ΕΛΜΕ ΗΛΕΙΑΣ
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ
Πύργος, Μάης 2013
Αγαπητοί γονείς, αγαπητοί μαθητές,
Επικοινωνούμε μαζί σας για να σας ενημερώσουμε άμεσα για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στη δημόσια εκπαίδευση λόγω της μνημονιακής πολιτικής της τρικομματικής κυβέρνησης.
Τη σχολική χρονιά που διανύουμε το δημόσιο σχολείο αντιμετώπισε κενά εκπαιδευτικών, απώλεια διδακτικών ωρών, δυσκολία στην κάλυψη των βασικών λειτουργικών εξόδων (πετρέλαιο, αναλώσιμα, φωτοτυπικό χαρτί κλπ) εξαιτίας της δραματικής μείωσης της χρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης. Αυτοί που «νοιάζονται» για το μαθητή υποχρηματοδοτούν το δημόσιο σχολείο! Έχουν καταργήσει ήδη βασικές εκπαιδευτικές δομές που υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως την πρόσθετη διδακτική στήριξη, τις σχολικές βιβλιοθήκες, την ειδική αγωγή! Έχουν καταργήσει τα αθλητικά σχολεία ενώ υπολειτουργούν τα μουσικά! Συγχωνεύονται σχολεία και αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών-τριών ανά τάξη, προβλέποντας 1,5 τ.μ. για κάθε παιδί, ενώ οι προδιαγραφές ασφαλείας είναι 2 τ.μ.
Ταυτόχρονα, μια εκστρατεία κατασυκοφάντησης των εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Παιδείας και Μ.Μ.Ε. έχει αρχίσει από καιρό! Η μέθοδος δεν είναι καινούργια· είναι η ίδια που χρησιμοποιήθηκε και εναντίον άλλων εργαζομένων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα το προηγούμενο διάστημα. Κατηγορούνται λοιπόν οι εκπαιδευτικοί ότι εργάζονται λίγο, ότι δεν αξιολογούνται κι ότι διεκπεραιώνουν τυπικά την εργασία τους χωρίς να ενδιαφέρονται για τους μαθητές τους.
Η πραγματικότητα όμως είναι ότι:
· Οι εκπαιδευτικοί έχουμε κατά μέσο όρο 18,5 διδακτικές ώρες, μέσος όρος που είναι αντίστοιχος με αυτόν που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση (στοιχεία από ΚΕΜΕΤΕ). Σύμφωνα όμως με πρόσφατη (2012) μελέτη της UNESCO: 21 ώρες διδασκαλίας = 84 ώρες δουλειάς γραφείου. Πέρα όμως από τις ώρες διδασκαλίας, που συνεπάγονται και προετοιμασία για την επόμενη μέρα, διόρθωση γραπτών κλπ, παρέχουμε και διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη. Έτσι, ενώ το ωράριο εργασίας μας είναι υποχρεωτικά μέχρι και 30 ώρες, στην πραγματικότητα το υπερβαίνουμε συχνά κατά πολύ. Να σημειωθεί ότι στις ευρωπαϊκές χώρες τα σχολεία είναι στελεχωμένα όχι μόνο με γραμματέα αλλά και νοσοκόμο, ψυχολόγο κλπ.
· Αξιολογούμαστε καθημερινά από τους υποψιασμένους μαθητές μας και επιδιώκουμε επιμόρφωση και υποστήριξη του εκπαιδευτικού μας έργου, κάτι που δεν γίνεται παρά μόνο πρόχειρα και ευκαιριακά από την πολιτεία. Το Υπουργείο Παιδείας προωθεί νομοσχέδιο αξιολόγησης που απαξιώνει το εκπαιδευτικό έργο, καταργεί την παιδαγωγική ελευθερία και αποσκοπεί στη χειραγώγηση του εκπαιδευτικού και στη μείωση του εκπαιδευτικού κόστους μέσω της μισθολογικής στασιμότητας και των απολύσεων εκπαιδευτικών.
- Όπως και οι άλλοι εργαζόμενοι έχουμε υποστεί κι εμείς συνολικά μείωση του μισθού μας μέχρι και 50%.
- Και ενώ είμαστε οι πιο κακοπληρωμένοι εκπαιδευτικοί στην ευρωζώνη, μας υποβαθμίζουν περαιτέρω με αύξηση κατά δύο ώρες του διδακτικού ωραρίου, πράγμα που σημαίνει:
ü Επιπλέον μείωση κατά 10% του μισθού μας (κι αυτό είναι το λιγότερο)
ü Μόνιμη έξοδο, και επομένως ανεργία, για 10.000 αναπληρωτές συναδέλφους μας που δουλεύουν και στις πιο μακρινές γωνιές της Ελλάδας πολλά χρόνια τώρα!
ü Υποχρεωτική μετάθεση χιλιάδων μόνιμων εκπαιδευτικών (πλασματικά υπεράριθμων) μακριά από τις οικογένειες τους και τον τόπο μόνιμης εγκατάστασης τους. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, χωρίς στην ουσία δικαίωμα επιλογής-αφού άρνηση της υποχρεωτικής μετάθεσης σημαίνει απόλυση- θα οδηγηθούν σε οικογενειακή και οικονομική εξόντωση!
Σ’ αυτά θα πρέπει να προστεθεί ότι το επόμενο διάστημα το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει νέες συγχωνεύσεις σχολείων και υπερφόρτωση των τμημάτων με 30 μαθητές, που οδηγούν σε νέα μείωση μόνιμων θέσεων και απολύσεις εκπαιδευτικών και περαιτέρω υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της δημόσιας εκπαίδευσης, τις συνέπειες της οποίας θα υποστούν εκ των πραγμάτων και οι μαθητές.
Αγαπητοί γονείς και μαθητές,
Η κυβέρνηση σκόπιμα κι ανήθικα επέλεξε τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή για να προωθήσει αυτές τις αποφάσεις με σκοπό μέσω του κοινωνικού αυτοματισμού να στρέψει γονείς, μαθητές και κοινή γνώμη εναντίον των εκπαιδευτικών. Απευθυνόμαστε, λοιπόν, στους γονείς και στους μαθητές μας που έχουν υποστεί και θα υποστούν μαζί με μας τις συνέπειες των μνημονιακών πολιτικών (οικονομική εξαθλίωση, ανεργία, φοροκαταιγίδα, αναξιοπρέπεια), εκτός αν τις ανατρέψουμε! Ζητάμε να μην αφήσετε να γίνετε εσείς «το άλλοθι» της κυβέρνησης για την εφαρμογή της πολιτικής της, που οδηγεί σε εξαθλίωση το δημόσιο σχολείο και ανοίγει το δρόμο για την παραπέρα ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, μιας εκπαίδευσης που λίγα «βαλάντια» θα μπορούν να αντέξουν!
Οι εκπαιδευτικοί, που επιστρατευόμαστε πριν καν αποφασίσουμε απεργιακές κινητοποιήσεις (αν αυτό δεν είναι φασιστική νοοτροπία, τι είναι άραγε;) αμυνόμαστε και υπερασπιζόμαστε τις θέσεις και τις συνθήκες εργασίας μας, τα δημοκρατικά και συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα στην εργασία, στην απεργία αλλά και προστατεύουμε τη δημόσια εκπαίδευση προς όφελος των μαθητών, των γονιών και των λειτουργών της. Σ’ αυτό τον αγώνα δεν έχουμε να χωρίσουμε απολύτως τίποτα από τους μαθητές μας και τους γονείς! Αντίθετα έχουμε να αγωνιστούμε συλλογικά με όλους όσους δεν ανέχονται να τους αφαιρείται το δικαίωμα να ζήσουν ελεύθερα και αξιοπρεπώς σε μια καλύτερη κοινωνία!
Με αίσθημα ευθύνης,
Λειτουργοί Μέσης Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη