ΑΕΙ-Διγαλάκης: Νέο πλαίσιο για τη διασύνδεση πανεπιστημίων-οικονομίας
Τους βασικούς άξονες του σχεδίου για τη διασύνδεση των Πανεπιστημίων με την οικονομία παρουσίασε ο υφυπουργός Παιδείας

Τους βασικούς άξονες του στρατηγικού σχεδίου για τη διασύνδεση των Πανεπιστημίων με την οικονομία και την προσφορά τους στην κοινωνία παρουσίασε σήμερα ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Βασίλης Διγαλάκης, ανταποκρινόμενος στην πρόσκληση της 80ής Συνόδου Αντιπρυτάνεων Έρευνας και Διά Βίου Εκπαίδευσης / Προέδρων Επιτροπών Ερευνών και Διαχείρισης ΕΛΚΕ, που έγινε με τηλεδιάσκεψη, στο πλαίσιο της 95ης Συνόδου Πρυτάνεων και Προέδρων Δ.Ε. των ελληνικών ΑΕΙ, η οποία πραγματοποιείται διαδικτυακά από τις 15 έως τις 18 Δεκεμβρίου.

Στην ίδια Συνεδρία, η οποία εστίασε σε δράσεις καινοτομίας στην ανώτατη εκπαίδευση, συμμετείχαν, επίσης, εκ μέρους της κυβέρνησης ο Υφυπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας Χρίστος Δήμας και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γρηγόρης Ζαριφόπουλος.

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, «μόνο με τις κατάλληλες μεταρρυθμίσεις και με ένα συντονισμένο σχέδιο, που, εκτός των πανεπιστημίων και των ερευνητικών ιδρυμάτων, θα περιλαμβάνει τους οικονομικούς φορείς, το κεντρικό κράτος και τα συναρμόδια υπουργεία, θα πετύχουμε αυτόν τον στόχο». Όπως υπογράμμισε ο κ. Διγαλάκης, «σε επιστημονικό και ερευνητικό επίπεδο έχουμε το προνόμιο όχι μόνο να μην υστερούμε, αλλά να διακρινόμαστε σταθερά, τόσο ποσοτικά, όσο και ποιοτικά. Αντίθετα, καταγράφουμε πολύ χαμηλές επιδόσεις στη μεταφορά της παραγόμενης γνώσης στην πραγματική οικονομία».

Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφέρθηκε στις μεταρρυθμίσεις που θα προωθηθούν, ώστε να ενθαρρυνθεί και να υποστηριχθεί η ανάληψη καινοτομικής δράσης από μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και να εκπληρωθεί και η τρίτη αποστολή των Πανεπιστημίων μας, η προσφορά τους στην κοινωνία.

Οι μεταρρυθμίσεις

Οι μεταρρυθμίσεις αφορούν αλλαγές στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο, την περαιτέρω ανάπτυξη ικανοτήτων και την ενίσχυση της χρηματοδότησης στοχευμένων δράσεων και πρωτοβουλιών και περιλαμβάνουν:

• Τη δυνατότητα σύστασης ΝΠΙΔ για την αξιοποίηση και διαχείριση της περιουσίας και των πόρων που προέρχονται από μη κρατική χρηματοδότηση.

• Την καθιέρωση κινήτρων για τους καθηγητές και ερευνητές για τη συμμετοχή τους στην έρευνα, τη συμμετοχή τους σε νεοφυείς εταιρείες των ΑΕΙ και για την κατοχύρωση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας.

• Τη θεσμοθέτηση Γραφείων Μεταφοράς Τεχνολογίας και κέντρων επιχειρηματικής επιτάχυνσης για την αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων.

• Την ενίσχυση, με σημαντικά κονδύλια, των δράσεων στήριξης επιχειρηματικότητας, καινοτομίας και ωρίμανσης για την αξιοποίηση της ερευνητικής δραστηριότητας και των νέων προϊόντων και υπηρεσιών που αναπτύσσονται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Άλλες πρωτοβουλίες

Ο κ. Διγαλάκης παρουσίασε ακόμη πρωτοβουλίες και συνεργασίες που έχει αναπτύξει το Υπουργείο Παιδείας για την ενίσχυση της καινοτομικής ικανότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Πρόκειται για μία σειρά δράσεων που φέρνουν κοντά εξέχοντες φορείς και εμπειρογνώμονες και υλοποιούνται σε συνέργεια, με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας. Μεταξύ αυτών, ο υφυπουργός αναφέρθηκε στην πρόοδο της μελέτης της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης HE Innovate, που υλοποιείται σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στη νέα συνεργασία με την Ολλανδική Πρεσβεία, το Orange Grove και το Amsterdam Center for Entrepreneurship για τη μεταφορά της τεχνογνωσίας του καινοτόμου ολλανδικού οικοσυστήματος καινοτομίας και σε σειρά εξειδικευμένων σεμιναρίων για την ανάπτυξη γνώσης σχετικά με τις διαδικασίες επιχειρηματικής επιτάχυνσης και μεταφοράς τεχνολογίας, του Ιδρύματος Ωνάση και του Uni.Fund. Ο πρώτος αυτός κύκλος δράσεων capacity building θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2021.

Ο κ. Διγαλάκης δήλωσε: «Τα πανεπιστήμια δεν είναι ξεκομμένοι οργανισμοί από το σώμα της κοινωνίας και της οικονομίας. Αλληλεπιδρούν με την οικονομική ζωή και την τροφοδοτούν με ιδέες, λύσεις και καταρτισμένους ανθρώπους. Η αλληλεπίδραση της ανώτατης εκπαίδευσης με τον παραγωγικό ιστό της χώρας δεν θα της εξασφαλίσει μόνο εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης, αλλά θα της προσδώσει κύρος και δυναμική, προς όφελος και της εθνικής οικονομίας. Είναι ένα στοίχημα που αξίζει να κερδίσουμε ως κοινωνία. Το οφείλουμε στους δημιουργικούς νέους ανθρώπους μας, που δικαιούνται να προκόψουν και να χτίσουν τα όνειρά τους στην πατρίδα τους».


 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»