Thumbnail
Επιστολή προς τον υπ. Παιδείας για τις συνέπειες της αύξησης του ωραρίου, της Κλαίρης Μαυρομάτου

 

ΠΑΙΑΝΙΑ 8-5-2013

Αξιότιμε κε Υπουργέ,

Θεωρώ καθήκον μου να σας γνωρίσω τις παρακάτω σκέψεις μου, σχετικά με το νομοσχέδιο που αυξάνει το ωράριο των καθηγητών και από το οποίον προκύπτουν ορισμένες πολύ σοβαρές παρενέργειες στην λειτουργία των σχολείων, τις οποίες ενδεχομένως να μην είχατε λάβει υπ’ όψιν κατ’ αρχήν.

Σας παρακαλώ να σημειώσετε ότι δεν σας μιλώ ούτε για τις επί πλέον ώρες για τον καθένα μας, ούτε για τα –άθλια πια- οικονομικά μας, αλλά για τις συνέπειες/παρενέργειες στη διαμόρφωση της λειτουργίας του δημόσιου σχολείου. 

Τί προγραμματίζεται μέσω του νομοσχεδίου:

Το ωράριο των καθηγητών αυξάνεται κατά δύο ώρες.

Το ωράριο του Διευθυντή αυξάνεται κατά  +/-5 ώρες.

Ας δούμε τις παρενέργειες:

o    Από σχεδόν κάθε σχολείο «περισσεύουν» κάποιοι καθηγητές οι οποίοι θα αναγκασθούν στην καλύτερη περίπτωση να βρουν ώρες σε 2, 3 ή και 4 γειτονικά σχολεία. Αυτοί οι καθηγητές θα πηγαινοέρχονται από σχολείο σε σχολείο, θα κάνουν το μάθημά τους και θα φεύγουν τρέχοντας να προλάβουν το επόμενο σχολείο. Έτσι, δεν θα βρίσκουν αντικειμενικά τον χρόνο να σταθούν και να λειτουργήσουν στο σχολείο, να αλληλεπιδράσουν με τους άλλους συναδέλφους, τους γονείς αλλά κυρίως τους μαθητές. Αναγκαστικά θα λειτουργούν διεκπεραιωτικά και μόνον. Έτσι θα χάνεται εντελώς η ουσία της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, που φυσικά δεν πιστεύει κανείς ότι είναι μόνο η διδακτέα ύλη.

o    Ως γνωστόν, επίσης, την διοικητική δουλειά του σχολείου, την διεκπεραιώνουν οι καθηγητές του. Όμως σύμφωνα με την νομοθεσία, καθηγητές που εργάζονται σε περισσότερα από δύο σχολεία, δεν αναλαμβάνουν διοικητικό έργο. Αλλά και όσοι θα μείνουν στο σχολείο πότε και πώς θα κάνουν αυτή τη διοικητική δουλειά, επαυξημένη με αυτήν που θα μείνει από όσους διδάσκουν σε πολλά σχολεία; 

o    Το ίδιο θα συμβεί και με τις εφημερίες, μια από τις πιο σοβαρές, υπεύθυνες και δύσκολες εργασίες στο σχολείο. Οι καθηγητές που θα μείνουν στο σχολείο θα είναι αναγκασμένοι να κάνουν πολύ περισσότερες, διότι και εδώ πάλι η νομοθεσία απαγορεύει τους καθηγητές που είναι σε περισσότερα από δύο σχολεία να κάνουν και εφημερίες Προφανώς κάτι γνώριζε ο νομοθέτης που είχε έτσι ορίσει. 

o    Και τι άραγε θα απογίνει με τα καινοτόμα προγράμματα; Τα οποία έτσι κι αλλιώς οι περισσότεροι αναλάμβαναν έχοντας ήδη καλύψει το υποχρεωτικό τους ωράριο, μόνο και μόνο για το μεράκι και μόνο για να προσφέρουν στους μαθητές τους κάτι περισσότερο από το στοιχειώδες μάθημα. Ο στόχος ήταν να ανοίξουν  τους ορίζοντες των μαθητών, να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους, να τους φέρουν σε επαφή με το θέατρο, τη λογοτεχνία, τον πολιτισμό γενικότερα, να αφυπνίσουν περιβαλλοντικές συνειδήσεις, και τόσα άλλα. Αυτά λοιπόν τα καινοτόμα προγράμματα γινόταν πάντα μετά το πέρας της ημερήσιας διδασκαλίας. Τώρα πώς θα γίνουν; Από ποιους καθηγητές; Αυτούς που εξουθενωμένοι επιστρέφουν σπίτι, μετά από 4 ή 5 ώρες μάθημα και στα διαλείμματα εφημερία; Που έχουν να αντιμετωπίσουν μεγάλα τμήματα με πολλά παιδιά, παιδιά ολοένα και πιο δύσκολα και απαιτητικά, πολλά απ’ αυτά με μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες. Παιδιά που κουβαλάνε στο σχολείο όλα τα προβλήματα του σπιτιού τους, που ζαλίζονται από την αφαγία, και για τα οποία οι καθηγητές τους πρέπει να δράσουν πότε σαν παιδαγωγοί, πότε σαν ψυχολόγοι και πότε σαν γιατροί. Που δεν έχουν προλάβει να μιλήσουν με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους; Που έχουν πάρει κουτσουρεμένο τον έτσι κι αλλιώς πενιχρό μισθό τους;

o    Ο Διευθυντής του σχολείου, πέραν των διοικητικών του καθηκόντων οφείλει να ενεργεί ως ενορχηστρωτής των περισσοτέρων δράσεων του σχολείου, δηλαδή ως  εμψυχωτής, στυλοβάτης, καθοδηγητής, φίλος, σύμβουλος των καθηγητών του, αλλά και συμπαραστάτης στις δυσκολίες των γονιών και μαθητών. Με το νέο ωράριο 9 ωρών,  πότε και πώς θα καταφέρει να συνδυάσει τα παραπάνω με ένα συνεχώς πιο δύσκολο, απαιτητικό, χρονοβόρο διοικητικό έργο, με «περιβάλλοντα» εργασίας συνεχώς μεταβαλλόμενα; Επί πλέον πότε και πώς θα προωθήσει τις γιορτές, τις εκδηλώσεις, τις εκδρομές του σχολείου, αναπόσπαστα κομμάτια της εκπαίδευσης των μαθητών, πότε και πώς θα αλληλεπιδράσει με τα όργανα (Διεύθυνση, Δήμος, Συμβούλια, Σύλλογοι, κ.α.), πότε θα οργανώσει σεμινάρια εσωτερικής επιμόρφωσης των καθηγητών του και ενημέρωσης των μαθητών (διατροφή, οδική συμπεριφορά, σχολική βία κ.α).και θα δουλέψει πάνω στο όραμα ενός βελτιωμένου μαθησιακού περιβάλλοντος, ενός καλύτερου σχολείου. Τώρα για να τα πετύχουμε όλα αυτά δουλεύουμε απογεύματα και σαββατοκύριακα. Μετά τι; Τον θέλει το Διευθυντή το Υπουργείο μόνο διεκπεραιωτή;

Τα ζητήματα που αφορούν τα σχολεία και τα παιδιά, ΔΕΝ αποτιμώνται οικονομικά. Δεν είναι δυνατόν να πιστεύουμε ότι η όποια, (ελάχιστη έχει υπολογισθεί), οικονομική εξοικονόμηση μπορεί να αντισταθμίσει την τεράστια ηθική και κοινωνική ζημιά που προκαλείται από τέτοιου είδους μέτρα, τα οποία εν τέλει πλήττουν τους ανυπεράσπιστους και αθώους ακόμα μαθητές μας και τις οικογένειές τους. Δεν προωθείται με αυτά τα μέτρα το Νέο Σχολείο και ειδικά το σύνθημα «πρώτα ο μαθητής». Το επικείμενο νομοσχέδιο βάζει την ταφόπλακα του δημόσιου σχολείου. Την ταφόπλακα και σε στελέχη της Διοίκησης με όραμα (Διευθυντές με 9 ώρες μάθημα!, Υποδιευθυντές με 16!) που ανέλαβαν σχολεία θέλοντας να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός καλύτερου δημόσιου σχολείου, που θα έφευγε πέρα και πάνω από το στοιχειώδες της κάλυψης της διδακτέας ύλης. Με τα νέα μέτρα αυτό δεν γίνεται όσο κι αν οι υπηρετούντες Διευθυντές και καθηγητές το θέλουμε.

Σας παρακαλούμε πολύ να αποσύρετε αυτό το νομοσχέδιο, για να προλάβετε την  επικείμενη καταστροφή του δημόσιου σχολείου.

                                                                                                 

                                                                                                   Με τιμή 

                                                                                             Κλαίρη Μαυρόματου

Δρ. Φυσικών Επιστημών

                                                                                     Διευθύντρια του

                                                                                                 2ου Γυμνασίου Παιανίας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: «Η Γερμανία των Ελλήνων, η Ελλάδα των Γερμανών. Η κλασική Ελλάδα και η επίδρασή της στον γερμανόφωνο πολιτισμό»
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
νηπιαγωγειο
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
Γονείς: Με τη νέα διάρθρωση των νηπιαγωγείων θα χρειαστούν περίπου 8 λιγότεροι εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία τους. Όλη αυτή η άκρως αντιπαιδαγωγική...
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου