Το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο σχετική με την κάλυψη κενών θέσεων διευθυντών - υποδιευθυντών. Η Α ΕΛΜΕ Κορινθίας έστειλε στο alfavita.gr αναλυτικό οδηγό για τη θέση υποδιευθυντή σε σχολική μονάδα. Διαβάστε αναλυτικά τι ισχύει, τι λέει ο νόμος 1566, το ρόλο που παίζουν τα τμήματα του σχολείου στην εκλογή του υποδιευθυντή κ.λπ.
Με αφορμή την πρόσφατη Εγκύκλιο 152229 της 29/09/2015 του Υπουργείου (εδώ: http://tinyurl.com/on7ulbl) με τίτλο «Οδηγίες σχετικά με την κάλυψη κενών θέσεων διευθυντών – υποδιευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας - Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εργαστηριακών κέντρων και υπευθύνων τομέων Ε.Κ.» και συγκεκριμένα για τον ορισμό Υποδιευθυντών, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
Η θέση του Υποδιευθυντή ή και των Υποδιευθυντών σε ένα σχολείο υπάρχει ώστε αυτός ή αυτοί να παρέχουν μεγαλύτερη και πληρέστερη βοήθεια στη διοίκηση και λειτουργία του σχολείου. Αυτό συμβαίνει τη στιγμή μάλιστα που στα πιο πολλά σχολεία, με ευθύνη των εκάστοτε Κυβερνήσεων, δεν υπάρχει γραμματειακή υποστήριξη από διοικητικό προσωπικό: είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα έχει το μικρότερο ποσοστό εξωδιδακτικού προσωπικού στην εκπαίδευση. Το επόμενο διάστημα πρέπει, μεταξύ των υπόλοιπων διεκδικήσεών μας για διδακτικό προσωπικό και κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, να παλέψουμε να υπάρχει και ένας γραμματέας σε κάθε σχολείο, ο οποίος θα διεκπεραιώνει τη διοικητική δουλειά αλλά και μια καθαρίστρια, ένας φύλακας, κτλ κτλ.
Στο συγκεκριμένο ζήτημα των Υποδιευθυντών, και σε σχέση με την πρόβλεψη για επανυπολογισμό με βάση τον «αριθμό τμημάτων του τρέχοντος σχολικού έτους» και την «τρέχουσα λειτουργικότητα», παλεύουμε για να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την ελαστικοποίηση των κριτηρίων για την ύπαρξη Υποδιευθυντή (πχ ένας ανά 6 τμήματα) με προοπτική τη δημιουργία θέσης Υποδιευθυντή σε κάθε σχολείο για τη διευκόλυνση της διοικητικής λειτουργίας. Υπενθυμίζουμε ότι αυτήν τη στιγμή, ο Νόμος 1566/85 προβλέπει:
- 0 (μηδέν) Υποδιευθυντές για σχολεία μέχρι 8 τμήματα,
- 1 (έναν) Υποδιευθυντή για σχολεία με 9-12 τμήματα,
- 2 (δύο) Υποδιευθυντές για σχολεία με πάνω από 12 τμήματα και
- 3 (τρεις) Υποδιευθυντές για τα Πολυκλαδικά (που όμως δεν υπάρχουν πια) με πάνω από 15 τμήματα.
Επιπλέον, και επειδή ο νόμος 1566 δε διαχωρίζει μεταξύ των τύπων σχολείων ή τμημάτων (πχ γενικής παιδείας, ειδικότητας, κατευθύνσεων, ένταξης, κτλ), ίσως ασφαλέστερο κριτήριο για την ύπαρξη και τον αριθμό υποδιευθυντών να ήταν ο υπολογισμός με βάση τον αριθμό των μαθητών στο σχολείο, πχ ανά 150 μαθητές ένας Υποδιευθυντής, παρότι αναγνωρίζουμε ότι η ύπαρξη Υποδιευθυντή αφορά κυρίως τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων, το μέγεθος του οποίου καθορίζεται από τον αριθμό τμημάτων.
Προς αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε και παλεύουμε συνδικαλιστικά και πολιτικά και σε κάθε επίπεδο για όλα αυτά τα ζητήματα. Μέχρι τότε, όμως, ισχύουν οι πρόνοιες του Νόμου, αφενός για να αποφέυγονται φαινόμενα επιλεκτικής ευνοϊκής (ή μη) μεταχείρισης συγκεκριμένων σχολείων αλλά και για την προστασία των ίδιων των συναδέλφων που θα οριστούν Υποδιευθυντές: σε περίπτωση ελέγχου(που το τελευταίο διάστημα έχουν ενταθεί) από τους Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης και εφόσον διαπιστωθεί ότι ο ορισμός έχει γίνει παρά τις πρόνοιες του 1566/85, τότε στην καλύτερη περίπτωση (γιατί ενδεχομένως να υπάρχουν και πειθαρχικές κυρώσεις για τους ίδιους ή και για όσους τους όρισαν) θα τους ζητηθεί να επιστρέψουν το επίδομα που λάμβαναν ως αχρεωστήτως καταβληθέν.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη