Ε΄ ΕΛΜΕ –Θ
Άξονες συζήτησης στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ –Τρίτη 12/2, 7.00μ.μ., 1ο Γυμν. Σταυρούπολης– για τη συγκυρία, τις διεκδικήσεις-αιτήματα, το Π.Δ. για την αξιολόγηση, τις μορφές πάλης, τις δραστηριότητες και εκδηλώσεις της ΕΛΜΕ
1. Συζητάμε σε μια περίοδο που η επίθεση της άρχουσας τάξης και των εκφραστών της κυβέρνησης - ΕΕ - ΔΝΤ - ΕΚΤ έχει αποκτήσει ασύλληπτη ένταση και δεν αφήνει απείραχτο κανένα τομέα της κοινωνικής, οικονομικής, εκπαιδευτικής δραστηριότητας. Με απίστευτη σφοδρότητα ισοπεδώνονται δικαιώματα και κατακτήσεις ενός ολόκληρου αιώνα. Αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει και η πρόσφατη έκθεση του ΔΝΤ, η οποία την ώρα που οι εργαζόμενοι και ο λαός βουλιάζουν στη φτώχεια, από τις συνέπειες του Μνημόνιου 3 που ψήφισε η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ (μείωση μισθών και συντάξεων, εξοντωτική αύξηση στα τιμολόγια της ΔΕΗ, φοροεπιδρομή, κ.α), ξεκαθαρίζει ότι έρχονται και νέα μέτρα ύψους 4 δισ. ευρώ για τη διετία 2014-2015 σε βάρος μισθωτών, συνταξιούχων και νεολαίας, καθώς και άλλα μέτρα, όπως μαζικές ιδιωτικοποιήσεις δημόσιου πλούτου, απολύσεις 27.000 δημόσιων υπαλλήλων μέσα στο 2013, περικοπές σε κοινωνικά επιδόματα, μονιμοποίηση φορολογικών χαρατσιών κ.λ.π.
2. Η χρεοκοπία του εκπαιδευτικού και του σχολείου, συντελείται! Σχολεία της φτώχειας και της παγωνιάς, που δεν μπορούν να καλύψουν στοιχειώδεις λειτουργικές ανάγκες, λόγω υποχρηματοδότησης, μεγάλων ελλείψεων διδακτικού προσωπικού. Σχολεία της μορφωτικής οπισθοδρόμησης με νέες συγχωνεύσεις-κλεισίματα, στοιβαγμένους μαθητές ανά τμήμα, Λύκειο με πανελλήνιες εξετάσεις από την πρώτη Λυκείου, Τεχνικό σχολείο ανοιχτό στις ανάγκες της αγοράς, κ.α. Εκπαιδευτικούς με μισθούς πείνας, στην ομηρία και την ανασφάλεια των υποχρεωτικών μετακινήσεων, στην εντατικοποίηση της αύξησης του ωραρίου, στον φόβο των πειθαρχικών παραπτωμάτων, στην προοπτική της διαθεσιμότητας, της αργίας, των απολύσεων….. Αναπληρωτές υπό έξωση από το δημόσιο σχολείο αφού δε θα γίνονται μόνιμοι διορισμοί και του χρόνου οι προσλήψεις θα μειωθούν κατακόρυφα και θα καλύπτουν μόλις το 13% σε ποσοστό του αριθμού που προσλήφθηκαν το 2011! και χωρίς δικαιώματα μετά και την πρόσφατη εγκύκλιο που καταργεί δικαιώματα αδειών.
Και προωθείται και η αξιολόγηση, η εφαρμογή της οποία θα επισκιάσει κάθε δυνατότητα παιδαγωγικής ελευθερίας μέσα στα σχολεία, θα λειτουργήσει σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και θα δημιουργήσει τους μηχανισμούς που θα οδηγούν τους εκπαιδευτικούς στην απόλυση και τα σχολεία στην κατηγοριοποίηση τους.
Το Υπουργείο Παιδείας, συνολικά έχει εξαπολύει έναν πρωτοφανή καταιγισμό νομοσχεδίων, κειμένων και προτάσεων με στόχο να δημιουργηθεί ένα εντελώς νέο θεσμικό πλαίσιο σε όλα τα επίπεδα. Ένα νομικό πλαίσιο που θα προσφέρει την απαραίτητη βάση για να οικοδομηθεί το «νέο» σχολείο με ταμπέλα δημόσιου και όρους λειτουργίας της αγοράς, φθηνό, αυταρχικό, εξοντωτικό, σχολείο όχι γνώσεων και παιδείας, αλλά λειτουργικών δεξιοτήτων, στενής κατάρτισης και όχι γενική; γνώσης, σχολείο όπου θα βασιλεύει το πνεύμα του ανταγωνισμού, της ταξικής διαφοροποίησης; και του επιχειρείν.
