγχωνεύσεις τμημάτων, κ.α. Σε άλλες περιπτώσεις δίνουν εντολή στους διευθυντές των σχολείων να κάνουν αναμόρφωση προγραμμάτων για να καλύψουν τα κενά αυτά. Τι σημαίνει αυτό; Μάθημα που διδάσκεται 3 ώρες να γίνεται 2 ή μάθημα που διδάσκεται 2 ώρες να γίνεται μία, ώστε να εξοικονομηθούν ώρες από τους καθηγητές και να διδάσκονται με λογική «πασαλείμματος» όλα τα μαθήματα.

 

              Παράλληλα πολλοί εκπαιδευτικοί πιέζονται ώστε να αναλάβουν εθελωντικά υπερωρίες. Έτσι αντί του αυτονόητου, της πρόσληψης δηλαδή αναπληρωτών εκπαιδευτικών, προωθούνται οι περικοπές στη διδασκαλία και η έμμεση αύξηση του ωραρίου μας, στη δεδομένη ευαισθησία και τον εκπαιδευτικό πατριωτισμό των οποίων επαφίεται για άλλη μια φορά η ομαλή λειτουργία των σχολείων. Την επόμενη χρονιά, η κατάσταση στο δημόσιο σχολείο θα είναι εξαιρετικά δύσκολη. Οι συνέπειες θα είναι μεγάλες τόσο για τους εκπαιδευτικούς (υποχρεωτικές μετακινήσεις και μεταθέσεις, συμπλήρωση – αύξηση ωραρίου σε σχολεία με μεγάλες αποστάσεις, κ.λπ.) όσο και για τους μαθητές (αύξηση μαθητών στην τάξη, έλλειψη καθηγητών για μεγάλο διάστημα),

 

               ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

·         Την άμεση κάλυψη όλων των κενών εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία της Χώρας  με το διορισμό όλων των αναγκαίων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

·         Μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών και τη στελέχωση -λειτουργία όλων των αντισταθμιστικών δομών.

·         Να σταματήσει η διαδικασία κάλυψης των κενών με υποχρεωτικές υπερωρίες.

·         Να σταματήσει η απαράδεκτη μείωση των υποχρεωτικών ωρών διδασκαλίας ως δήθεν λύση «κάλυψης των κενών».

·         Καμιά «συγχώνευση» τμημάτων και σχολείων.

 

             Καλούμε το Δ.Σ. της  ΟΛΜΕ που περιορίζεται σε απλές διαμαρτυρίες και αυτές καθυστερημένα, να οργανώσει τώρα  Γ.Σ. και πανελλαδικές κινητοποιήσεις για την κάλυψη των κενών, καθώς και για άλλα προβλήματα  .

            Καλούμε τους Διευθυντές των σχολείων, τους συλλόγους διδασκόντων να μη συναινέσουν στη κάλυψη των κενών με ημίμετρα, να μην αναθέσουν υποχρεωτικές υπερωρίες και οι συνάδελφοι να αρνηθούν να πάρουν. Να συζητήσουν στους συλλόγους, καθώς και με τους συλλόγους των γονέων, τα μαθητικά συμβούλια, με γονείς, μαθητές και εκπροσώπους της Τ. Αυτοδιοίκησης για την απαράδεκτη κατάσταση με τα κενά και από κοινού να αντιδράσουμε.

                                                               Για το Δ.Σ.                          

                      Ο πρόεδρος                                                               Ο γραμματέας

 

                  Ζαγανίδης Χρήστος                                                      Νοτάκης Γιάννης                                                                                                                             

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

peripoliko77_705176734.jpg
Σοκ στον Βόλο: 40χρονος χτύπησε την κόρη του με καλώδια και έστειλε αστυνομικό στο νοσοκομείο
40χρονος χτύπησε την κόρη του και έστειλε στο νοσοκομείο τον αστυνομικό που πήγε να τον συλλάβει
Σοκ στον Βόλο: 40χρονος χτύπησε την κόρη του με καλώδια και έστειλε αστυνομικό στο νοσοκομείο
ekdromes-sxoleia
Νέες ρυθμίσεις στις εκπαιδευτικές εκδρομές: Αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς
Η θέση των εκπαιδευτικών για το νέο θεσμικό πλαίσιο του ΥΠΑΙΘΑ για τις εκπαιδευτικές εκδρομές
Νέες ρυθμίσεις στις εκπαιδευτικές εκδρομές: Αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς