Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

Ολοκληρώνεται αύριο, Πέμπτη, η δημόσια διαβούλευση πάνω στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Ιδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις». Πρόκειται για το σχέδιο νόμου με το οποίο τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά απορροφώνται στο νέο ίδρυμα, το οποίο σύμφωνα με το υπουργείο ξεκινά τη λειτουργία του το ακαδημαϊκό έτος 2018 - 2019. Το νομοσχέδιο εντάσσεται στη συνολική στρατηγική της ακόμα στενότερης σύνδεσης της Ανώτατης Εκπαίδευσης με τις επιχειρήσεις, με το νέο πανεπιστήμιο να ιδρύεται χωρίς υποδομές, φοιτητική μέριμνα, προσωπικό. Με το νομοσχέδιο εισάγονται, μεταξύ άλλων, διετή προγράμματα κατάρτισης μέσα στα πανεπιστήμια, που θα απευθύνονται κυρίως σε αποφοίτους ΕΠΑΛ και θα περιλαμβάνουν πρακτική άσκηση και μαθητεία.

Πρόκειται, σύμφωνα με δημοσίευμα του Ριζοσπάστη, για το πρώτο από μια σειρά νομοθετημάτων και ρυθμίσεων που έχει εξαγγείλει το προηγούμενο διάστημα η κυβέρνηση και αφορούν στην Παιδεία. Υπενθυμίζεται ότι στην πρόσφατη διαπραγμάτευση με τους «θεσμούς» συμφωνήθηκε, μεταξύ άλλων, η υποχρεωτική παρουσία 30 ωρών των εκπαιδευτικών στο σχολείο, υπάρχει δέσμευση για αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων και αξιολόγηση των στελεχών της Εκπαίδευσης, άνοιξε εκ νέου ζήτημα συγχωνεύσεων σχολείων με θέσπιση κριτηρίων, αποφασίστηκε στη διαδικασία επιλογής των διευθυντικών στελεχών της Εκπαίδευσης να συμμετέχει το ΑΣΕΠ.

Στο μεταξύ, σε άρθρο του στην εφημερίδα «Νέα Σελίδα» στις 30 Δεκέμβρη, ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, εξαγγέλλει εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής από το Σεπτέμβρη, όχι όμως καθολικά, αλλά σε 243 δήμους της χώρας με ορίζοντα γενίκευσής της τα τρία χρόνια. Επαναλαμβάνει την εξαγγελία για ρύθμιση σχετικά με τις μετεγγραφές «ώστε τα αδέλφια να μένουν μαζί και κάτω από ειδικές συνθήκες να μπορούν να κάνουν μετεγγραφές εκεί που μένουν οι γονείς τους», κάτι που έρχεται κάτω από την πίεση που έχει ασκηθεί καθώς για τη λαϊκή οικογένεια είναι αδύνατο να συντηρήσει σπίτια σε διαφορετικές πόλεις προκειμένου να σπουδάσει τα παιδιά της με ανύπαρκτη ουσιαστικά τη φοιτητική μέριμνα.

Πέρα από τα παραπάνω, στα σκαριά βρίσκεται το νέο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση και η αναμόρφωση του λυκείου. Το υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει, ήδη από τα τέλη του καλοκαιριού, ένα σχέδιο που χαρακτηρίζεται από μείωση των μαθημάτων σε όλο το λύκειο, κάτι που δεν είναι ασύνδετο με την πρόθεση για μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών. Ειδικά σε ό,τι αφορά τη Γ' Λυκείου, τα μαθήματα μειώνονται σε 7, ενώ θεσπίζονται διαρκείς δοκιμασίες όλη τη χρονιά που θα μετρούν στην πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»