Thumbnail
Aναγκαιότητα μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών

Ερώτηση του ΚΚΕ για τις διδακτικές ώρες που χάνονται και την αναγκαιότητα μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών

Στην «ανοιχτή πληγή» των χαμένων διδακτικών ωρών σε εκατοντάδες σχολεία της χώρας, εξαιτίας της έλλειψης εκπαιδευτικών, αναφέρεται το ΚΚΕ με Επίκαιρη Ερώτησή του στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Ριζοσπάστη, ο βουλευτής του Κόμματος Γ. Λαμπρούλης, που καταθέτει την Ερώτηση, αναφέρεται στην κατάσταση που διαμορφώθηκε στα σχολεία την τελευταία πενταετία, με αθρόες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, και σημειώνει ότι οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις οδήγησαν σε αύξηση των μαθητών στις τάξεις, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να υπάρχουν 2.636 τάξεις (σε σύνολο 46.903) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 5.966 (σε σύνολο 29.968) στη Δευτεροβάθμια, οι οποίες έχουν πάνω από 25 μαθητές.

Επίσης, κατά την ίδια πενταετία έγιναν 11.045 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και 16.205 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι οποίες λόγω των πολύ λίγων προσλήψεων έχουν οδηγήσει σε χιλιάδες κενά. Το 2010 υπηρετούσαν 168.782 μόνιμοι εκπαιδευτικοί (74.518 στην Πρωτοβάθμια και 94.264 στη Δευτεροβάθμια) ενώ τώρα υπηρετούν 136.926 εκπαιδευτικοί (68.235 στην Πρωτοβάθμια και 68.691 στη Δευτεροβάθμια).

Ως αποτέλεσμα, σήμερα υπάρχουν 3.500 κενά σε όλη την Εκπαίδευση (τα 2.200 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση), συνολικό αριθμό που αναγνώρισε και ο υπουργός Παιδείας στη συνάντησή του με την ΟΛΜΕ. Ειδικά στην Ειδική Αγωγή η κατάσταση είναι εκρηκτική, αναφέρεται στην Ερώτηση, ενώ οι διαθέσιμες πιστώσεις για την κάλυψη των παραπάνω κενών αλλά και των κενών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι 45 από τον κρατικό προϋπολογισμό και 190 από το ΕΣΠΑ. Οι 190 πιστώσεις ΕΣΠΑ μπορούν να διατεθούν για προσλήψεις συμβασιούχων εκπαιδευτικών.

«Το αποτέλεσμα είναι τα σχολεία να έχουν απογυμνωθεί από το απαραίτητο εκπαιδευτικό δυναμικό, ολοένα να αυξάνουν οι χαμένες διδακτικές ώρες και να υποβαθμίζεται η λειτουργία τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εκπαίδευση των μαθητών, αλλά και τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να βρίσκονται σε εργασιακή ομηρία περιπλανώμενοι για χρόνια σε όλη την Ελλάδα με την ιδιότητα του αναπληρωτή», τονίζει ο βουλευτής του ΚΚΕ και ρωτά τον υπουργό σε ποια άμεσα μέτρα θα προχωρήσει για να μη χαθούν άλλες διδακτικές ώρες σε βάρος των μαθητών των λαϊκών οικογενειών, για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

NOSOKOMEIO
Λοιμώξεις του αναπνευστικού: Tα ανθεκτικά μικρόβια έχουν κατακλύσει τα ελληνικά νοσοκομεία
Τα ελληνικά νοσοκομεία πλέον δεν είναι ασφαλή για τους ασθενείς, εξαιτίας της υψηλής συχνότητας λοιμώξεων από ανθεκτικά μικρόβια,
Λοιμώξεις του αναπνευστικού: Tα ανθεκτικά μικρόβια έχουν κατακλύσει τα ελληνικά νοσοκομεία
krio_1.jpg
Καιρός: Χειμωνιάτικη εισβολή και «βουτιά» του υδράργυρου κατά δέκα βαθμούς
Τσουχτερό κρύο θα επικρατήσει σήμερα Κυριακή, με την ψυχρή εισβολή να επηρεάζει ήδη τον καιρό της χώρας μας, καθώς η πτώση της θερμοκρασίας είναι...
Καιρός: Χειμωνιάτικη εισβολή και «βουτιά» του υδράργυρου κατά δέκα βαθμούς
sxoleio
Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς

Ο Κωνσταντίνος Καρτάλης, καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναλύει...

Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς
sxoleio
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία
Είναι απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη...
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία