Αντιμέτωποι με την αξιολόγηση αλλά και με το απουσιολόγιο θα έρθουν δάσκαλοι και καθηγητές με την έναρξη της νέας χρονιάς (2014).Ηδη ψηφίστηκε από τη Βουλή η τροπολογία για το Βιβλίο Παρουσίας Προσωπικού.
Επίσης, έτοιμο είναι μετά από πολλές εμπλοκές με το ΣτΕ και το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ενώ ανακοινώθηκε και η γενίκευση του θεσμού της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων με τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης.
Οπως τόνισε ο αρμόδιος υφυπουργός Παιδείας κ. Κεδίκογλου, η αξιολόγηση θα εφαρμοστεί σταδιακά σε όλες τις σχολικές μονάδες Προσχολικής, Δημοτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, θα πραγματοποιηθεί, σε πρώτη φάση, ενημέρωση-επιμόρφωση των Σχολικών Συμβούλων και όλων των Διευθυντών Διευθύνσεων.
Θα ακολουθήσει σταδιακή ενημέρωση-επιμόρφωση όλων των Διευθυντών των σχολικών μονάδων της χώρας. Την ευθύνη της επιμόρφωσης θα έχουν η Επιστημονική Ομάδα του έργου της ΑΕΕ με φορέα υλοποίησης το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π) και τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας. Τα επιμορφωτικά σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν σε επίπεδο Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, αλλά και σε επίπεδο Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Για να μην προκληθεί πρόβλημα στη λειτουργία των μονοθέσιων σχολικών μονάδων της Προσχολικής και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η επιμόρφωση των Προϊσταμένων και των Διευθυντών τους θα οργανωθεί και θα πραγματοποιηθεί με την ευθύνη των Σχολικών Συμβούλων σε τοπικό επίπεδο.
Το περιεχόμενο των επιμορφωτικών σεμιναρίων θα περιλαμβάνει:
1 Αναλυτική παρουσίαση του εκπαιδευτικού υλικού και των διαδικασιών υλοποίησης της ΑΕΕ στη σχολική μονάδα (εκτίμηση της εικόνας του σχολείου, ανάπτυξη έρευνας-δράσης στη σχολική μονάδα, σχεδιασμό και εφαρμογή σχεδίων δράσης, αξιοποίηση του Παρατηρητηρίου της ΑΕΕ, υποβολή ετήσιας έκθεσης αξιολόγησης),
2 Παρουσίαση των αποτελεσμάτων από τις δράσεις των σχολείων που συμμετείχαν στο πιλοτικό πρόγραμμα της ΑΕΕ (2010-2012), τρόπους και δυνατότητες αξιοποίησης του Παρατηρητηρίου της ΑΕΕ (εκπαιδευτικό υλικό, καλές πρακτικές σχολείων),
3 Παρεμβάσεις των Διευθυντών και αξιοποίηση της εμπειρίας των σχολείων που συμμετείχαν στο πιλοτικό έργο της ΑΕΕ, συζήτηση, ανατροφοδότηση.
Κατά τη διάρκεια των επιμορφώσεων, οι Διευθυντές θα ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς των σχολείων και θα παρέχουν ανατροφοδότηση στους Σχολικούς Συμβούλους και την Ομάδα Εργου της ΑΕΕ.
Τα στελέχη της εκπαίδευσης και οι εκπαιδευτικοί θα έχουν διαρκή υποστήριξη από το Παρατηρητήριο της ΑΕΕ (εκπαιδευτικό υλικό, διαδικασίες εφαρμογής, παραγωγή εργαλείων αυτοαξιολόγησης, διάχυση καλών πρακτικών, βιβλιογραφία κ.λπ.).
Το Παρατηρητήριο της ΑΕΕ θα λειτουργήσει ως ιστοχώρος πληροφόρησης και διάχυσης των καλών πρακτικών και ως φόρουμ επικοινωνίας μεταξύ Εκπαιδευτικών, Διευθυντών και Σχολικών Συμβούλων και θα αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα υποστήριξης του θεσμού της ΑΕΕ κατά το πρώτο έτος της εφαρμογής.
Την ευθύνη για την αποτελεσματική λειτουργία του Παρατηρητηρίου και την υποστήριξη των σχολείων θα έχει η Ομάδα Έργου της ΑΕΕ, με φορέα υλοποίησης το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π)
Για τον λόγο αυτόν το υπουργείο Παιδείας καλεί τους Περιφερειακούς Διευθυντές ΠΕ & ΔΕ, και τους Προϊστάμενους Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. & Δ.Ε. της Χώρας να συνεργαστούν με το Ι.Ε.Π. και την Επιστημονική Ομάδα του Εργου της ΑΕΕ, καθώς και με τα στελέχη του υπουργείου (Δ/ντές Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε.) τόσο για την προετοιμασία όσο και για την υλοποίηση των παραπάνω δράσεων.
Οι ημερομηνίες των επιμορφωτικών ημερίδων στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, σε πρώτη φάση, καθώς και στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Π.Ε. & Δ.Ε. της χώρας θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες.
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ
Το βιβλίο παρουσίας προσωπικού
Ψηφίστηκε από τη Βουλή και η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας για το Βιβλίο Παρουσίας Προσωπικού και Ατομικό Δελτίο Παρουσίας Προσωπικού, η οποία προβλέπει τα εξής:
1 Ο Διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας και ο προϊστάμενος κάθε άλλης υπηρεσιακής μονάδας του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι αρμόδιος και υπεύθυνος για την καθημερινή τήρηση και σύνταξη «Βιβλίου Παρουσίας Προσωπικού» (Β.Π.Π.) για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης που απασχολούνται με οποιαδήποτε φύσεως σχέση σε αυτήν. Το εκπαιδευτικό προσωπικό της σχολικής ή υπηρεσιακής μονάδας είναι υπεύθυνο για την καθημερινή τήρηση και σύνταξη του «Ατομικού Δελτίου Παρουσίας Προσωπικού» (Α.Δ.Π.Π.).
2 Στο Β.Π.Π. και Α.Δ.Π.Π. αναγράφονται ιδίως τα ακόλουθα στοιχεία: ημερομηνία και χρονολογία, ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού, ωράριο εργασίας (ώρα άφιξης και ώρα αναχώρησης), οι απόντες εκπαιδευτικοί, είδος απουσίας (ολιγόωρη ή ολοήμερη), καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο στοιχείο.
3 Σε καθημερινή βάση, από τον Διευθυντή ή προϊστάμενο της σχολικής ή υπηρεσιακής μονάδας και με ευθύνη του, τα στοιχεία του Β.Π.Π. καταχωρίζονται ηλεκτρονικά σε ειδικά διαμορφωμένο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
4 Με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ρυθμίζεται η δημιουργία του ιστοχώρου φιλοξενίας του πληροφοριακού συστήματος, ο τρόπος πρόσβασης σε αυτό, ο τρόπος λειτουργίας αυτού, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.
5 Η εξάντληση των ωρών του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης πραγματοποιείται σε μία (1) έως και πέντε (5) όμορες σχολικές μονάδες, με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
6 Οι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο μπορούν να απασχολούνται μέχρι και της συμπληρώσεως του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου: α) σε ενδοσχολικές δραστηριότητες, όπως είναι η ενισχυτική διδασκαλία, η πρόσθετη διδακτική στήριξη, η ενίσχυση της γλωσσομάθειας, οι αθλητικές, πολιτιστικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες και β) σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης, στο σχολείο που υπηρετούν ή σε άλλο σχολείο όμορο αυτού. Η ανωτέρω απασχόληση καθορίζεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη του οικείου ΑΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΔΕ. Η, κατά το προηγούμενο εδάφιο, απασχόληση θεωρείται ως χρόνος άσκησης διδακτικού έργου, με όλες τις απορρέουσες από αυτό συνέπειες.
7 Με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ρυθμίζεται κάθε ζήτημα για την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας παραγράφου.
Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να τοποθετούνται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε άλλη περιοχή πρόσληψης από αυτήν που τοποθετήθηκαν και εντός της ίδιας Περιφερειακής Διεύθυνσης, για το σχολικό έτος 2013-2014.
Οι διοικητικοί υπάλληλοι ή αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί υπηρετούντες σε Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, δύνανται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να αποσπώνται για την άσκηση διοικητικού έργου σε Δ.Δ.Β.Μ., Σ.Ε.Κ., Ι.Ε.Κ. και Σ.Δ.Ε. εντός της ίδιας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η απόσπαση διαρκεί για ένα (1) έτος και δύναται να ανανεώνεται έως τρεις (3) φορές.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:
Στόχος είναι η τιμωρία μας
Οι εκπαιδευτικοί από την πλευρά τους δηλώνουν ότι η αξιολόγηση έχει ήδη ουσιαστικά προκαθοριστεί, αφού υπάρχουν συγκεκριμένα ποσοστά εκπαιδευτικών που θα προάγονται από βαθμό σε βαθμό ανεξάρτητα από τον αριθμό των εκπαιδευτικών που θα αξιολογούνται «θετικά», και πως στόχος είναι η τιμωρία των εκπαιδευτικών. Την ίδια στιγμή, ούτε για τα προσχήματα το σχέδιο Π.Δ. δεν προβλέπει κάτι για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών. Η επιμόρφωση είναι εξαφανισμένη γιατί κοστίζει, αλλά και δεν ενδιαφέρει το υπουργείο. Εξάλλου, στο προοίμιο του σχεδίου Π.Δ. αναφέρεται πως «από την εφαρμογή του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη»... Το πλαίσιο της αξιολόγησης ορίζει τον διευθυντή σχολείου και τον σχολικό σύμβουλο ως κριτές που με τις εκθέσεις τους θα καθορίζουν τις τύχες και την εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Δίνοντας τέτοιες εξουσίες σε μονοπρόσωπα όργανα διοίκησης, δημιουργούν τους όρους της από τα πάνω επιβολής, με αυθαίρετο και υποκειμενικό τρόπο, των εκπαιδευτικών επιλογών τους.
Οπως τονίζει η ΟΛΜΕ: Mέσα από τις διατάξεις του Π.Δ. με απίστευτη ευκολία ποσοτικοποιούνται, αυθαίρετα και αντιεπιστημονικά, ποιοτικά μεγέθη όπως οι διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες, το παιδαγωγικό κλίμα στη σχολική τάξη, η οργάνωση της σχολικής τάξης κ.ά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ελλοχεύει σε μεγάλο βαθμό η υποκειμενικότητα του αξιολογητή, ανοίγοντας και αυτό ακόμα το ενδεχόμενο ενός οργίου αυθαιρεσιών από τη μεριά του αξιολογητή μη αποδείξιμων πρακτικά από τον αξιολογούμενο.
ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη