ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ ΧΑΝΙΩΝ
Α) Το ΠΥΣΔΕ Χανίων εκφράζει τις επιφυλάξεις του επειδή η εγκύκλιος καθυστέρησε υπερβολικά καθ’ υπέρβαση της κείμενης νομοθεσίας. Επίσης δηλώνει τις δυσκολίες που υπάρχουν ώστε να δοθούν απαντήσεις σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.
Β) Ενώ δεν έχει υπογραφεί το Π.Δ. για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις και η εγκύκλιος δεν κάνει καμιά αναφορά σ’αυτό, προβλέπει διαδικασίες που θίγουν την κείμενη νομοθεσία, χωρίς να ξέρουμε αν υπάρχουν αλλαγές για αυτές στο νέο Π. Δ.( π.χ. η οργανικότητα σε επίπεδο ομάδας Σχολείων και περιοχής μετάθεσης των υπεραρίθμων ορίζεται με βάση το Φ.Ε.Κ. διορισμού και όχι τα μόρια μετάθεσης).
Γ) Το συμβούλιο παρατηρεί μια συνεχή υποβάθμιση του ρόλου του και εκτιμά ότι δεν βοηθάει αυτό την εύρυθμη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.
Δ) Για τον υπολογισμό των κενών που πραγματοποίησαν οι κεντρικές υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α ελήφθησαν υπ’ όψιν:1) Το νέο διδακτικό ωράριο για όλους (+ 2 ώρες αύξηση). 2) Όλες οι οργανικές θέσεις ακόμα και των επί θητεία στελεχών πλην ελάχιστων περιπτώσεων (αποσπασμένοι στο εξωτερικό για πάνω από ένα χρόνο) 3) Τα υπάρχοντα δηλωμένα τμήματα από τους Διευθυντές σχολικών Μονάδων και τη Διοίκηση ανά σχολείο 4) για τον υπολογισμό και πλεονασμάτων λαμβάνονται υπόψη μόνον οι πρώτες αναθέσεις της κανονικής ειδικότητας ενώ κατανέμονται ισομερώς σ’ όλους τους κλάδους σε περίπτωση κοινής Α’ ανάθεσης.
Ε) Με τον παραπάνω τρόπο υπολογισμού εμφανίζεται μια εντελώς παραπλανητική εικόνα της εκπαιδευτικής-εργασιακής πραγματικότητας στο νομό μας και αυτό γιατί :
1ο ) Δεν υπολογίζονται οι συνταξιοδοτήσεις ανά ειδικότητα και το γεγονός ότι μπορεί να είναι περισσότερες από τις επιθυμίες που έχουν δηλωθεί.
2ο ) Δεν υπολογίζονται οι διδακτικές ώρες από το Σ.Ε.Π. και Project ή τουλάχιστον δεν κατανέμονται στις διάφορες ειδικότητες έτσι ώστε να αποτυπωθεί καλύτερα η πραγματικότητα.
3ο ) Δεν υπολογίζονται οι ώρες των εργαστηρίων ( των Φυσικών Επιστημών-Πληροφορικής ) και οι ώρες των διαφόρων προγραμμάτων « περιβαλλοντικά -πολιτιστικά-αγωγής υγείας». Επίσης δεν υπολογίζεται ο δεύτερος καθηγητής στα εργαστήρια τεχνικής εκπαίδευσης για πάνω από 13 μαθητές.
4ο ) Δεν συνυπολογίζονται οι δύο διδακτικές ώρες που είναι υποχρεωτικές για την χορωδία.
5ο ) Δεν συνυπολογίζονται οι διδακτικές ώρες από θέσεις ευθύνης (Διευθυντές-Υποδιευθυντές – Υπεύθυνοι τομέων Εκπαίδευσης)
6ο ) Τα προβλεπόμενα υποχρεωτικά ωράρια των Διευθυντών θα δημιουργήσουν τεράστια προβλήματα για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.
7ο ) Δεν συνυπολογίζονται οι αποσπάσεις σε πάγιες λειτουργίες της εκπαίδευσης και του κράτους. Αποσπασμένοι σε δημόσια Ι.Ε.Κ. , ανοιχτά πανεπιστήμια ( Πατρών-Αθηνών) , Διευθύνσεις Εκπαίδευσης , Υπουργείο Παιδείας και περιφερειακές Διευθύνσεις, Α.Ε.Ι.—Τ.Ε.Ι. πολιτικά κόμματα, Μητροπόλεις κ.τ.λ.
8ο ) Δεν συνυπολογίζονται οι μακροχρόνιες άδειες (εγκυμοσύνης,γονικές, άνευ αποδοχών κ.τ.λ.) που στατιστικά υπολογίζονται τουλάχιστον στο 7% των οργανικά ανηκόντων.
9ο ) Δεν συνυπολογίζονται όλοι οι αποσπασμένοι σε Σχολεία του Εξωτερικού.
10ο ) Δεν συνυπολογίζονται οι μετατάξεις από την Β/θμια Εκπαίδευση στην Α/θμια και δεν γίνεται εκτίμηση των ωρών που διατίθενται από την Β/θμια στην Α/θμια κάθε Σεπτέμβρη.
11ο) Δεν συνυπολογίζονται οι ώρες των επιπέδων στην αγγλική γλώσσα.
ΤΟ ΠΥΣΔΕ ΧΑΝΙΩΝ ΕΚΤΙΜΑ
1) Δεν υπάρχουν πλεονάσματα προσωπικού στον Νομό Χανίων όσο αφορά την Β/θμια Εκπαίδευση.
2) Πιστεύουμε πως στις σημερινές συνθήκες δεν μπορεί να λειτουργήσει Σχολική Μονάδα χωρίς καθηγητή Πληροφορικής σε σταθερή βάση αφού δεν υπάρχουν γραμματείες.
3) Θεωρούμε πως τον Σεπτέμβριο δεν θα έχουμε το ηθικό δικαίωμα να ζητήσουμε αναπληρωτές σε ειδικότητες που σήμερα χαρακτηρίζουμε υπεράριθμες.
4) Εκτιμούμε πως η εικόνα των πλεονασμάτων που εμφανίζει ο αλγόριθμος του Υπουργείου Παιδείας δεν έχει σχέση με την εκπαιδευτική πραγματικότητα του νομού μας και τις εργασιακές ανάγκες που αυτή απαιτεί. Η εικόνα αυτή έχει δημιουργήσει βαθιές αρνητικές συνέπειες στους εκπαιδευτικούς μας με αποτέλεσμα να δέχεται πλήγμα η εκπαιδευτική διαδικασία της επόμενης χρονιάς από την ανασφάλεια και το άγχος που έχει κυριεύσει την πλειοψηφία των Συναδέλφων.
5) Θεωρούμε επίσης πως τα αποτελέσματα πλεονασμάτων του αλγόριθμου του Υπουργείου Παιδείας, με την έκθεση τους στην δημοσιότητα και ενώ δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, θα δημιουργήσουν συνθήκες ανθρωποφαγίας εναντίον των εκπαιδευτικών και θα ναρκοθετήσουν ακόμα περισσότερο την όποια εκπαιδευτική διαδικασία για την επόμενη Σχολική χρονιά.
6) Τέλος τα πλεονάσματα προσωπικού που δίνει το Υπουργείο οδηγούν στο λογικό Συμπέρασμα ότι δεν θα υπάρξουν εθελοντικές μεταθέσεις χρόνια περιπλανώμενων Συναδέλφων προς τους τόπους συμφερόντων τους ( ή θα υπάρξουν ελάχιστες) και αυτό είναι άδικο. Συνάγεται επίσης λογικά το συμπέρασμα ότι δεν θα υπάρξουν ούτε υποχρεωτικές μεταθέσεις αφού εμφανίζονται παντού πλεονάσματα. Για αυτό το λόγο οι εκπαιδευτικοί έχουν τρομοκρατηθεί εκτιμώντας ότι οδηγούνται στην εφεδρεία. Θέλουμε να ελπίζουμε ότι κάτι τέτοιο δεν είναι στις προθέσεις του Υπουργείου.
7) Προτείνουμε να μην γίνει καμία υποχρεωτική μετάθεση ώστε να αποτυπωθεί η πραγματικότητα. Εξάλλου αν υπάρξει οποιοδήποτε πλεόνασμα θα χρησιμοποιηθεί για τη στήριξη της ενισχυτικής διδασκαλίας με την άμεση έναρξη της.
ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ:
ΝΑΞΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
ΦΙΛΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΠΑΤΣΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΒΑΖΙΤΑΡΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη