Έτοιμος για μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία, αμέσως μετά την ψήφιση των επειγόντων μέτρων του νομοσχεδίου για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, εμφανίστηκε στο βήμα της Βουλής ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς.
Όπως εξήγησε ο υπουργός, «το νομοσχέδιο είναι αποσπασματικό, δεν θέλει να είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Σε αυτό το πλαίσιο συζητάμε». Προανήγγειλε, λοιπόν, έναν ευρύ διάλογο, με στόχο την ανταλλαγή απόψεων.
Το νομοσχέδιο, η συζήτηση του οποίου ξεκίνησε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, αναμένεται να ψηφιστεί την Τρίτη επί της αρχής με ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησε η Ν.Δ.
Απαντώντας στις παρατηρήσεις των εισηγητών και ειδικώς του Θεόδωρου Φορτσάκη από τη Ν.Δ., ο υπουργός υπογράμμισε ότι πρόκειται για «εποικοδομητικές προτάσεις», επισημαίνοντας παράλληλα πως η συζήτηση πρέπει να συνεχιστεί σε ήπιους τόνους.
Ο κ. Μπαλτάς, επίσης, δεσμεύτηκε για έναν νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ, την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, «σε κλίμακα ενός χρόνου ίσως κι λιγότερο, με όρους πραγματικής διαβούλευσης», στην οποία θα μπορέσουν να συμπεριληφθούν προτάσεις, όπως αυτές του κ. Φορτσάκη.
Ο βουλευτής της Ν.Δ. είχε προτείνει στην εισήγησή του να υπάρξουν περισσότερα πρότυπα σχολεία ανά την Ελλάδα, να υπάρξει ένας θεσμός που να επιφορτίζεται με την κατάρτιση εβδομαδιαίου προγράμματος στα σχολεία, καθώς επίσης και μία σχολή τύπου δημόσιας διοίκησης, από την οποία να προκύπτουν τα στελέχη της εκπαίδευσης.
Οι προτάσεις αυτές βρήκαν σύμφωνο τον υπουργό, ο οποίος τόνισε ότι μπορούν να συζητηθούν αμέσως μετά τα «επείγοντα και κατεπείγοντα» ζητήματα.
Παράλληλα, εμφανίστηκε διαλλακτικός σχετικά με την πρόταση του εισηγητή του ΚΚΕ, Εμμανουήλ Συντηχάκη, αναφορικά με τις σχολές επαγγελματικής κατάρτισης και το διδακτικό τους προσωπικό. Όπως είπε, τέτοιου τύπου προτάσεις είναι πιθανό να συμπεριληφθούν σε αυτό ή στο επόμενο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί και θα έχει περισσότερο χρόνο διαβούλευσης.
Αντίθετα, χαρακτήρισε «μη εποικοδομητικές, συνδικαλιστικού τύπου» τοποθετήσεις αυτές των εισηγητριών του Ποταμιού και του ΠΑΣΟΚ, Σταυρούλας Αντωνάκου και Εύης Χριστοφιλοπούλου, θεωρώντας πως καταργούν κάθε έννοια διαλόγου.
Στην ομιλία της, η κ. Αντωνάκου είχε κατηγορήσει την ηγεσία του υπουργείου ότι θέλει να εφαρμόσει «το μοντέλο του "δε βαριέσαι"» καθώς δεν δίνει κίνητρα στους μαθητές να γίνουν καλύτεροι, ενώ η κ. Χριστοφιλοπούλου είχε αναρωτηθεί εάν η κυβέρνηση στην ουσία προσπαθεί να αλλάξει το σύστημα πρόχειρα και χωρίς διάλογο.
Η εισηγήτρια των ΑΝ.ΕΛΛ., Σταυρούλα Ξουλίδου, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «ελπιδοφόρο», καθώς καλείται να αποκαταστήσει τις ζημιές που προκάλεσαν στην παιδεία οι πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων.
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 200 ευρώ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη