Thumbnail
ΤΥΠΟΣ: Η ΑΥΓΗ

 

ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΜΗΛΙΩΝΗ*
 
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι ένα θέμα που καίει και ένα θέμα που συζητιέται έντονα τον τελευταίο καιρό. Πρόσφατα κατατέθηκε και πρόταση για αξιολόγηση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου από ομάδα του Υπουργείου Παιδείας, με πρόεδρο τον Ηλία Ματσαγγούρα, (Καθηγητή ΕΚΠΑ).
 
Στην πρόταση αυτή, η οποία βρισκόταν σε διαβούλευση για μία εβδομάδα, συναντάμε ένα πυραμιδικό πρότυπο αξιολόγησης, που ο “ανώτερος” αξιολογεί τον κατώτερο και ποτέ το αντίθετο. Αξιοσημείωτο είναι πως δεν συναντάμε καμία πρόθεση αξιολόγησης του έργου του Υπουργείου Παιδείας. Η αξιολόγηση δεν στηρίζεται στη Δια Βίου Μάθηση και στη διενέργεια εποικοδομητικών σεμιναρίων, όπως χρόνια τώρα ζητά ΔΟΕ και ΟΛΜΕ (σκοπίμως αποσιωπάται πως δωρεάν σεμινάρια στους εκπαιδευτικούς δεν γίνονται εδώ και αρκετά χρόνια και πως τα μόνα σεμινάρια που πραγματοποιούνται είναι από ιδιωτικούς φορείς, με υψηλό κόστος που φτάνουν έως και τα 800 ευρώ, τα οποία φυσικά πρέπει να καλύψει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός), αλλά στην τιμωρητική αξιολόγηση που, κυρίως, είναι το άλλοθι των επικείμενων απολύσεων δημοσίων υπαλλήλων αλλά και εκπαιδευτικών.
 
Πλήθος ερωτημάτων γεννιούνται σε όποιον προβεί σε μελέτη της πρότασης αυτής. Η αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος είναι αποτυχία του ίδιου του εκπαιδευτικού ή αποτυχία της Κυβέρνησης και της πολιτικής τής απαξίωσης του δημόσιου σχολείου που ακολουθεί; Πώς ο διευθυντής μιας σχολικής μονάδας και ο σχολικός σύμβουλος θα αξιολογήσουν τον εκπαιδευτικό, όταν σε πολλές περιπτώσεις οι ίδιοι έχουν να μπουν και να διδάξουν σε σχολική αίθουσα πάνω από μια δεκαετία ή/και σε κάποιες άλλες περιπτώσεις βρίσκονται σε αυτή τη θέση εντελώς αναξιοκρατικά; Πώς μπορεί να αξιολογείται ο εκπαιδευτικός, όταν εδώ και χρόνια η εκπαίδευση έχει αφεθεί στο φιλότιμο και το μεράκι του;
 
Ο εκπαιδευτικός σήμερα έχει δεχθεί σφοδρή επίθεση. Έχει υποστεί μειώσεις στον μισθό του που φτάνουν και το 50%. Χαρακτηριστικά, ο νεοδιόριστος λαμβάνει 600 ευρώ για να διδάξει σε οποιοδήποτε σημείο της Ελλάδας. Ο εξευτελισμός του συνεχίζεται δια στόματος Υπουργού, με ανακοινώσεις όπως αυτή για τα συσσίτια σε φοιτητικές και  στρατιωτικές λέσχες, από τα οποία μπορούν να θρέφονται πλέον οι εκπαιδευτικοί από την επαρχία. Έχει δει το ωράριο διδασκαλίας του να απειλείται με αύξηση και το πλήθος των μαθητών κάθε τάξης να φτάνει τους 30. Απειλείται με κατάργηση της οργανικής του θέσης και με μετάθεσή του σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας υπάρχει κενό, διαλύοντας έτσι ολόκληρες οικογένειες. Έχει δεχθεί επίθεση και λασπολογία ως προκαταβολή και ως προσπάθεια διαμόρφωσης της κοινής γνώμης εναντίον του, ώστε να πεισθούν όλοι πως το πρόβλημα είναι ο τεμπέλης δάσκαλος – καθηγητής και να έρθουν οι απολύσεις αβίαστα, χωρίς συμπαράσταση από τον ελληνικό λαό. Το υπουργείο εδώ και χρόνια έχει επιμελώς φροντίσει να πάψει κάθε κίνητρο για περαιτέρω σπουδές και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Έχουν κοπεί οι άδειες για μεταπτυχιακές σπουδές, όπως επίσης και το επίδομα μεταπτυχιακού ή διδακτορικού.
 
Η συγκεκριμένη πρόταση αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου έχει ως στόχο να χειραγωγήσει τον εκπαιδευτικό και να τον κάνει να φοβάται να απεργήσει, να μιλήσει ελεύθερα, να αντισταθεί. Θα έχει ως αποτέλεσμα, επίσης, να τον μετατρέψει σε έναν γραφειοκράτη που θα συμπληρώνει έντυπα νυχθημερόν, και θα μετατρέψει τις συναδελφικές σχέσεις των εκπαιδευτικών σε καζάνι που βράζει.
 
Η εκπαιδευτική κοινότητα δεν αντιστέκεται στην αξιολόγησή της, όπως σκόπιμα προβάλλουν τα ΜΜΕ και όπως προσπαθεί, με επιτυχία θα έλεγα, η Κυβέρνηση να πείσει, προπαγανδίζοντας. Η εκπαιδευτική κοινότητα αντιστέκεται και αγωνίζεται για την αξιοπρέπειά της και για την Παιδεία γενικότερα. “Αυτός που έχει κανονίσει άσχημα τα δικά του δεν μπορεί ποτέ να σκέφτεται σωστά για τα ξένα” (Ισοκράτης, 436-338 π.Χ.). Ας αξιολογήσει, λοιπόν, πρώτα το Υπουργείο και γενικά η Κυβέρνηση το δικό της έργο, ας πράξει τα δέοντα προς τη βελτίωση της δημόσιας παιδείας και όχι προς τη διάλυσή της, ας κάνει ουσιαστικά και εποικοδομητικά σεμινάρια και τότε ας αξιολογήσει και τους εκπαιδευτικούς.
 
__________________________
 
*Η Δ. Μηλιώνη είναι εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
 
ΤΥΠΟΣ: Η ΑΥΓΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

proaulio
Εκπαιδευτικοί Μαγνησίας: Καταγγελία για τη διχοτόμηση του 1ου Γυμνασίου Βόλου και την ίδρυση νέου σχολείου
Καταγγελία ΕΛΜΕ Μαγνησίας για τη διχοτόμηση του 1ου Γυμνασίου Βόλου και την ίδρυση νέου σχολείου
Εκπαιδευτικοί Μαγνησίας: Καταγγελία για τη διχοτόμηση του 1ου Γυμνασίου Βόλου και την ίδρυση νέου σχολείου
sxoliki_taxi
Μπαίνουν στα σχολεία ο Λυκούργος, η Θαλασσιά και ο Μπάμπης!

Ένα διαδραστικό πρόγραμμα, που θα συνδυαστεί με μια καμπάνια 12 μικρών ιστοριών του σκιτσογράφου Πάνου Ζάχαρη, με τις μασκότ Λουκούργο,...

Μπαίνουν στα σχολεία ο Λυκούργος, η Θαλασσιά και ο Μπάμπης!
egklimatologia
ΑΣΕΠ: 2500 απόφοιτοι κοινωνικών και νομικών επιστημών πιστοποιούνται στην Εγκληματολογία
Το 1ο Πανεπιστημιακό Πρόγραμμα εξ αποστάσεως εξειδίκευσης του Πανεπιστημίου Πατρών στην Ελλάδα που αναγνωρίζεται από το ΑΣΕΠ και το ελληνικό δημόσιο...
ΑΣΕΠ: 2500 απόφοιτοι κοινωνικών και νομικών επιστημών πιστοποιούνται στην Εγκληματολογία