Thumbnail
ΠΥΣΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης: Φτάσαμε στο Γ΄ τρίμηνο με περισσότερα από 100 κενά…

 

Καταγραφή

«Όχι, το δικαίωμα στη μόρφωση δεν είναι καθολικό! Ποιες διακηρύξεις δικαιωμάτων του ανθρώπου, ποια συντάγματα και ποιοι νόμοι… Εδώ έχουμε μνημόνιο, Ε.Ε. και Δ.Ν.Τ., έχουμε “χρέος”, τραπεζίτες-τοκογλύφους και μεγαλεργολάβους να πληρώσουμε. Αν λείπουν δάσκαλοι για τα παιδιά σας θα κοιτάμε…»

Κι αν τα παραπάνω δεν θα μπορούσαν να είναι τα λόγια, είναι σίγουρα οι σκέψεις του υπουργού Παιδείας κι όλης της συμμορίας που μας κυβερνά. Κι αν οι καλοθελητές –πάντα  υπάρχουν– βγουν να πουν πως στην περιοχή μας δεν υπάρχει κανένα τμήμα χωρίς δάσκαλο ή νηπιαγωγό, μπορούμε απλά να απαντήσουμε ότι μάλλον δεν υπάρχει και κανένα σχολείο που έχει καλυμμένες όλες τις θέσεις εκπαιδευτικών είτε στο αναμορφωμένο πρόγραμμα είτε στο ολοήμερο, τη β’ ξένη γλώσσα, το τμήμα ένταξης… Συγκεκριμένα κι ενώ σε λίγες μέρες μπαίνουμε στο Γ’ τρίμηνο του σχολικού έτους, στη Δυτική Θεσ/νίκη παραμένουν κενές ενώ έχουν ζητηθεί οι παρακάτω θέσεις (πλήρους και μειωμένου ωραρίου) εκπαιδευτικών:

1 ΠΕ05-Γαλλικών
2 ΠΕ07-Γερμανικών
14 ΠΕ08-Εικαστικών
8 ΠΕ11-Γυμναστών
13 ΠΕ16-Μουσικών
8 ΠΕ19-20 –Πληροφορικής
9 ΠΕ32-θεατρολόγων
23 ΠΕ71-Δασκάλων Ειδικής Αγωγής (ή ΠΕ70.50-Γεν. Αγωγής) για την Παράλληλη Στήριξη
4 ΠΕ61-Ν/γών Ειδικής Αγωγής (ή ΠΕ60.50-Γεν. Αγωγής) για την Παράλληλη Στήριξη
24 ΠΕ71-Δασκάλων Ειδικής Αγωγής για τα Τμήματα Ένταξης

Συνολικά 106 κενά, Μάρτη μήνα πια, στη Δυτική Θεσ/νίκη (και πάνω από 2000 σ’ όλη τη χώρα)! Οι χαμένες διδακτικές ώρες από την αρχή της χρονιάς αριθμούν σε χιλιάδες! Και με δεδομένο το δόγμα “λεφτά δεν υπάρχουν” για αναπληρωτές και τις προσλήψεις με το σταγονόμετρο που γίνονται από το ΕΣΠΑ, φαίνεται ότι η σχολική χρονιά θα τελειώσει για πολλά παιδιά χωρίς να μάθουν ούτε νότα, χωρίς ν’ ακούσουν λέξη στα γερμανικά, χωρίς ν’ ανοίξουν τον υπολογιστή του σχολείου, χωρίς να χαρούν το θεατρικό παιχνίδι…

Μέχρι σήμερα πανελλαδικά έγιναν δεκάδες φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών, αντί όλοι να είχαν προσληφθεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Αλλά και στις όποιες προσλήψεις γίνονται, είναι χαρακτηριστικό ότι δεν προσλαμβάνονται  αναπληρωτές με πλήρες ωράριο αλλά αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιοι μέχρι και για 4 ώρες στη β΄ ξένη γλώσσα, συνεχίζοντας  τον εξευτελισμό της εκπ/σης και των εκπ/τικών. Το γεγονός αυτό «υποχρεώνει» τις διευθύνσεις ή να αποδεχθούν αυτή την κατάσταση και να σιωπήσουν ή να επιδοθούν στη γνωστή πρακτική των υποχρεωτικών μετακινήσεων και της τοποθέτησης εκπ/κών σε πολλαπλά σχολεία, της ανάθεσης ωρών άλλων ειδικοτήτων, των συγχωνεύσεων τμημάτων, της ανάθεσης σε ένα εκπ/κό της παράλληλης στήριξης δύο παιδιών ή και δύο σχολείων,  της κατάργησης μαθημάτων και αναπροσαρμογής των προγραμμάτων των σχολείων.

Για πρώτη φορά στα χρονικά τέτοια εποχή συνεχίζουν να υπάρχουν κενά στα σχολεία μας. Δυστυχώς θα έχουμε και συνέχεια!  Μετά τον ευτελισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας  με το σχολείο «χωρίς βιβλία», που επέβαλλε πέρυσι η κ. Διαμαντοπούλου η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου δοκιμάζει με την σειρά της την εφαρμογή στην πράξη του καινοφανούς, μνημονιακής απαίτησης, μοντέλου του «σχολείου χωρίς εκπαιδευτικούς»! Στην Ελλάδα των Μνημονίων θεωρείται πλέον πολυτέλεια το αυτονόητο δικαίωμα των μαθητών να έχουν εκπαιδευτικούς…

Και αν δεν αντιδράσουμε τώρα, την επόμενη χρονιά η κατάσταση στο δημόσιο σχολείο θα είναι πολύ χειρότερη, με τους μηδενικούς διορισμούς, την απόλυση (περικοπή θέσεων και μη επαναπρόσληψη του 80ο/ο των αναπληρωτών). Οι συνέπειες θα είναι μεγάλες τόσο για τους εκπ/κούς (υποχρεωτικές μετακινήσεις, αύξηση ωραρίου και συμπλήρωση σε σχολεία με μεγάλες αποστάσεις κ.λ.π.) όσο και για τους μαθητές (αύξηση μαθητών στην τάξη, έλλειψη εκπ/κών για μεγάλο διάστημα). Γι’ αυτό να διεκδικήσουμε τώρα συλλογικά και με επιμονή:

· Την άμεση κάλυψη όλων των κενών εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία με το διορισμό των αναγκαίων αναπληρωτών εκπαιδευτικών
· Μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών και τη στελέχωση-λειτουργία όλων των αντισταθμιστικών δομών
· Να θεσμοθετηθούν άμεσα οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών για κάθε διδακτικό αντικείμενο του σχολείου και να γίνουν διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών σ’ αυτές
· Να σταματήσει η διαδικασία κάλυψης των κενών με μετακινήσεις εκπαιδευτικών
· Καμιά συγχώνευση-κατάργηση τμημάτων και σχολείων

Το Δ.Σ. της  ΔΟΕ και οι τοπικοί Σύλλογοι Π.Ε. πρέπει άμεσα να προχωρήσουν σ’ όλες τις αναγκαίες ενέργειες και να απαιτήσουν την κάλυψη των κενών. Να ενημερώσουμε τους συλλόγους των γονέων και τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση και να οργανώσουμε την από κοινού αντίδρασή μας.

Β. Επόμενη συνεδρίαση Π.Υ.Σ.Π.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης

Το Π.Υ.Σ.Π.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης θα συνεδριάσει την Παρασκευή 8  Μαρτίου 2013, με τα παρακάτω θέματα:

  1. Έγκριση Πρακτικών προηγούμενης συνεδρίασης.
  2. Απόλυση εκπαιδευτικού λόγω σωματικής ανικανότητας.
  3. Χορήγηση Άδειας Άσκησης Ιδιωτικού Έργου με Αμοιβή.
  4. Αναγνώριση προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη.
  5. Μετακινήσεις εκπαιδευτικών εντός ΠΥΣΠΕ.
  6. Τοποθετήσεις  αναπληρωτών  εκπαιδευτικών  ΕΣΠΑ  κλάδου  ΠΕ08  &  ΠΕ19-20.
  7. Αναγνώριση Μεταπτυχιακού Τίτλου σπουδών  Αναπληρωτών ΕΣΠΑ
  8. Συνολική προϋπηρεσία  αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΣΠΑ κλάδου ΠΕ08 & ΠΕ19-20

Παρακαλούμε για τις πιθανές απόψεις και προτάσεις σας επί αυτών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideutikoi_diokseis_dide_peirai
Κείμενο δύναμης νεοδιόριστων για την αξιολόγηση: Δεν υποχωρούμε γιατί δεν θέλουμε να ανοίξουν τον δρόμο για το σχολείο του φόβου και των απειλών
Η απόλυτη στάση της κυβέρνησης, που αρνείται τον ουσιαστικό διάλογο και λειτουργεί με εντελώς απαξιωτικό τρόπο τόσο απέναντι στους εκπαιδευτικούς...
Κείμενο δύναμης νεοδιόριστων για την αξιολόγηση: Δεν υποχωρούμε γιατί δεν θέλουμε να ανοίξουν τον δρόμο για το σχολείο του φόβου και των απειλών
tablets-vs-sxolika-vivlia
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Δώρισε tablets στους μαθητές του Δήμου Αργιθέας
Η παράδοση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης του Δήμου Αργιθέας με θέμα: Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Τοπική Ανάπτυξη, που...
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Δώρισε tablets στους μαθητές του Δήμου Αργιθέας
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Επίτιμος διδάκτορας αθλητικής διοίκησης στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
O Oικουμενικός Πατριάρχης, αυτές τις ημέρες βρίσκεται στην Ελλάδα. Απ’ τη Δευτέρα, μέχρι και την Τετάρτη, θα είναι στη Σπάρτη
Επίτιμος διδάκτορας αθλητικής διοίκησης στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος