Thumbnail
Πριν ακόμα ξεκινήσει η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για τη φιλοξενία παιδιών σε δημοτικούς και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, τουλάχιστον τα μισά μένουν εκτός! ΤΥΠΟΣ: ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Πριν ακόμα ξεκινήσει η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για τη φιλοξενία παιδιών σε δημοτικούς και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, τουλάχιστον τα μισά μένουν εκτός! Αυτό προκύπτει από τη συνάντηση που είχαν χτες αντιπροσωπεία Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) με τον υπουργό Εργασίας Γ. Βρούτση, οπότε και η κυβέρνηση δεσμεύτηκε ότι για την επόμενη σχολική χρονιά θα καταβληθεί σε παιδικούς σταθμούς το ποσό των 150 εκατ. ευρώ, το οποίο αρκεί για να καλυφθούν περίπου 60.000 αιτήσεις. Σύμφωνα, όμως, με εκτιμήσεις της ΚΕΔΕ, οι αιτήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τις 120.000 δεδομένης και της τραγικής οικονομικής κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει οι λαϊκές οικογένειες. Ετσι, περίπου τα μισά παιδιά μένουν εκτός σταθμών, οδηγώντας σε αδιέξοδο χιλιάδες γονείς, που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν ούτε καν στα τροφεία των δημοτικών παιδικών σταθμών (εφόσον και εκεί γίνουν δεκτά), πόσο μάλλον στα τροφεία των ιδιωτικών.

Θυμίζουμε ότι, πέρυσι, οι αιτήσεις για φιλοξενία σε σταθμούς, που χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα, έφτασαν τις 96.000. Αριθμός που δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες, αφού πολλοί γονείς δεν πληρούσαν τα κριτήρια που βάζει η κυβέρνηση ακριβώς για να κόβει παιδιά λαϊκών οικογενειών και έτσι δεν υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής. Ο συγκεκριμένος αριθμός, με την κατακόρυφη μείωση του λαϊκού εισοδήματος, πρόκειται να αυξηθεί σημαντικά.
Η ΚΕΔΕ μετά τη χτεσινή συνάντηση ζήτησε να βρεθούν επιπλέον πόροι από άλλα διαρθρωτικά προγράμματα του ΕΣΠΑ. Σχετική επιστολή αναμένεται να στείλει ο Γ. Βρούτσης στους εκπροσώπους της ΕΕ, όπως ανακοίνωσε χτες το αρμόδιο υπουργείο. Σε κάθε περίπτωση, κυβέρνηση και ΚΕΔΕ εξακολουθούν να εμπαίζουν γονείς και παιδιά, υποβαθμίζοντας τη σημασία της Προσχολικής Αγωγής με προγράμματα με ημερομηνία λήξης.
Απέναντι σε αυτήν την κατάσταση, η λαϊκή οικογένεια, το οργανωμένο κίνημα στους τόπους δουλειάς και τη γειτονιά, τώρα, χωρίς καμία αναμονή, πρέπει να αντιπαρατεθεί και να αποτρέψει αυτήν την πολιτική. Και να παλέψουν για το δικαίωμα των παιδιών στη δημόσια και δωρεάν Προσχολική Αγωγή, διεκδικώντας:
Αμεση κρατική επιχορήγηση στους δήμους, για να αντιμετωπιστεί η σημερινή εκρηκτική κατάσταση.
Να γίνουν δεκτά όλα τα παιδιά Ελλήνων και μεταναστών στους δημοτικούς παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Αμεση αξιοποίηση κρατικών και δημοτικών κτιρίων.
Να καταργηθούν τα τροφεία και οι πληρωμές από τους γονείς.
Να μην κλείσει κανένας σταθμός. Να μη γίνει καμιά απόλυση. Να μονιμοποιηθούν όλοι οι συμβασιούχοι χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Αποκλειστικά κρατικούς, δημόσιους, δωρεάν, σύγχρονους και ασφαλείς παιδικούς σταθμούς με κτιριακή επάρκεια, καταλληλότητα, υποδομή, ποιότητα του φαγητού, μόνιμο, εξειδικευμένο και επαρκές προσωπικό. Ενιαίο φορέα Προσχολικής Αγωγής, ενιαίο παιδαγωγικό πρόγραμμα και χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholiki-taxi-humor.jpg
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.
Η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας. Η δουλειά μας είναι να διδάξουμε αυτά τα...
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.