Thumbnail
Κατάληψη σχολείου από γονείς και εκπαιδευτικούς στο Αιγάλεω για τις συγχωνεύσεις στη μέση της χρονιάς

 

«Δεν θέλουμε να χάσουμε τους συμμαθητές μας»
Κατάληψη σχολείου από γονείς και εκπαιδευτικούς στο Αιγάλεω για τις συγχωνεύσεις στη μέση της χρονιάς
 
Καραμπάτσος Θανάσης
 

Σε δυναμική διαμαρτυρία για τις μετακινήσεις δασκάλων και τις σγχωνεύσεις τμημάτων, διαφορετικών σχολείων, στη Δυτική Αθήνα προχώρησαν οι εκπαιδευτικοί του Αιγάλεω και οι γονείς του 5ου και 16ου δημοτικών σχολείων της περιοχής. Εν μέσω σχολικής χρονιάς λόγοι κυρίως οικονομικοί, οδηγούν στη λήψη αποφάσεων που αναταράσσουν τη σχολική ζωή και φανερώνουν έλλειμμα προγραμματισμού.

 

«Κυρία, δεν θέλουμε να χάσουμε τους συμμαθητές μας» έλεγε ένας μικρός μαθητής το μεσημέρι της Τρίτης (11/12) στη διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας κυρίαΓεωργία Ψάρρα μπροστά στην είσοδο του γραφείου της. «Μα δεν θα τους χάσετε, ίσα-ίσα θα κάνετε καινούργιους φίλους γιατί θα έρθουν κι άλλα παιδιά στην τάξη σας»προσθαθούσε να τους εξηγήσει. Αλλά οι ερωτήσεις των μικρών μαθητών, κυρίως της Στ' τάξης του 5ου και του 16ου Δημοτικού Σχολείου Αιγάλεω, έπεφταν βροχή. 

Η διευθύντρια τους άκουγε και προσπαθούσε να τους κάνει να καταλάβουν την απόφασή της να συμπτυχθούν τα δύο τμήματα της Στ' τάξης του 5ου Δημοτικού, που αποτελούνται από 14 και 13 μαθητές, με εκείνο του 19ου Δημοτικού που έχει 13 μαθητές και να δημιουργηθούν δύο τμήματα Στ' τάξης των 20 μαθητών. Τα δύο σχολεία άλλωστε συστεγάζονται και μια τέτοια κίνηση αποτελούσε επιβεβλημένη λύση της τελευταίας στιγμής, καθώς την προηγουμένη η κυρία Ψάρρα ανακοίνωσε τη σύμπτυξη της Ε' τάξης και των δύο σχολείων, ενώ άφησε να διαφανεί και μια τέτοια πρόθεση για την Γ' τάξη, όπως είπαν γονείς και δάσκαλοι.
 
«Το καλοκαίρι μάς ανακοινώθηκε ότι δεν θα γίνουν άλλες συγχωνεύσεις» λέει στο «Βήμα» η γραμματέας του συλλόγου γονέων κυρία Χαρίκλεια Γεωργίου«Είναι πράγματα τώρα αυτά πριν από τα Χριστούγεννα;» συμπληρώνει η κυρία Ρένα Χατζηαβραμίδου που βρίσκεται δίπλα της έξω από την κλειστή πόρτα του σχολικού συγκροτήματος. «Οι αλλαγές πρέπει να γίνουν μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου με εντολή του περιφερειακού διευθυντή» λέει η κυρία Γεωργίου και επικαλείται τον νόμο 3848, όπου στην παράγραφο 4 του άρθρου 7 που αφορά την πλήρωση κενών θέσεων αναφέρεται: «Εντός του πρώτου διμήνου κάθε έτους και οπωσδήποτε πριν τον προσδιορισμό των κενών θέσεων και των λειτουργικών αναγκών καθορίζεται, με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης, ο αριθμός των τμημάτων, τάξεων, κατευθύνσεων ή άλλων ενοτήτων που θα λειτουργήσουν το επόμενο σχολικό έτος σε κάθε σχολική μονάδα της οικείας βαθμίδας. Η απόφαση αυτή μπορεί να τροποποιείται μόνο για εξαιρετικούς λόγους με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους».
 
«Να εφαρμοστεί ο νόμος»
 
Οι γονείς αλλά και οι δάσκαλοι είναι εξαγριωμένοι με τις αποφάσεις της τελευταίας στιγμής που, όπως λένε, δείχνουν ότι κάτι δεν λειτούργησε σωστά στον προγραμματισμό.«Δεν υπάρχουν αναπληρωτές. Το υπουργείο δεν μας δίνει αναπληρωτές» είπε σε μια αποστροφή του λόγου της η κυρία Ψάρρα. Οι παρευρισκόμενοι στα κατειλημμένα γραφεία της Διεύθυνσης στο Αιγάλεω λένε ότι ευθύνεται και ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής κ. Ιωάννης Κουμέντος.
 
Από την πλευρά του ο κ. Κουμέντος σε επικοινωνία του με το «Βήμα» επισημαίνει ότι: «Η κυρία Ψάρρα πολύ σωστά λειτούργησε και προσπάθησε να εφαρμόσει τη νομοθεσία. Παραβιάζεται ο νόμος και η αποκατάστασή του είναι το αυτονόητο. Έγιναν οι έλεγχοι, δεν είχαν συμπληρώσει με ευθύνη τους, τα σχολεία, τα στοιχεία και αφού ενημερώθηκε σωστά το syrvey θα αποκατασταθεί ο νόμος. Μη μας προκαλούν ως διοίκηση οι συνδικαλιστές. Πώς να προγραμματίσουμε τα κενά εφόσον στην πηγή αποκρύπτονται τα στοιχεία;».
 
Πού είναι οι αναπληρωτές;
 
Η απουσία διδασκόντων σε τάξεις με πολλούς (μέχρι και 30) μαθητές σε σχολεία της περιοχής ήταν το πρόβλημα που έπρεπε να επιλυθεί. Όπως λένε οι γονείς, ξεκίνησε έτσι ένα ντόμινο για την κάλυψη των θέσεων αυτών με τη μετάθεση εκπαιδευτικών από τμήματα τα οποία θα μπορούσαν να «συμπτυχθούν». Οπως ανέφερε η κυρία Ψάρρα στους διαμαρτυρόμενους «εγώ λύνω το πρόβλημα με αυτό τον τρόπο» και «Θα διαχειριστώ τη φτώχεια μας» - φράση την οποία επαναλαμβάνουν πολλοί γονείς θεωρώντας τη προσβλητική για την κατάσταση στην οποία βρέθηκαν.
 
«Να φέρετε αναπληρωτές» λέει κάποιος. «Πόσα χρειάζεστε για να κρατήσετε τη δασκάλα; Να τα μαζέψουμε να σας τα δώσουμε και να ησυχάσουμε» ακούστηκε η πρόταση ενός εκ των γονιών που είχαν συγκεντρωθεί. Απάντηση μπορεί να μην έλαβε ωστόσο οι γονείς δεν ήθελαν να καταθέσουν τα όπλα. «Τι θα γίνει με τα κενά που υπάρχουν στο Χαϊδάρι;»ρώτησε δάσκαλος για το 9ο Δημοτικό Σχολείο του εν λόγω δήμου, το οποίο ανήκει στη Διεύθυνση Γ' Αθήνας, όπως και σχολεία από το Περιστέρι, τον Κορυδαλλό και την Αγία Βαρβάρα τα οποία είναι σε αναβρασμό εξαιτίας παρόμοιων προβλημάτων (κλείσιμο τμημάτων τσιγγανοπαίδων και σύμπτυξη τμημάτων). «Κάντε ό,τι καταλαβαίνετε» ήταν η απάντηση που πήρε.
 
«Δεν έχουμε τις άπειρες πιστώσεις» λέει ο κ. Κουμέντος στο «Βήμα» και έκανε λόγο για την κινητικότητα (άδειες κύησης ή αναρρωτικές) και το μεταβαλλόμενο πρόγραμμα των εκπαιδευτικών και το πώς προκύπτουν τα κενά, με τους δασκάλους να έχουν λιγότερες ώρες στο πρόγραμμα όσο αυξάνονται τα χρόνια υπηρεσίας τους. Γι' αυτό, όπως επισημαίνει, απαιτείται να γίνει ορθολογική κατανομή των αναπληρωτών. «Δεν θα νομιμοποιήσουμε αυτή την κατάσταση» λέει στην ερώτηση γιατί να συμβούν αυτές οι μεταβολές στο μέσο της σχολικής χρονιάς.
 
Περί νομιμότητας
 
Την προηγούμενη ημέρα, τη Δευτέρα το βράδυ, οι σύλλογοι γονέων των δύο σχολείων συγκάλεσαν έκτακτη γενική συνέλευση και αποφάσισαν να κλείσουν τα σχολεία και να προχωρήσουν στην κατάληψη των γραφείων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την «απαράδεκτη, άκαιρη και παράτυπη», όπως τονίζουν στο ψήφισμά τους, απόφαση της κυρίας Ψάρρα. Αίτημά τους η επιστροφή των εκπαιδευτικών και η επαναφορά της σχολικής ζωής στην προηγούμενη κατάσταση, αλλιώς «θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας».
 
Το «νόμιμο των ενεργειών» της κυρίας Ψάρρα επικαλούνται και οι δάσκαλοι, ο εκπρόσωπος των οποίων κ. Παντελής Βαϊνάς την κάλεσε να παραιτηθεί «εφόσον, όπως λέτε, είστε μαζί μας αλλά αδυνατείτε να δώσετε λύση στο πρόβλημα, έχοντας στείλει τη μία δασκάλα στο Καματερό και τώρα έφυγε κι άλλος δάσκαλος». «Πού είναι εκείνο το μότο που έλεγε "πρώτα ο μαθητής";» αναφέρει κάποιος άλλος.
 
Τον νόμο που επικαλούνται οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί επικαλέστηκε και ο κ. Κουμέντος για να απαντήσει στις κατηγορίες περί μη σύννομης πράξης. «Με τις παραγράφους 1, 2 και 3 του άρθρου 31 του Ν. 3848/2010 ο περιφερειακός διευθυντής μπορεί να αποσπάσει το πλεονάζον προσωπικό σε άλλη σχολική μονάδα της ίδιας ή και άλλης περιοχής» σημειώνει χαρακτηριστικά.
 
«Τι να πούμε στα παιδιά;»
 
«Τι να πούμε στα παιδιά της Ε' τάξης; Στόλιζαν το τμήμα με τη δασκάλα τους και σήμερα έπρεπε να τους πούμε ότι δεν είναι πια μαζί τους» λέει στο «Βήμα» ο δάσκαλος της Στ' τάξης του 16ου Δημοτικού Σχολείου κ. Παναγιώτης Σάμιος. Το ζήτημα αυτό προτάσσουν με θέρμη και πολλοί γονείς, ενώ ένας μικρός μαθητής «απείλησε» την κυρία Ψάρρα: «Θα έρθω να σε χτυπήσω αν μου πάρεις τον κύριό μου».
 
«Εγώ θέλω να κάνω μάθημα, δεν θέλω να κλείσει το σχολείο μου» είπε η μικρή Χριστίναστη διευθύντρια και συμπλήρωσε: «Θέλω όμως να έχω τους φίλους μου. Θα χωριστούμε στο Γυμνάσιο, θα χωριστούμε και τώρα, στη μέση της χρονιάς; Είμαστε λίγα άτομα στην τάξη και θα γίνουμε περισσότερα, δεν θα μπορούμε να κάνουμε μάθημα». Στην απάντηση ότι μπορεί να γίνει και με περισσότερα παιδιά το μάθημα γονείς, μαθητές και ο δάσκαλος της ολιγομελούς Στ' τάξης τής είπαν με μια φωνή: «Ελάτε να δείτε πώς κάνουμε το μάθημα, θα σας βοηθήσει».
 
«Επιτέλους, να γίνει μάθημα!»
 
Για «χυδαία εκμετάλλευση των παιδιών» από τους συνδικαλιστές έκανε λόγο ο κ. Κουμέντος στο «Βήμα» όταν του ετέθη το ζήτημα και σημείωσε: «Βάζουν τα παιδιά προμετωπίδα. Οι καλοί εκπαιδευτικοί μας θα φροντίσουν να καλύψουν την ύλη. Επιτέλους να γίνει μάθημα στα σχολεία. Όχι να πιέζουν οι συνδικαλιστές τον διευθυντή. Είναι σωστό να συγχωνεύουμε τις τάξεις όταν λείπει ο συνδικαλιστής δάσκαλος και όταν επιβάλλεται αυτό πλέον να μην είναι σωστό; Να επιστρέφει η έχουσα οργανική θέση από άδεια κύησης τον Μάιο και να ζητά να λάβει τη θέση της, όπως αναφέρει ο νόμος, και να γίνεται αυτό με την υπεράσπιση των συνδικαλιστών. Δεν αλλάζουν δάσκαλο τότε τα παιδιά, αφού φεύγει ο αναπληρωτής; Εδώ έχουμε ελληνικές κουτοπονηριές».
 
Σε αυτό το σημείο έκανε λόγο για αντίστοιχο θέμα που έχει ανακύψει εδώ και τρεις μήνες στην Κυψέλη, όπου για να «σωθούν» θέσεις οι δάσκαλοι επικαλούνται τον αριθμό των αλλοδαπών για να μείνουν τα τμήματα ολιγομελή και αναφέρει ότι κάλλιστα η λύση μπορεί να δοθεί μέσα από άλλα προγράμματα ενίσχυσης της ελληνικής.
 
«Υπάρχει νόμος για τον ανώτατο αριθμό παιδιών στο δημοτικό, που είναι 25 παιδιά σε κάθε τμήμα. Αυτό δεν εφαρμόζεται» λέει ο κ. Κουμέντος και επισημαίνει ότι «κάθε 15 μέρες οι διευθυντές οφείλουν να ενημερώνουν το survey με τον αριθμό των μαθητών σε κάθε τμήμα».
 
«Ζούνε σε ένα παράλληλο σύμπαν» λέει η κυρία Στέλλα Τραγά, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών και εξηγεί: «Μας έκαναν μια ημερίδα για το ψηφιακό σχολείο τη στιγμή που στην τάξη έχουμε έναν υπολογιστή, ο οποίος δεν είναι και ο πλέον ταχύς και σύγχρονος. Πόσο παιδαγωγικό είναι να κάθεται ένα παιδάκι τη φορά μπροστά του και να κάνει τις εργασίες του, να τις τυπώνει - με τι αναλώσιμα άραγε τη στιγμή που δεν έχουμε ούτε φωτοτυπικό;».
 
«Πρέπει κι εμείς να είμαστε πίσω σας, δεν μπορείτε μόνοι σας» είπε η γιαγιά ενός μαθητή που περνούσε με τα ψώνια της έξω από το σχολικό συγκρότημα και έπεσε πάνω στο πηγαδάκι των γονιών. Εκπαιδευτικοί και γονείς φοβούνται ότι αυτή θα είναι η αρχή μιας νέας διαδικασίας για το κλείσιμο κι άλλων σχολείων διά της συγχωνεύσεως με άλλα. Τη συμπαράστασή του προς τους διαμαρτυρόμενους εξέφρασε ο δήμαρχος Αιγάλεω κ.Χρήστος Καρδαράς ενώ στην κατάληψη βρέθηκε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κυρία Ρένα Δούρου αφήνοντας την υπόσχεση ότι θα φέρει το θέμα στη Βουλή. Και η κατάληψη συνεχίζεται...
ΤΟ ΒΗΜΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

proaulio
Εκπαιδευτικοί Μαγνησίας: Καταγγελία για τη διχοτόμηση του 1ου Γυμνασίου Βόλου και την ίδρυση νέου σχολείου
Καταγγελία ΕΛΜΕ Μαγνησίας για τη διχοτόμηση του 1ου Γυμνασίου Βόλου και την ίδρυση νέου σχολείου
Εκπαιδευτικοί Μαγνησίας: Καταγγελία για τη διχοτόμηση του 1ου Γυμνασίου Βόλου και την ίδρυση νέου σχολείου
sxoliki_taxi
Μπαίνουν στα σχολεία ο Λυκούργος, η Θαλασσιά και ο Μπάμπης!

Ένα διαδραστικό πρόγραμμα, που θα συνδυαστεί με μια καμπάνια 12 μικρών ιστοριών του σκιτσογράφου Πάνου Ζάχαρη, με τις μασκότ Λουκούργο,...

Μπαίνουν στα σχολεία ο Λυκούργος, η Θαλασσιά και ο Μπάμπης!
egklimatologia
ΑΣΕΠ: 2500 απόφοιτοι κοινωνικών και νομικών επιστημών πιστοποιούνται στην Εγκληματολογία
Το 1ο Πανεπιστημιακό Πρόγραμμα εξ αποστάσεως εξειδίκευσης του Πανεπιστημίου Πατρών στην Ελλάδα που αναγνωρίζεται από το ΑΣΕΠ και το ελληνικό δημόσιο...
ΑΣΕΠ: 2500 απόφοιτοι κοινωνικών και νομικών επιστημών πιστοποιούνται στην Εγκληματολογία