Ανάσα σε χιλιάδες μαθητές της Β' Λυκείου που του χρόνου θα κληθούν να διεκδικήσουν μια θέση στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας, με βάση το εξεταστικό Αρβανιτόπουλου, δίνει το σχέδιο της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας. Συνολικές αλλαγές δεν μπορούν να υπάρξουν, όμως η προσθήκη ενός πέμπτου μαθήματος επιλογής στα τέσσερα υποχρεωτικά στα οποία θα εξεταστούν οι μαθητές αποτελεί παρέμβαση που προκαλεί σοβαρές ρωγμές στο τείχος του αποκλεισμού από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που όρθωνε ο νόμος 4186 του 2013.
* Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για προσθήκη πέμπτου μαθήματος - επιλογής στο νέο εξεταστικό ξεκλειδώνει και δεύτερο επιστημονικό πεδίο * Ποια είναι τα μαθήματα - κλειδιά
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο είναι σχεδόν έτοιμο και εντός των ημερών θα αποσταλεί στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και στην ΟΛΜΕ, ενώ θα διοργανωθούν κύκλοι συζητήσεων τόσο με εκπαιδευτικούς όσο και με μαθητές.
Σύμφωνα με το σχέδιο, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα τέσσερα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου που παρακολουθούν, όπως ορίζεται από τον νόμο Αρβανιτόπουλου, αλλά θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ένα ακόμα μάθημα, με το οποίο θα μπορέσουν να «ξεκλειδώσουν» τις σχολές και δεύτερου επιστημονικού πεδίου. Αυτό σημαίνει ότι θα διπλασιαστούν ή και θα τριπλασιαστούν σε κάποιες περιπτώσεις οι επιλογές σχολών και τμημάτων που θα μπορούν να κάνουν οι υποψήφιοι.
Ο νόμος Αρβανιτόπουλου είχε διπλό στόχο. Να αποσυμπιέσει τη συμφόρεση μπροστά στις πύλες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μειώνοντας περίπου κατά 1.3 τον μαθητικό πληθυσμό του Λυκείου. Και να απομαζικοποιήσει τα πανεπιστήμια, αφήνοντας έξω ακόμη και υποψηφίους με υψηλές επιδόσεις. Τον πρώτο στόχο τον εξυπηρετούσε κυρίως με πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις από την Α' Λυκείου, μέσω της Τράπεζας Θεμάτων, αλλά και σκλήρυνση των προϋποθέσεων προαγωγής και απόλυσης από το Λύκειο. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας μπλοκάρει την εκδίωξη από το Λύκειο καταργώντας την Τράπεζα Θεμάτων από τις εξετάσεις προαγωγής και επαναφέροντας τον τρόπο υπολογισμού της βαθμολογίας στα ισχύοντα πριν τον νόμο 4186.
Τον δεύτερο στόχο του νόμου τον εξυπηρετούσε ο περιορισμός των επιλογών των υποψηφίων, οι οποίοι μπορούσαν να δηλώσουν σχολές και τμήματα μόνο από ένα επιστημονικό πεδίο (περίπου 40). Για παράδειγμα, οι υποψήφιοι για τις Ιατρικές Σχολές δεν θα μπορούσαν να δηλώσουν, όπως γίνεται παραδοσιακά, πολυτεχνικές σχολές, με αποτέλεσμα να μένουν εκτός ακόμα και μαθητές του άριστα και ένα μεγάλο κομμάτι απ' αυτούς να οδηγείται σε εξωτερική φοιτητική μετανάστευση. Η προσθήκη του πέμπτου μαθήματος - επιλογής αντιμετωπίζει αυτήν ακριβώς την προοπτική.
Όπως ορίζει το σχέδιο, τα μαθήματα-κλειδιά που θα ανοίγουν και δεύτερο επιστημονικό πεδίο είναι:
- Η Βιολογία για τους υποψηφίους που θέλουν να ανοίξουν και το πεδίο των Επιστημών Υγείας.
- Τα Μαθηματικά για τους υποψηφίους που θέλουν να «ξεκλειδώσουν» τα Παιδαγωγικά Τμήματα.
- Η Φυσική για τα Τμήματα Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών.
- Οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας για τους υποψηφίους που θέλουν να δηλώσουν και σχολές και τμήματα Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών.
- Η Ιστορία, εάν κάποιος υποψήφιος θέλει να διευρύνει τις επιλογές του και με τμήματα Ανθρωπιστικών Επιστημών.
- Τα Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών για το άνοιγμα του πεδίου που περιλαμβάνει τις σχολές αυτές, καθώς και τα Τμήματα Ψυχολογίας.
Πηγή: Π. ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ - Η ΑΥΓΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη