Νέο κύμα συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολών και τμημάτων αναμένεται να χτυπήσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως προκύπτει από χθεσινές δηλώσεις του υπουργού Παιδείας. Ο Κ. Αρβανιτόπουλος, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, με αφορμή την ολοκλήρωση της εξωτερικής αξιολόγησης των ΑΕΙ, ανακοίνωσε ότι η επόμενη δράση θα είναι πιστοποίηση όλων των προγραμμάτων των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, με στόχο την «αντιστοίχηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των σπουδών με τις δεξιότητες που ζητά η αγορά εργασίας»!
Απόσυρση της κρατικής χρηματοδότησης, ώστε τα ΑΕΙ να αναγκαστούν να αναζητούν πόρους από τρίτους
Πρόκειται για μια βόμβα στα θεμέλια της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, καθώς είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο θα οδηγήσει όχι μόνο στη συρρίκνωση του Πανεπιστημίου, αλλά και σε αλλαγή του ρόλου του, με παράλληλο αφανισμό όλων εκείνων των γνωστικών αντικειμένων που θα κριθεί ότι δεν «αντιστοιχούνται» με τις δεξιότητες της αγοράς.
Ήδη έχει ξεκινήσει ο διωγμός των ανθρωπιστικών σπουδών από τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, μέσω της δραματικής μείωσης του αριθμού των εισακτέων. Με την πιστοποίηση των προγραμμάτων θα δοθεί το τελειωτικό χτύπημα, καθώς, όπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, στόχος μας είναι η αντιστοίχηση των παρεχόμενων από τα ιδρύματα γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων με τις δεξιότητες που ζητά η αγορά εργασίας.
Με βάση τα παραπάνω, τι πιστοποίηση θα λάβει τα τμήμα Αρχαιολογίας, καθώς, όπως είναι γνωστό, η αγορά όχι μόνο δεν ενδιαφέρεται για την επιστήμη της Αρχαιολογίας, αλλά ενδεχομένως να την αντιμετωπίζει και εχθρικά, όταν πρόκειται για παράδειγμα να θέλει άδεια δόμησης πάνω ή κοντά σε αρχαιολογικό χώρο.
Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα είναι ότι η αγορά, στην Ελλάδα της κρίσης και της παρακμής, βρίσκεται πολύ πίσω από τα «μαθησιακά αποτελέσματα" που παράγουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Είναι σαφές ότι η αναντιστοιχία αυτή θα λυθεί υπέρ της αγοράς μετατρέποντας τα ιδρύματα σε εκπαιδευτήρια παραγωγής αποφοίτων μίας χρήσεως.
Την ανάγκη ύπαρξης μιας νέας «Αθηνάς» τονίζει στην έκθεσή της και η Αρχή Αξιολόγησης (ΑΔΙΠ). Η ΑΔΙΠ υποστηρίζει ότι «παρά τις σχετικές διακηρύξεις, το εν λόγω σχέδιο δεν κατάφερε να εισαγάγει την απαιτούμενη γενναία μεταρρυθμιστική τομή στον χάρτη των ΑΕΙ της χώρας» και ζητάει ως θεραπεία των προβλημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης «ένα συνολικό σχέδιο προοπτικής με βάση τα κριτήρια που έχουν τεθεί, το οποίο θα μπορεί να εφαρμοστεί σε φάσεις, εάν αυτό κριθεί αναγκαίο».
"Απεξάρτηση από την κρατικοδίαιτη κουλτούρα"
Προϋπόθεση για την επιβολή του πανεπιστημίου - παράρτημα της αγοράς είναι η απόσυρση της κρατικής χρηματοδότησης, ώστε τα ίδια τα ιδρύματα να αναγκαστούν να αναζητήσουν πόρους από τρίτους, προσαρμόζοντας αναλόγως και τα προγράμματά τους. Ο υπουργός Παιδείας μάλιστα μίλησε για «απεξάρτηση από την κρατικοδίαιτη κουλτούρα», ενώ ανακοίνωσε και το διαζύγιο της κυβέρνησής του με το δημοκρατικό Πανεπιστήμιο, κάνοντας λόγο για απαλλαγή από «τα ιδεολογήματα της δεκαετίας του '80».
Κομβικό σημείο γι' αυτόν τον σκοπό είναι η εφαρμογή των νόμων 4009 και 4076, για τους οποίους ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι δεν πρόκειται να αλλάξουν, αν δεν εφαρμοστούν στην πράξη τουλάχιστον για μια πενταετία. Συνήγορος του υπουργού Παιδείας είναι και πάλι η ΑΔΙΠ, η οποία εμφανίζει ως αιτία των προβλημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης την «υπερβολική καθυστέρηση στην εφαρμογή του νόμου 4009".
Τέλος, ο υπουργός Παιδείας επέμεινε στον διωγμό των φοιτητών που έχουν υπερβεί τα προβλεπόμενα από τον νόμο έτη σπουδών, ενώ κάνοντας τον «λαγό» η ΑΔΙΠ του πρότεινε να μειώσει τον αριθμό των εισακτέων.
Πηγή: ΑΥΓΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη