Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Πύργου: Για τα κενά στην παράλληλη στήριξη και την ειδική αγωγή

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ & ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΠΥΡΓΟΥ  

http://sites.google.com/site/syllogosdnpyrgou

ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ: Τέρμα Ροφιά (3ο Δημ. Σχολ. Πύργου)

            27100   ΠΥΡΓΟΣ

ΤΗΛ. – FAX: 2621025332

e-mail: [email protected]

 

Αρ. Πρωτ. 34Πύργος 5 Μαρτίου 2013

 

Προς

Τα Μέλη του Δ.Σ της Δ.Ο.Ε

ΚΟΙΝ:

Μέλη του Συλλόγου

Σύλλογοι Αμαλιάδας, Λεχαινών,

Ολυμπίας

ΜΜΕ

ΘΕΜΑ: «Λειτουργικά κενά, Παράλληλη Στήριξη- Ειδική Αγωγή»

            Συνάδελφοι,

Με αφορμή το γεγονός τόσο της συνάντησης των αιρετών μας στην Αθήνα, όσο και την ενημέρωση – συζήτηση με τους αιρετούς μας στο ΠΥΣΠΕ Ηλείας, καθώς και το γεγονός ότι ήδη στην Ηλεία έχουμε λειτουργικά κενά σε ειδικότητες (Γαλλικής, Εικαστικών, Φυσικής Αγωγής -19-, Μουσικής, Πληροφορικής και Θεατρολογίας), Δασκάλους και Εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής για Παράλληλη Στήριξη, καθώς και το ότι βρισκόμαστε ήδη στο Μάρτιο, ο Σύλλογος μας, έχει να καταγγείλει τα εξής:

1.      Είναι αδιανόητο το Υπουργείο Παιδείας, να τορπιλίζει το ίδιο τους θεσμούς της Παιδείας, Σχολεία Ε.Α.Ε.Π, Ολοήμερα Σχολεία, Παράλληλη Στήριξη, Ειδική Αγωγή, δηλώνοντας αδυναμία προσλήψεων και κάλυψης κενών από Εξειδικευμένο Προσωπικό, μεταθέτοντας την ευθύνη του στο Υπουργείο Οικονομικών, σε άλλους δημόσιους διαγνωστικούς φορείς, στις Περιφέρειες και Δ/νσεις για να διαχειριστούν και να επιβάλλουν, αξιοποιώντας διασταλτικά νόμους και εγκυκλίους, μια άνευ προηγουμένου «φτώχεια Παιδείας» εις βάρος των δικαιωμάτων των παιδιών που φοιτούν στα σχολεία της χώρας μας. Φτάσαμε μάλιστα στο επικίνδυνο σημείο, προειλημμένες πολιτικές και διοικητικές αποφάσεις να επιβάλλονται ως επιστημονικές εισηγήσεις των Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής και των Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.

2.      Ήδη αυτή τη στιγμή, με απόλυτη ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, η Παράλληλη Στήριξη και η Ειδική Αγωγή, καθώς και θεσμοί όπως αυτός του Ειδικού Βοηθού, στην πράξη δεν υλοποιούνται. Με τις τελευταίες, ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών, έξι (6) για τη Δ/νση Ηλείας, όχι μόνο δεν καλύπτονται τα κενά τα οποία μάλιστα είναι και εγκεκριμένα, αλλά οι συνάδελφοι αναπληρωτές που κλήθηκαν να στηρίξουν το θεσμό, είναι ΠΕ 70, χωρίς καμία εξειδίκευση σε θέματα Ειδικής Αγωγής, πιστοποιημένη από κάποιο φορέα –αν μη τι άλλο-. Επιπροσθέτως, με βάση το Νόμο (απόφαση 27922/Γ6/2007, μοιράζονται σε όμορα σχολεία που χρειάζονται επίσης παράλληλη στήριξη, με αποτέλεσμα να διασπάται το εξατομικευμένο πρόγραμμα των μαθητών, να μη λαμβάνονται υπόψη  οι γνωματεύσεις των Κ.Ε.Δ.Δ.Υ και άλλων δημόσιων διαγνωστικών φορέων και επί της ουσίας τα δικαιώματα των παιδιών να καταστρατηγούνται.
Το Υπουργείο Παιδείας, όπως ήδη έχει καταθέσει στο Πόρισμά του με θέμα «Εφαρμογή του θεσμού της παράλληλης στήριξης μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», από τον Ιούνιο του 2009 ο ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, συστηματικά προβαίνει σε παραβιάσεις της νομοθεσίας, ως ακολούθως:
Απορρίπτοντας αιτήματα ή κρίνοντάς τα ως καταχρηστικά, μεταθέτοντας την ευθύνη σε Κ.Ε.Δ.Δ.Υ ή στο Υπουργείο Οικονομικών ή στην έλλειψη διαθέσιμων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και φυσικά στην Οικονομική Κρίση.
Υλοποιεί το θεσμό με εξαιρετική καθυστέρηση και με τρόπο ανεπαρκή, καθιστώντας δυσχερή ή και αδύνατη τη σχολική ένταξη των ενδιαφερομένων μαθητών και δημιουργώντας ένα αρνητικό κλίμα στην εκπαίδευση, δύσκολα ανατρέψιμο
Τοποθετώντας μαθητές με ανάγκη παράλληλης στήριξης σε Τμήματα ένταξης, παρά το γεγονός ότι οι αρμόδιοι διαγνωστικοί δημόσιοι φορείς κρίνουν διαφορετικά, καλύπτει απλώς «κενά», χωρίς επί της ουσίας να σέβεται τις ανάγκες των μαθητών αυτών
Στερώντας και αναιρώντας ουσιαστικά την παράλληλη στήριξη σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (όπως αυτών με προβλήματα όρασης ή ακοής), όπου η υποστήριξη γίνεται για ορισμένο αριθμό διδακτικών ωρών και από εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής ΠΕ 70.
Ενισχύοντας την ασάφεια στη διάταξη του αρθρ. 7 παρ.4 γ του Ν.3699/08, όπου αναφέρεται η στήριξη μαθητών με διαταραχές αυτισμού από ειδικό βοηθό επιλογής της οικογένειας, μεταθέτοντας έτσι την ευθύνη στους γονείς αφενός και αφετέρου εισάγοντας μια νέα διάκριση σε βάρος μαθητών που οι οικογένειές τους αδυνατούν να πληρώσουν το κόστος μιας τέτοιας επιλογής.
Καταστρατηγώντας τον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας όσον αφορά το χρόνο διεκπεραίωσης των υποθέσεων των πολιτών. Τα αιτήματα της παράλληλης στήριξης, ακόμη δεν έχουν ικανοποιηθεί όλα και δεν παρέχεται καμία επίσημη ενημέρωση στους ενδιαφερομένους.

Συνεπώς, θεωρούμε ότι, πέραν των άλλων, η καταστρατήγηση των δικαιωμάτων των παιδιών μας, στα σχολεία μας από ένα κράτος που δε σέβεται και δεν αναγνωρίζει τους πολίτες του και από τις ηγεσίες που στα πλαίσια των επιταγών του μνημονίου, θυσιάζουν το μέλλον της χώρας που είναι η Παιδεία της και τα παιδιά της, είναι απαράδεκτη.

Διαβάζουμε: «…Η ειδική  Αγωγή και εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξακολουθεί να αντιμετωπίζεται, ως ο πλέον πρόσφορος τρόπος για πολιτική, οικονομική, επιστημονική και ηθική εκμετάλλευση. …Στο άρθρο 56 του Ν.3966/2011 (Φ.Ε.Κ 118/2011) θεσμοθετήθηκε η Παράλληλη Στήριξη να παρέχεται από εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής με σπουδές μιας αβέβαιης παιδαγωγικής κατάρτισης και εξειδίκευσης… με στόχο να υλοποιηθούν  τα ΕΣΠΑ με χρηματοδότηση 75% από τους πιστωτές μας, που μας δανείζουν υποχρεωτικά για μια «αναμενόμενη και αμφιλεγόμενη» οικονομική ανάκαμψη που δεν έρχεται ποτέ. Αυτός είναι ο κύριος λόγος του περιεχομένου του άρθρου 39 στον πολυνόμο. Με πρόεδρο έναν «ευνουχισμένο» Διευθυντή, άνευ ψήφου, στις διάφορες Επιτροπές Διάγνωσης και Αξιολόγησης θα παραχθούν άπειρα θεσμικά εμπόδια στην ένταξη των ΑμΑ και ΑμΕΕΑ στα γενικά και ειδικά σχολεία παράγοντας αξεπέραστες συγκρούσεις των σχολικών θεσμών με τους γονείς και την κοινωνία.» (Θέματα Ειδικής Αγωγής, Τριμηνιαία Περιοδική Έκδοση, Τεύχος 59, Ιανουάριος 2013)

Περιμένουμε και καλούμε το Δ.Σ της Δ.Ο.Ε στα πλαίσια των κοινών δράσεων με την Ο.Λ.Μ.Ε, όχι μόνο να αναδείξει το πρόβλημα της ειδικής αγωγής και των λειτουργικών κενών, αλλά και να προχωρήσει στην καταγγελία αυτής της ανεπίτρεπτης καταστρατήγησης του Νόμου στο Συνήγορο του Πολίτη, αλλά και να το αναδείξει ώστε να τεθεί στη Βουλή των Ελλήνων, στα πλαίσια των διαδικασιών της με στόχο τη συμπλήρωση ή την αλλαγή είτε τροποποίηση του νομικού πλαισίου.

Δεν μπορεί να ανεχόμαστε τη λογική των ευημερούντων αριθμών εις βάρος των ανθρώπινων ψυχών και των ανθρώπινων ζωών. Δεν μπορεί να ανεχόμαστε μια Δημοκρατία «εξουθενωμένη» και «ξεπεσμένη» για να ικανοποιούνται οι επιταγές και οι συμπράξεις των απόλυτων και οριζόντιων γενικεύσεων.

Σε κάθε περίπτωση επιβάλλεται και το άνοιγμα στην κοινωνία ώστε να απομυθοποιηθεί το «σύστημα Παιδείας» και οι μύθοι της εκπαίδευσης των παιδιών μας, όπως προβάλλεται και επιβάλλεται από τα Μ.Μ.Ε, το Υπουργείο Παιδείας αλλά και από μας τους ίδιους ενίοτε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

daskaloi-2-ipopgr.jpg
Πώς θα γίνουν οι 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών: Βήμα βήμα η διαδικασία
H διαδικασία που θα ακολουθήσει το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να ολοκληρώσει τους 10.000 διορισμούς εκπαιδευτικών πριν από νέα σχολική χρονιά
Πώς θα γίνουν οι 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών: Βήμα βήμα η διαδικασία
perpatima_2912019_743.jpeg
Πόσα ακριβώς βήματα πρέπει να κάνουμε την ημέρα για να ζήσουμε περισσότερα χρόνια
Μπορεί να έχουμε διαβάσει ότι ο «χρυσός αριθμός» είναι 10.000 την ημέρα, όμως αυτό δεν είναι τόσο εύκολο, ιδιαίτερα αν έχουμε ένα γεμάτο καθημερινό...
Πόσα ακριβώς βήματα πρέπει να κάνουμε την ημέρα για να ζήσουμε περισσότερα χρόνια
Ηλιοθεραπεία
Αυτές είναι οι επιπτώσεις του ήλιου στο δέρμα μας – Πώς θα προστατευτούμε
«Δεν έχουμε εκπαιδευτεί να αντέχουμε περισσότερο τον ήλιο. Ο ήλιος είναι ο ίδιος και λίγο χειρότερος από ό,τι ήταν παλιά. Έχουν αλλάξει άλλα πράγματα...
Αυτές είναι οι επιπτώσεις του ήλιου στο δέρμα μας – Πώς θα προστατευτούμε