digalakis
«Η επιστημονική γνώση οδηγός των ενεργειών μας για την προστασία του περιβάλλοντος», σημείωσε ο υφυπουργός Παιδείας στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής

«Χρήσιμη η εισαγωγή μαθημάτων για το περιβάλλον σε όλα τα τμήματα των ΑΕΙ»

Ως «τη μεγαλύτερη πρόκληση του Πολιτισμού μας» χαρακτήρισε ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Βασίλης Διγαλάκης την αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής κρίσης και της κλιματικής αλλαγής και εξέφρασε την πεποίθηση ότι «η συμβολή της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην προστασία του περιβάλλοντος, στην πρόληψη περιβαλλοντικών καταστροφών, στην αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά και στη διαμόρφωση περιβαλλοντικού ήθους είναι καίρια» και «θα πρέπει να την αξιοποιήσουμε στο έπακρο».

Ο κ. Διγαλάκης, μιλώντας στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής, την Τρίτη 30 Ιουνίου 2020, με θέμα ημερήσιας διάταξης «Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Περιβάλλον», αναφέρθηκε στη σημασία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο, σημειώνοντας ότι συμβάλλει στην περιβαλλοντική ωρίμαση των κοινωνιών, ώστε να εκτιμούν την περιβαλλοντική διάσταση των ενεργειών και των επιλογών τους.

Σε προπτυχιακό επίπεδο ο κ. Διγαλάκης σημείωσε ότι θα ήταν εύστοχη η εισαγωγή δύο μαθημάτων σχετικών με τα περιβαλλοντικά προβλήματα και τους τρόπους αντιμετώπισής τους αλλά και τη βιώσιμη ανάπτυξη και την περιβαλλοντική πολιτική. Έτσι, εκτός από τα Τμήματα Περιβαλλοντικών Επιστημών και Μηχανικών Περιβάλλοντος -που έχουν ως αντικείμενο τη μελέτη του περιβάλλοντος και την επίλυση των προβλημάτων του- οι φοιτητές κάθε επιστημονικού τομέα θα μπορούν να γίνουν γνώστες των βασικών περιβαλλοντικών θεμάτων και, στο πλαίσιο της επιστήμης που ακολουθούν, να ασχοληθούν και να επιδιώκουν την επίλυση συγκεκριμένων περιβαλλοντικών προβλημάτων (συναφών με τον επιστημονικό τομέα που σπουδάζουν).

Ο κ. Διγαλάκης τόνισε, εξάλλου, ότι η περιβαλλοντική εκπαίδευση και η καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης δεν τελειώνει με την απόκτηση ενός τίτλου σπουδών, αλλά είναι κρίσιμο οι απόφοιτοι, ειδικά όσοι απασχολούνται π.χ. στη βιομηχανία ή σε κυβερνητικές θέσεις, να εξακολουθούν να τροφοδοτούνται με γνώση για τα περιβαλλοντικά προβλήματα και τους τρόπους αντιμετώπισής τους. Ένας από τους τρόπους για να επιτευχθεί αυτό θα ήταν να δοθούν κίνητρα στους εργοδότες, ώστε να παρέχουν στους εργαζομένους σχετικά επιμορφωτικά σεμινάρια ή μεταπτυχιακά μαθήματα, σημείωσε ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Παράλληλα με το ακαδημαϊκό έργο, μεγάλη είναι και η σημασία της έρευνας που συντελείται στα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα της χώρας, υπογράμμισε ο κ. Διγαλάκης, καθώς, όπως είπε, «χρειαζόμαστε την επιστημονική γνώση και τα ερευνητικά αποτελέσματα των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, με στόχο όλες οι περιβαλλοντικές οδηγίες, οι νόμοι και οι αποφάσεις που λαμβάνονται να είναι βασισμένες σε έγκυρα επιστημονικά δεδομένα».

Αποσπάσματα της ομιλίας του υφυπουργού:

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»