3. Μπορούμε να ανατρέψουμε τη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ-κεφαλαίου. Προϋπόθεση όμως είναι οι εργαζόμενοι να σηκώσουν κεφάλι, να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους και να συσπειρωθούν ταξικά στα συνδικάτα. Το συνδικαλιστικό κίνημα, τα συνδικάτα μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν όπλο στα χέρια των εργαζομένων με την ενεργή συμμετοχή των εργαζομένων και την απομόνωση της γραμμής του κυβερνητικού συνδικαλισμού, της συναίνεσης και του συμβιβασμού, που ακολουθούν οι πλειοψηφίες των κορυφαίων συνδικαλιστικών οργανώσεων. Αυτό σημαίνει να συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός μεγάλου, μαχητικού, ενωτικού κίνηματος των εργαζομένων, που θα παλεύει για την απόκρουση των μέτρων στον κάθε χώρο, αλλά και θα αποκαλύπτει τις γενεσιουργές αιτίες των προβλημάτων, τις αιτίες της καπιταλιστικής κρίσης, θα έρχεται σε σύγκρουση με τον πυρήνα των πολιτικών της άρχουσας τάξης, με τις δεσμεύσεις που μας επιβάλλει η ένταξη της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς και τους ίδιους τους οργανισμούς της ευρωζώνη, της ΕΕ, της ΟΝΕ και του ευρώ και θα επιδιώκει να πάρουν οι εργαζόμενοι τις τύχες τους και τις ζωές τους στα χέρια τους.
Διεκδικήσεις-αιτήματα
-Κατάργηση των Μνημονίων, των Δανειακών Συμβάσεων, των Μεσοπρόθεσμων Προγραμμάτων και των Εφαρμοστικών Νόμων.
-Όχι στην εφεδρεία, στο προσυνταξιοδοτικό καθεστώς και στις απολύσεις στο δημόσιο τομέα.
- Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις.
- Να καλυφθούν όλα τα κενά με εκπαιδευτικούς. Μόνιμη σταθερή εργασία για όλους. Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών. Κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας.
-Όχι στην αύξηση των ωρών διδασκαλίας και του ωραρίου εργασίας του εκπαιδευτικού.
- Λέμε όχι στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας, εργαλεία για την ιδιωτικοποίηση και την κατηγοριοποίηση της εκπαίδευσης. Να αποσυρθεί το Π.Δ. Μπλοκάρουμε με συλλογικές αποφάσεις Δ.Σ., Γενικών Συνελεύσεων και Επιτροπών Αγώνα και όρους κινήματος την οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης και την ακυρώνουμε στην πράξη.
- Δε συμμετέχουμε σε οποιαδήποτε διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της αξιολόγησης (π.χ. ερωτηματολόγια κ.ά.)
- Κανένα στέλεχος της Δημόσιας Διοίκησης που αναλαμβάνει οποιονδήποτε ρόλο στην εφαρμογή της αξιολόγησης δεν έχει θέση στο συνδικαλιστικό κίνημα. Έξω οι αξιολογητές από τα συνδικάτα και τα σωματεία.
-Να μην καταργηθεί-συγχωνευθεί κανένα τμήμα ή σχολείο, ουσιαστική μείωση των μαθητών, 25 μαθητές ανά τμήμα με προοπτική τους 20 μαθητές.
-Αύξηση δαπανών για την παιδεία. Κάλυψη του συνόλου των εκπαιδευτικών αναγκών από τον κρατικό προϋπολογισμό. Να δοθεί τώρα η δ΄ δόση για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων. Απαιτούμε έκτακτο κονδύλι γιατί συνολικά οι μειωμένες δαπάνες που δόθηκαν στα σχολεία, δεν επαρκούν για να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
-Κατάργηση των νόμων που μειώνουν μισθούς – συντάξεις – κοινωνικά επιδόματα. Αποκατάσταση της αγοραστικής μας δυνατότητας στα προ κρίσης επίπεδα.
-Να μπει φραγμός στη διάλυση της επικουρικής ασφάλισης και της μείωσης του εφάπαξ.
-Να σταματήσει η καταλήστευση του λαού από τη φορολογική επιδρομή.
-Σταμάτημα κάθε συνδικαλιστικής δίωξης και κατάργηση των τρομοκρατικών πειθαρχικών μέτρων που οδηγούν σε αργία-απολύσεις.
- Να σταματήσει η διάλυση της δημόσιας υγείας. Σύστημα Υγείας, Συνταξιοδότησης, Πρόνοιας, Κοινωνικής Ασφάλισης αποκλειστικά Δημόσιο που θα καλύπτει πλήρως τις ανάγκες των εργαζομένων και των οικογενειών τους.
-Όχι στο σχολείο της αγοράς! Ενιαίο υποχρεωτικό δωδεκάχρονο σχολείο, της ολόπλευρης γνώσης, δημόσιο και δωρεάν με παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία για όλους, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς, χωρίς εξεταστικούς φραγμούς. Ουσιαστική αναβάθμιση της ΤΕ με υποδομές χωρίς πρόωρες εξειδικεύσεις.
Για το Δ.Σ.
Ο πρόεδρος Ο γραμματέας
Ζαγανίδης Χρήστος Νοτάκης Γιάννης
Ε΄ ΕΛΜΕ –Θ
Το προεδρικό διάταγμα για την αξιολόγηση …της πλήρους υποταγής δεν θα περάσει!
Παίρνουμε μέρος στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ, την Τρίτη 12/2, στις 7.00 μ.μ.,
στο 1ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης
«ο δάσκαλος που θα υποχρεωθεί να καταπνίξει τη σκέψη του θα γίνει διπλά σκλάβος ή θα καταντήσει ένας ψυχικά ανάπηρος άνθρωπος, ανίκανος να μορφώσει άλλους» (Δ. Γληνός).
«Στόχος της αξιολόγησης», μας λένε, είναι η «…βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου,
προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας ….Δεν κρύβουν, όμως, ότι στη σημερινή συγκυρία « η προοπτική θεσμοθέτησης ενός συστήματος αξιολόγησης στην εκπαίδευση συνδέονται με τη συνολικότερη προσπάθεια αναμόρφωσης των λειτουργιών του ελληνικού κράτους, προκειμένου να επιτευχθεί … η δημοσιονομική προσαρμογή» (εισαγωγή του σχεδίου της ομάδας Ματσαγγούρα), αλλά και η «βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος» (εισαγωγή σχεδίου Π.Δ.).
Πράγματι, με ορολογία και τρόπο δανεισμένο από το πιο σκληρό επιχειρηματικό μάνατζμεντ, διαιρούν σε επιμέρους ενότητες, κατηγορίες και υποκατηγορίες το εκπαιδευτικό έργο προκειμένου να μετατραπεί η παιδαγωγική πράξη σε ένα σύνολο σχετικά απομονωμένων μεταξύ τους κατηγοριών – δεξιοτήτων κατάλληλων για ποσοτικοποίηση και μέτρηση. Τα πάντα θα μπαίνουν σε «κουτάκια» και θα πολλαπλασιάζονται με συντελεστές, από το κλίμα στην τάξη μέχρι τη χρήση των νέων τεχνολογιών ή την προετοιμασία για τη διδασκαλία. Κομματιάζουν για να μετρήσουν καλύτερα…
Ας κάνουμε το ίδιο. Κομματιάζοντας το ΠΔ…
Στα κριτήρια που θέτει το ΠΔ στις (ας τις πούμε παιδαγωγικές) κατηγορίες υπάρχουν κριτήρια που αλληλοαναιρούνται ή είναι στον αντίποδα κάθε παιδαγωγικής αρχής.
Π.χ. ο εκπαιδευτικός πρέπει να προσαρμόζει το ρυθμό μάθησης στις ανάγκες των μαθητών, αλλά και να μπορεί να βγάλει την ύλη και να «αξιοποιεί το διδακτικό χρόνο χωρίς απώλειες».(!) Ακόμη, ο εκπαιδευτικός πρέπει να μην προβάλλει αξιακά φορτισμένες πεποιθήσεις - αλλά και - να δείχνει τις επιστημολογικές αντιπαραθέσεις στο θέμα που πραγματεύεται, κ.ά.. Αυτό το τελευταίο πώς ερμηνεύεται στη διδασκαλία π.χ. του Δαρβίνου στη Βιολογία;;; Του καπιταλισμού στην Οικονομία;;; Του Εμφυλίου ή της Επανάστασης στην Ιστορία;;; Του Γιάννη Ρίτσου στη Λογοτεχνία;;;
Πώς είναι δυνατόν, καθαρά ποιοτικά παιδαγωγικά κριτήρια , όπως η ενθάρρυνση, το κλίμα αναζήτησης και δημιουργικότητας των μαθητών» (άρθ. 14 , 1β)γγ) και ι) να ποσοτικοποιούνται ; Πως στηρίζεται και τεκμηριώνεται η κλίμακα ποσοτικοποίησης;
Τι κάνει ένας εκπαιδευτικός που πρέπει να «διαμορφώνει κατάλληλα το χώρο, όπως γωνιές ενδιαφέροντος και μαθητικές εργασίες» και ταυτόχρονα, έχει μαθητές με ΔΕΠΥ και η παρουσία πολλαπλών ερεθισμάτων στο χώρο εντείνει την απόσπαση προσοχής τους; Τι σημαίνει ότι είναι ελλιπής ο εκπαιδευτικός «εφόσον παραμελεί το χώρο»; Φροντίζει και για την καθαριότητα της τάξης;
Τι είδους ελεεινή υποκρισία είναι να χαρακτηρίζει η κυβέρνηση ως «εξαιρετικό εκπαιδευτικό αυτόν που διευκολύνει τη μετάβαση μαθητών από βαθμίδα σε βαθμίδα», όταν η ίδια φροντίζει για το αντίθετο, βάζοντας συνεχώς φραγμούς, όπως οι εξετάσεις, η βάση του 10 και διαλύοντας κάθε υποστηρικτική δομή ;
Πώς μετριέται η αδιαφορία στις σχέσεις εκπαιδευτικού με τους μαθητές;
Γιατί υπάρχει η κλίμακα από 1-100 ; Πώς παίρνει άραγε κάποιος 60 ή 68 ή 72; Προφανώς, γιατί έτσι θα είναι πιο εύκολος ο διαχωρισμός αυτών που θα πάνε από μια μισθολογική βαθμίδα σε μια άλλη, με βάση την ποσόστωση. Τέλος, το «επαρκής», που φαίνεται πιο εφικτό, δεν αρκεί για την απρόσκοπτη μισθολογική-βαθμολογική εξέλιξη: χρειάζεται το «πολύ καλός».
Η ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών για τη σχολική αποτυχία,
η μισθολογική καθήλωση και οι απολύσεις.
Πόσο θρασύδειλο είναι να βγάζεις από το κάδρο το γεγονός ότι η πλειονότητα των μαθητών (το 85%, κατά δημοσίευμα του Έθνους) δε δείχνει καμία διάθεση για μάθηση, εξαιτίας των χαμηλών προσδοκιών στο πεδίο της κοινωνικής κινητικότητας, αλλά και της αποστροφής στην αποσπασμένη και ανούσια, πολλές φορές, γνώση που τους παρέχεται; Γιατί, αν και ξέρουν, δεν αναφέρουν ότι αμέτρητοι κοινωνικοί και εκπαιδευτικοί παράγοντες , όπως η κοινωνική προέλευση, η οικογενειακή κατάσταση, οι συνθήκες διαβίωσης και κατοικίας, η υλικοτεχνική υποδομή σχολείου, τα αναλυτικά προγράμματα, ο τύπος εξετάσεων, τα σχολικά βιβλία, το εκπαιδευτικό κλίμα, οι παιδαγωγικές μέθοδοι επηρεάζουν και συνδιαμορφώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και το εκπαιδευτικό έργο ;
Γιατί δεν τους νοιάζει. Ο εκπαιδευτικός ανάγεται σε μοναδικό υπεύθυνο και ένας είναι ο στόχος εδώ: Η ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών για τη σχολική αποτυχία, και μετά από αυτό η μισθολογική καθήλωση και οι απολύσεις.
Γιατί ο δρόμος για τη σύνδεση της αξιολόγησης με τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξή τους, όπως και με τη διαδικασία των απολύσεων, έχει ήδη χαραχτεί: «Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα του ενός κριτηρίου προβλέπεται στο Π.Δ., «εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων». Ο πίνακας αυτός προβλέπεται από του άρθρου 8, παρ.4) του νόμου 4024/11 (ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο) και όσοι εγγράφονται εκεί χάνουν το δικαίωμα προαγωγής για δύο χρόνια. Και στη συνέχεια βάσει του άρθρου 95 του νόμου 3528/2007 (Δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας), «υπάλληλος ο οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό παραπέμπεται..... υποχρεωτικώς προς κρίση στο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο… μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό».
Γιατί το Υπουργείο Παιδείας με την πολιτική του έχει ως βασικό στόχο την προώθηση του σχολείου της αγοράς που είναι κι η εκφρασμένη στρατηγική επιλογή της ΕΕ, την οποία και υπηρετεί, φιλοδοξώντας να υλοποίηση τα σχέδιά του για αξιολόγηση.
ΠΟΙΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ και ΓΙΑΤΙ ; η φαιδρή και η σοβαρή πλευρά
Η φαιδρή : η παιδαγωγική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών γίνεται από τους σχολικούς συμβούλους. Στο πεδίο των επιστημονικών κριτηρίων (σελ.55) ο εκπαιδευτικός χρειάζεται (τουλάχιστον) τρία κριτήρια για να χαρακτηριστεί πολύ καλός ενώ οι αξιολογητές, οι σχολικοί σύμβουλοι, δύο!!!
Η σοβαρή : Από τη συζήτηση για την αξιολόγηση και την ποιότητα της εκπαίδευσης εξοβελίζεται το ερώτημα «ποιος έχει την εξουσία» στην εκπαίδευση και την κοινωνία, ποιος καθορίζει τα αναλυτικά προγράμματα και τα βιβλία, ποιος οργανώνει τις εξετάσεις, ποιος φτιάχνει την εκπαιδευτική νομοθεσία, ποια είναι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε όλα αυτά. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι εκπαιδευτικοί παράγουμε το εμπόρευμα που λέγεται εργατική δύναμη μέσω και της εκπαίδευσης, με αυτές τις δεξιότητες κι όχι άλλες, με αυτό το επίπεδο γνώσεων, γιατί αυτό συμφέρει όχι στις ιστορικά προσδιορισμένες ανάγκες της κοινωνίας, αλλά γιατί αυτό έχει ανάγκη η σημερινή καπιταλιστική παραγωγή. Κι αυτή σήμερα έχει ανάγκη από εργαζόμενους ελαστικά απασχολούμενους, ευάλωτους και υποτακτικούς στην εκμετάλλευση, χωρίς συλλογικά δικαιώματα.
Με δεδομένο, λοιπόν, ότι ορίζονται με κάθε λεπτομέρεια οι προδιαγραφές της διδακτικής μεθοδολογίας και τα πλαίσια, οι κατευθύνσεις και οι ενέργειες υποστήριξής της, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει το ρόλο ελέγχου και συμμόρφωσης του εκπαιδευτικού και αποτελεί δείκτη ευθυγράμμισης σ' αυτές τις προδιαγραφές.
Αξιολόγηση παντού: για ποιον, από ποιον και υπέρ τίνος;
Η διαδικασία αξιολόγησης στο δημόσιο τομέα προβλέπεται να είναι καθολική, χωρίς εξαιρέσεις. «Όποιος μισθοδοτείται από το Δημόσιο θα αξιολογείται» είναι το σύνθημα του υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος» (27-1-13). «Όλες οι δράσεις των αλλαγών που θα επέλθουν στο κράτος αποτελούν ένα ‘παζλ’ το οποίο συμπληρώνεται μέρα τη μέρα και θα ξεδιπλωθεί το 2013», τονίζεται στο δημοσίευμα αυτό, ενώ γίνεται λόγος και για «γραπτό τεστ» ελέγχου γνώσεων και δεξιοτήτων των δημόσιων υπαλλήλων.
Όχι μόνο η παιδεία, αλλά η υγεία, το ρεύμα, το νερό, οι συγκοινωνίες, οι εφορίες αξιολογούνται. Με τι κριτήρια;
Ας πάρουμε δυο επίκαιρα παραδείγματα: α)το φορολογικό σύστημα: όταν λεηλατεί τους πολλούς και φοροαπαλλάσσει τους λίγους, ποιους εξυπηρετεί; β) την αγροτική παραγωγή: ποιος καθορίζει τι θα παραχθεί, για ποιον και με τι σκοπό; Οι πολυεθνικές λυμαίνονται τους σπόρους, απαγορεύουν την καλλιέργεια των παραδοσιακών σπόρων, κατευθύνουν την παραγωγή μέσα από επιδοτήσεις. Γιατί; γιατί αυτό επιτάσσει ο καπιταλιστικός καταμερισμός εργασίας μέσω της Ε.Ε για την Ελλάδα, για το κέρδος λίγων βιομηχανικών αλυσίδων και τραπεζών που ελέγχουν τη διακίνηση και εκμετάλλευση των σπόρων κι όχι γιατί αυτά μόνο παράγει η γη μας.
Άρα, στο σημερινό καπιταλιστικό κόσμο, όλα στοχεύουν στην κατάργηση ή περιορισμό των κοινωνικών αγαθών, το πέρασμά τους σε ιδιώτες και άρα στην κερδοφορία επιχειρήσεων, βιομηχάνων και τραπεζιτών. Η «αξιολόγηση» των εργαζομένων στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα είναι ο μηχανισμός που θα επιτευχθεί αυτό. Ταυτόχρονα, είναι και το σημείο που μπορούν να ενωθούν όλοι οι αγώνες των εργαζομένων, αλλά και τα συμφέροντα της κοινωνικής πλειοψηφίας.
Συνάδελφοι-ισσες,
Σήμερα που το σύστημα δείχνει το αληθινό του πρόσωπο, θυσιάζοντας ανθρώπους, όνειρα, αγαθά, όπως η παιδεία και η υγεία, πρέπει να απαντήσουμε στο ερώτημα: Θέλουμε μια ζωή αξιοβίωτη για μας και τα παιδιά μας ή βαρβαρότητα; θα υποταχθούμε στον κανιβαλισμό των αγορών και των «αριθμών» ή θα διεκδικήσουμε τον πλούτο-υλικό και πνευματικό που παράγουμε;
Γι’ αυτό ήρθε η ώρα να απαντήσουμε: ή εμείς ή αυτοί !
ΓΕΝΙΚΟΣ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΠΑΝΤΟΥ!
· Αντιστεκόμαστε στα νέα βάρβαρα μέτρα και πλημμυρίζουμε κάθε πόλη με τις οργανωμένες μαζικές κινητοποιήσεις μας. Να αισθανθεί η Βουλή και η κυβέρνηση την οργή των δρόμων. Να συμβάλλουμε οι αγώνες να ξεπερνούν τα κλαδικά τους όρια και να αποκτούν διευρυμένα κοινωνικά χαρακτηριστικά με τη συμμετοχή όλων των εργαζομένων.
· Να συγκληθούν γενικές συνελεύσεις σε όλες τις ΕΛΜΕ και επιτροπές αγώνα με μαζική συμμετοχή.
· Να συμβάλλουμε από κοινού στη μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην 24ωρη Πανεργατική απεργία και στις διαδηλώσεις, στις 20 Φεβρουαρίου.
· Οι αποφάσεις των εργαζομένων με Γενικές Συνελεύσεις των σωματείων και των Ομοσπονδιών να έχουν τον πρώτο λόγο στη χάραξη της κλιμάκωσης και της προοπτικής ενός συντονισμένου Πανεργατικού - Πανυπαλληλικού αγώνα σε όλο το Δημόσιο.
· Συνεργασία και κοινή δράση πρωτοβάθμια σωματεία και άλλες Ομοσπονδίες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με γονείς και μαθητές, ώστε να αποφασίσουμε πολύμορφο αγώνα διαρκείας, με απεργίες - συγκεντρώσεις - διαδηλώσεις σε όλο το δημόσιο.
ΔΕ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ, ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ.
ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – Ε.Ε ΚΑΙ Δ.Ν.Τ
ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ, ΟΙ ΔΑΝΕΙΑΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΟΙ ΝΟΜΟΙ
Πιο συγκεκριμένα για την αξιολόγηση:
● Λέμε ένα ξεκάθαρο «όχι στην αξιολόγηση» και απαιτούμε αγωνιστικά τώρα την απόσυρση του Π.Δ. και την κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου που ισχύει για την αξιολόγηση. Ενημερώνουμε από κοινού όλους τους συναδέλφους για τις συνέπειες της αξιολόγησης και οργανωνόμαστε για να μπλοκάρουμε την εφαρμογή της, αξιοποιώντας τις παρακαταθήκες που μας άφησε η άρνηση του κλάδου και μαζικά των εκπαιδευτικών να συμμετάσχουν στην αυτοαξιολόγηση, πριν τέσσερα χρόνια και στη συμπλήρωση ερωτηματολογίων, φέτος. Ας μην ξεχνάμε ότι 16 χρόνια τώρα, από το νόμο 2525/97 του Αρσένη έως σήμερα, νόμοι, υπουργικές αποφάσεις και προεδρικά διατάγματα έχουν μείνει στα χαρτιά κάτω από την πίεση των αγώνων μας. Διαφορετικά, οι απολύσεις θα ήταν πραγματικότητα εδώ και πολλά χρόνια.
· Μπλοκάρουμε την οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης και την ακυρώνουμε στην πράξη με αποφάσεις Δ.Σ., Γ.Σ. και Επιτροπών Αγώνα.
· Δε συμμετέχουμε σε οποιαδήποτε διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της . (π.χ. εκθέσεις «αυτοαξιολόγησης» κ.λ.π)
● Να ενώσουμε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ενάντια στην κυβερνητική επίθεση (βιβλία, αξιολόγηση, υποχρηματοδότηση, αργίες, υποχρεωτικές μετακινήσεις, ενοποιήσεις περιοχών μετάθεσης, κενά, αδιοριστία, συσσίτια, συγχωνεύσεις κλπ.)
● Διεκδικούμε: Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου για το μισθολόγιο – βαθμολόγιο και για την αξιολόγηση. Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
● Μέτωπο αγώνα για την αναχαίτιση της κυβερνητικής επίθεσης, την ανατροπή και την κατάκτηση.
● Να ζωντανέψουμε εδώ και τώρα τους Συλλόγους Διδασκόντων στην παραπάνω κατεύθυνση, να οργανώσουμε επιτροπές, ιστοσελίδες και περιοδικά παιδαγωγικής παρέμβασης. Γιατί το παρόν και το μέλλον της εκπαίδευσης είμαστε εμείς. Οι συλλόγου διδασκόντων σε συνεδρίασή τους άμεσα να καταγράψουν την αντίθεση τους στην αξιολόγηση.
● Καλούμε την ΟΛΜΕ να μη συμμετάσχει σε κανένα διάλογο για την αξιολόγηση.
● Καταγγέλλουμε, με κάλυψη της ΕΛΜΕ προσπάθειες Διευθυντών ή σχολικών συμβούλων να μπουν στις αίθουσες κατά τη διδασκαλία μαθημάτων συναδέλφων, γιατί διαμορφώνουν το κατάλληλο κλίμα για την εφαρμογή της αξιολόγησης. Οι σύλλογοι διδασκόντων να είναι σε διαρκή επαφή με το Δ.Σ. για να οργανώνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις και η κήρυξη της τρίωρης στάσης ,όπου χρειαστεί. .
● Η ΕΛΜΕ να καλέσει τους Διευθυντές των σχολείων, καθώς και τους σχολικούς συμβούλους στη βάση των αποφάσεων του κλάδου, να πάρουν θέση ενάντια στην αξιολόγηση και να βρεθούν στο πλευρό του εκπαιδευτικού κινήματος, κόντρα στα σχέδια του νέου επιθεωρητισμού και των απολύσεων.
● Η ΕΛΜΕ να ενημερώσει τους Συμβούλους και τους Διευθυντές των σχολείων για τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και της ΕΛΜΕ ενάντια στην αξιολόγηση, καθώς και ότι θα διαγραφούν από το Σωματείο μας , όσοι θα μετέχουν ως αξιολογητές σε οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης.
● Να πραγματοποιηθούν σε όλα τα σχολεία συγκεντρώσεις γονέων και κηδεμόνων, μαζί με το σύλλογο διδασκόντων, στις οποίες οι σύλλογοι και το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ θα ενημερώνουν για τους πραγματικούς στόχους της αξιολόγησης. Να οργανώσουμε εκδηλώσεις στην τοπική κοινωνία
. Στις …./2/203 όλες οι ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης οργανώνουμε εκδήλωση - συζήτηση «για την αξιολόγηση, την απάντηση του κλάδου και του κινήματος για την απόσυρση του Π.Δ. και τη μη εφαρμογή του»
Για το Δ.Σ.
Ο πρόεδρος Ο γραμματέας
Ζαγανίδης Χρήστος Νοτάκης Γιάννης
Ε΄ ΕΛΜΕ -Θ
Λειτουργία της ΕΛΜΕ (συνοπτικά η πρόταση)
Προγραμματισμός της δράσης μας για το επόμενο διάστημα
Οι σύλλογοι διδασκόντων να συζητήσουν και να καταθέσουν τις προτάσεις τους
Ένα από τα κρίσιμα ζητήματα που αναδείχθηκε μέσα από τους αγώνες που έχει δώσει ο κλάδος τα τελευταία χρόνια είναι η λειτουργία του σωματείου, ως συλλογικότητα που πρέπει να συσπειρώνει, να δραστηριοποιεί τους συναδέλφους με στόχο τη συνοχή και την αγωνιστική ενότητά τους στο δρόμο των αποφασιστικών αγώνων που καλούνται να δώσουν. Ως εκ τούτου, το Δ.Σ. οφείλει να προάγει συνδικαλιστικές αρχές και μέτρα που θα ενισχύουν τη συμμετοχή των συναδέλφων στις διαδικασίες της ΕΛΜΕ, θα συμβάλλουν στην καλύτερη υλοποίηση των αποφάσεων του κλάδου και της ΕΛΜΕ.
Κρίνουμε αναγκαία την αναζωογόνηση των σωματείων μας με τη συμβολή όλων των συναδέλφων, ώστε οι εκπαιδευτικοί από κοινού με τους εργαζόμενους να οργανώσουμε ουσιαστικούς αγώνες για την ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης, η οποία με τη στήριξη της ΕΕ και του ΔΝΤ επιχειρεί με το τρίτο μνημόνιο και τον προϋπολογισμό που ψήφισε να εφαρμόσει ένα εφιαλτικό καθεστώς για τους εργαζόμενους και όλη τη κοινωνία (απολύσεις, διαθεσιμότητες, αργίες, υποχρεωτικές μετακινήσεις, μετατάξεις, μισθοί πείνας, υποχρηματοδότηση σχολείων, καταργήσεις σχολείων, ενώ προωθεί μέτρα διάλυσης κάθε έννοιας κράτους πρόνοιας, μέτρα κερδοφορίας του κεφαλαίου, μέτρα διάλυσης της δημόσιας παιδείας και υγείας, μέτρα τρομοκρατίας, καταστολής και ποινικοποίησης κάθε αγώνα,…..)
Την αναζωογόνηση της ΕΛΜΕ πιστεύουμε ότι, μεταξύ άλλων, μπορεί να υπηρετήσουν οι εξής αποφάσεις μας:
1. Για τη διασφάλιση μιας ουσιαστικότερης λειτουργίας της ΕΛΜΕ
Καθιέρωση μόνιμης εβδομαδιαίας συνεδρίασης του Δ.Σ. Τα θέματα ημερήσιας διάταξης του Δ.Σ. να κοινοποιούνται έγκαιρα στα σχολεία. Συγκρότηση ανοιχτής απεργιακής επιτροπής σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Παρεμβάσεις στις Διοικήσεις και στις συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ και του ΑΠΥΣΔΕ. Συγκρότηση επιτροπών ή ομάδων εργασίας, όπως Επιτροπή αναπληρωτών,….
2. Ο θεσμός των συνδικαλιστικών αντιπροσώπων.
Άμεση προτεραιότητα ο ορισμός σε κάθε σχολείο συνδικαλιστικών αντιπροσώπων -συνδέσμων, η οποία να ολοκληρωθεί άμεσα. Μετά τον ορισμό τους θα γίνει κοινή συνάντηση του Δ.Σ. με τους αντιπροσώπους για μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση.
3. Σύλλογοι διδασκόντων σε ουσιαστικό και αγωνιστικό ρόλο.
Είναι σημαντικό, αυτοί να προχωρήσουν στην καταγραφή των ιδιαίτερων προβλημάτων κάθε σχολείου. Το Δ.Σ. να πάρει πρωτοβουλίες ενίσχυσης του ρόλου των συλλόγων, όπου το επόμενο διάστημα θα κριθούν σοβαρότατες μάχες και εξελίξεις (αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, συγχωνεύσεις, υποχρεωτικές μετακινήσεις κ.λ.π.). Σε αυτά τα πλαίσια είναι απαραίτητη η συζήτηση, ενότητα και δράση του συλλόγου, με διαρκή ανατροφοδότηση με τις Γ. Σ., τη συγκρότηση επιτροπών αγώνα σε κάθε σχολείο, την αξιοποίηση των αντιπροσώπων, την οριζόντια επικοινωνία των σχολείων, …
4. Μέτωπο παιδείας.
Το Δ.Σ. να συμβάλλει στην κοινή δράση αρχικά των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, καθώς και των συλλόγων Π.Ε. με αξιοποίηση του διελμικού, την οργάνωση συχνών συσκέψεων - συζητήσεων, τις κοινές συνεδριάσεις, κοινές επιτροπές αγώνα κ.α. Σε αυτή την κατεύθυνση να αναπτύξουμε την σύνδεση με την τοπική κοινωνία και ιδιαίτερα με τους συλλόγους γονέων και τους μαθητές, είτε σχεδιάζοντας παρεμβάσεις στα καθημερινά προβλήματα των σχολείων, είτε οργανώνοντας από κοινού πλούσιες δραστηριότητες.
5. Άμεσο πρόγραμμα δραστηριοτήτων
Τετάρτη 23 -1 κοινή συνάντηση ΕΛΜΕ, συλλόγων Π.Ε. και εκπαιδευτικών με θέμα την αναγκαιότητα της απάντησης των κλάδων μας στον καταιγισμό μέτρων ενάντια στην παιδεία και τους εκπαιδευτικούς.
Έναρξη συναντήσεων, συσκέψεων και συζητήσεων κατά δήμο, με καθηγητές, εκπροσώπους των συλλόγων διδασκόντων, με τους συλλόγους γονέων, με γονείς και μαθητές για τα καθημερινά προβλήματα των σχολείων.
Οι ΕΛΜΕ να συγκεκριμενοποιήσουν αγωνιστικό πρόγραμμα διεκδικήσεων. Στις Γ.Σ. να εγκριθεί και οργανωθεί ο αγωνιστικός πανεκπαιδευτικός προγραμματισμός.
Οι ΕΛΜΕ να αναβαθμίσουμε το «διελμικό» με προγραμματισμένες συναντήσεις.
Για την ουσιαστική και αποτελεσματική λειτουργία της ΕΛΜΕ, καθώς και του συντονισμού των σωματείων μας στα πλαίσια του πανεκπαιδευτικού μετώπου που θέλουμε να δημιουργήσουμε, πρέπει οι προτάσεις μας και οι αποφάσεις μας να συζητιούνται στα μαζικά όργανα ( Δ.Σ., Γ.Σ.)
6. Πολιτιστικές δραστηριότητες.
Η ΕΛΜΕ να πάρει άμεσα πρωτοβουλίες δημιουργίας ομάδας προβολών ταινιών και ιδιαίτερα εκπαιδευτικού περιεχομένου, καθώς και μουσικών εκδηλώσεων, θεατρικών παραστάσεων και άλλων πολιτιστικών εκδηλώσεων.
Με την ευθύνη της ΕΛΜΕ και των υπό σύσταση ομάδων να πραγματοποιηθούν το επόμενο διάστημα οι εξής εκδηλώσεις:
1. Εκπαίδευση και κινηματογράφος: να αξιοποιηθούν οι παρακάτω ταινίες: Βάλο (δικαίωμα στη μόρφωση), Ελίνα-Σαν να μην ήμουν εκεί” (ακεραιότητα του ατόμου), Άλματα (η ελπίδα δεν εγκαταλείπεται), Σκασιαρχείο( ανθρώπινα δικαιώματα) που προβλήθηκαν στο φεστιβάλ κινηματογράφου για νέους και παιδιά της Ολυμπίας. Ακόμη να αξιοποιηθούν και οι εξής παιδικές ταινίες: Σιρκλιν-ταξιδιάρικα ποντίκια, Κιρίκου η μάγισσα, Ο Βασιλιάς των μασκών που απευθύνονται σε παιδιά δημοτικού.
2. Να οργανώσει η ΕΛΜΕ από κοινού με το διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου, σχολείο στο οποίο δίδαξε τα τελευταία χρόνια. πριν συνταξιοδοτηθεί ο εκπαιδευτικός και καλλιτέχνης Θωμάς Κοροβίνης, αφιέρωμα για το λογοτεχνικό και το μουσικό του έργο. Ταυτόχρονα να προγραμματίσουμε από κοινού με τα σχολεία κι άλλα παρόμοια αφιερώματα, επιδιώκοντας να παρουσιάσουμε δημιουργικές και καλλιτεχνικές πλευρές και άλλων συναδέλφων εκπαιδευτικών.
3. Αντιφασιστικές δραστηριότητες: Ως συνέχεια προηγούμενων δράσεων να γίνει εκδήλωση – συζήτηση σε σχολείο της περιοχής με προσκεκλημένο τον πανεπιστημιακό Γιώργο Μαργαρίτη, καθηγητή της Σύγχρονης Ιστορίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και άλλους ομιλητές με θέμα: «οι διαστρεβλώσεις στο περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων της Ιστορίας κι η υποβαθμισμένη παρουσία, του αντιφασιστικού και αντιχουντικού αγώνα του λαού και της νεολαίας». Η εκδήλωση – συζήτηση προτείνεται να συνδιοργανωθεί από τις ΕΛΜΕ
7. Μαζική εγγραφή των συναδέλφων στην ΕΛΜΕ-μόνο οργανωμένα και
συντονισμένα μπορούμε να νικήσουμε.
Όρος και προϋπόθεση για την υλοποίηση όλων των παραπάνω αποτελεί η μαζική εγγραφή και συμμετοχή των συναδέλφων στις διαδικασίες του σωματείου. Το Δ.Σ. να οργανώσει καμπάνια μαζικής εγγραφής να κρατήσει ένα μήνα και στα πλαίσιά της να οργανώσουμε εκδήλωση – συζήτηση με θέμα: «Ιστορική αναδρομή στους αγώνες του κλάδου και των εκπαιδευτικών η σημασία τους και η συνεισφορά τους στη σημερινή αναγκαία απάντηση του κινήματος στην επέλαση αντιδραστικών μέτρων στην παιδεία, την εργασία και την κοινωνία». Να αξιοποιήσουμε ως ομιλητές και συναδέλφους που συμμετείχαν σε αυτούς
Η καμπάνια για τα σωματεία μας, καθώς και η εκδήλωση - συζήτηση προτείνεται να συνδιοργανωθεί από τις ΕΛΜΕ.
8. Αξιολόγηση
Στις ../2/203 όλες οι ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης οργανώνουμε εκδήλωση - συζήτηση «για την αξιολόγηση, την απάντηση του κλάδου και του κινήματος για την απόσυρση του Π.Δ. και τη μη εφαρμογή της»
Για το Δ.Σ.
Ο πρόεδρος Ο γραμματέας
Ζαγανίδης Χρήστος Νοτάκης Γιάννης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη