Thumbnail
ΤΥΠΟΣ: ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Με έγγραφό του, το υπουργείο Παιδείας (14/2/2014) ζητά από τους διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να αποστείλουν εγγράφως τις προτάσεις τους για προσθήκες τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ για την επόμενη σχολική χρονιά (2014 - 2015). Με το ίδιο έγγραφο ζητάει να γνωμοδοτήσουν τα Δημοτικά Συμβούλια και οι Επιτροπές Παιδείας των Δήμων επί αυτών των προτάσεων.

Υπενθυμίζουμε τα εξής:

-- Με το νόμο 4186/2013 για το «νέο λύκειο» θεμελιώθηκε μια νέα αντιδραστική στροφή στα δικαιώματα των μαθητών, της λαϊκής οικογένειας. Οι συνέπειες της κρίσης, οι διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών κυριολεκτικά έχουν τινάξει στον αέρα κάθε δυνατότητα ομαλής μορφωτικής - εκπαιδευτικής διαδικασίας.

-- Παράλληλα, το απολυτήριο του ΕΠΑΛ δεν αποτελεί επί της ουσίας πτυχίο που δίνει τη δυνατότητα στην άσκηση του επαγγέλματος, αφού παρεμβάλλονται πιστοποιήσεις από την αγορά εργασίας (πρακτική, εξετάσεις επί πληρωμή μάλιστα), εντέλει από τους ιδιώτες επιχειρηματίες που ζητούν την προσαρμογή της επαγγελματικής εκπαίδευσης στις ανάγκες τους για ακόμα πιο φθηνό, πιο ευέλικτο εργατικό δυναμικό.

-- Οι εξελίξεις που άνοιξαν με το νόμο επιβεβαιώνουν την πρόβλεψη ότι επιχειρείται πιο στενή σύνδεση του σχολείου με την «τοπική κοινωνία», δηλαδή με τους επιχειρηματίες και τους «κοινωνικούς εταίρους», μέσω της πιο αποφασιστικής παρέμβασης των Δήμων και γενικότερα της Τοπικής Διοίκησης.

-- Κατά τη γνώμη μας, η Τοπική Διοίκηση δεν πρέπει να έχει κανένα ρόλο και ευθύνη στον καθορισμό ειδικοτήτων. Πρόκειται για επικίνδυνη εξέλιξη που ανοίγει διάπλατα τις πόρτες στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, στην παραπέρα ώθηση της ψευτοκατάρτισης για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας, στην πιο αποφασιστική παρέμβαση των επιχειρηματικών ομίλων στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης.

Την παραπάνω κατεύθυνση την επιβεβαιώνει και η διαφαινόμενη σήμερα κατεύθυνση που προωθεί η κυβέρνηση, συγκεντρώνοντας συγκεκριμένες ειδικότητες σε ΕΠΑΛ, δημιουργώντας τα λεγόμενα «κλαδικά» ΕΠΑΛ χωρίς όλες τις ειδικότητες και τους κλάδους. Συγκεντρώνει, δηλαδή, παραπέρα τη δεξαμενή της ψευτοκατάρτισης και της ψευτοειδίκευσης, ώστε πιο εύκολα να παρέμβουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι στο σχεδιασμό και στο περιεχόμενό τους.

Με βάση τα παραπάνω, το ταξικό κίνημα, οι εκπρόσωποι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στην Τοπική Διοίκηση, στους Δήμους, οι αγωνιστικές δυνάμεις στους γονείς οφείλουν να εκφράσουν καθαρά την άποψή τους και να ψηφίσουν με βάση αυτή, απαιτώντας:

Αμεσα μέτρα, προκειμένου να λειτουργήσουν τα ΕΠΑΛ. Κάθε νέος να μπορεί να έχει πρόσβαση στην ειδικότητα που επιλέγει στο ΕΠΑΛ της περιοχής του. Κανένα σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς και βιβλία.

Να καλυφθούν όλα τα κενά σε καθηγητές και σε μαθήματα ειδικοτήτων αλλά και Γενικής Παιδείας. Να επανέλθουν στη θέση τους όσοι εκπαιδευτικοί βγήκαν στη διαθεσιμότητα και κινδυνεύουν σήμερα με απόλυση.

Το πτυχίο/απολυτήριο να είναι η μοναδική προϋπόθεση για το επάγγελμα. Καμία πιστοποίηση, κατάργηση του έτους μαθητείας. Πρακτική άσκηση, ενταγμένη οργανικά στο πρόγραμμα σπουδών.

Οι εξετάσεις στο σχολείο να έχουν μόνο ενδοσχολικό προαγωγικό χαρακτήρα. Οχι στις πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις. Να καταργηθούν οι εξετάσεις στην Α' Λυκείου από τράπεζα θεμάτων.

Να διασφαλιστεί η δωρεάν μεταφορά των μαθητών, δίνοντας πάσο απεριορίστων διαδρομών σε όλους τους μαθητές για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (λεωφορεία, ΚΤΕΛ, ηλεκτρικό, μετρό, κ.ά.).

Το σύνολο της εκπαίδευσης και μαζί και η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, σχεδιάζεται ενιαία και μόνον ως ευθύνη του κράτους.

Είναι σήμερα ώριμη η ανάγκη, η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και η οργάνωσή της μετά το υποχρεωτικό δωδεκάχρονο σχολείο μέσα από δημόσιες επαγγελματικές σχολές. Σε έναν τέτοιο δρόμο σχεδιασμού της εκπαίδευσης, κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει και κανένας μαθητής δεν καταγράφεται ως ανήμπορος μπροστά στη γνώση.

 

Τμήμα Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ

rizospastis.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

biblia
Δικαίωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών για μονιμοποιήσεις χωρίς αξιολόγηση
Σε μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών οδήγησε η στάση τους να προσφύγουν στα δικαστήρια προκειμένου να διοριστούν αντί να...
Δικαίωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών για μονιμοποιήσεις χωρίς αξιολόγηση
classroom_aithousa.jpg
Κραυγή αγωνίας για την έλλειψη δασκάλων στα Ελληνικά Σχολεία Αγγλίας
«Δυστυχώς, φαίνεται ότι το υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας έχει άλλες προτεραιότητες, αφήνοντας τις κατά τόπους ελληνικές ομογενειακές...
Κραυγή αγωνίας για την έλλειψη δασκάλων στα Ελληνικά Σχολεία Αγγλίας
sxoleio
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
Την ώρα που οι ΕΛΜΕ προσπαθούν να δώσουν διέξοδο στις αγωνίες των συναδέλφων σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, δεν είναι δυνατόν το ΔΣ της ΟΛΜΕ να μην...
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
amfitheatro-aei-foitites2
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
Ανοιχτή εκδήλωση του Συλλόγου Φοιτητών Ιατρικής Λάρισας με τίτλο: «Υπάρχει ακόμα Εθνικό Σύστημα Υγείας; Η απάντηση των υγειονομικών στη διάλυση του...
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής