Thumbnail
Διδασκαλία & Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων στο Μαθητή,  Επιστημονική ημερίδα,  16 Νοεμβρίου – ΑΘΗΝΑ,7 Δεκεμβρίου-ΚΡΗΤΗ, 14 Δεκεμβρίου – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

 

Εισαγωγή

Βασικός άξονας της ημερίδας  είναι η αποσαφήνιση του όρου «ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων στο μαθητή» ως στοιχείου που συνδέεται με το μικρο-επίπεδο της σχολικής τάξης αλλά και με το μακρο-επίπεδο της σχολικής μονάδας στην κοινωνία.

Κατά τη διάρκεια της θα δημιουργηθούν μαθησιακές ευκαιρίες που θα αποσαφηνίζουν ότι η διδασκαλία σε συνδέεται με τη διαδικασία βελτίωσης της σχολικής μονάδας και τη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πράξης. Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει καλλιέργεια δεξιοτήτων διά βίου μάθησης, ανάπτυξη ικανοτήτων που αφορούν στον σεβασμό και στην ευθύνη απέναντι στην ανθρώπινη ελευθερία και αξιοπρέπεια και απέναντι στο φυσικό περιβάλλον, ενίσχυση της κριτικής ικανότητας και της ικανότητας λήψης ατομικών και συλλογικών αποφάσεων.

Συγκεκριμένα, στο μικρο-επίπεδο οι κοινωνικές δεξιότητες του μαθητή συνδέονται με τη διαδικασία επίτευξης στόχων και την επικοινωνία μαθητή και εκπαιδευτικού που οδηγεί στη γνωστική και ακαδημαϊκή ανάπτυξη του μαθητή, την «ειρήνη» στο σχολικό χώρο και σε συγκεκριμένα αποτελέσματα και επιδόσεις.

Οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν σφαιρική θεώρηση των παραγόντων που διαμορφώνουν την έννοια διδασκαλία και κοινωνικές δεξιότητες μέσα από ένα συνδυασμό πρακτικών συμβουλών και παρουσίασης και κατ’ επέκταση καθορίζουν τον ρόλο του εκπαιδευτικού στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, σε φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων και σε γονείς αλλά και σε όσους δραστηριοποιούνται σε χώρους και δομές εκπαίδευσης άλλα και ειδικής αγωγής.

Πρόγραμμα

10.00 – 10.30: Προσέλευση

10.30 - 12.30: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ:

•          Τι είναι και τι δεν είναι κοινωνικές δεξιότητες.

•          Ερευνητικά δεδομένα.

•          Γιατί είναι σημαντικές οι κοινωνικές δεξιότητες στη μάθηση

•          Κοινωνικές δεξιότητες και Σχολική Επιτυχία

•          Ποιες είναι απαραίτητες δεξιότητες του εκπαιδευτικού

•          Κοινωνικές δεξιότητες και Διδακτικά μοντέλα

•             Ο ρόλος των κοινωνικών δεξιοτήτων στη Διδασκαλία και τη σχολική αίθουσα

12.30 – 13.00: coffee break

13.50 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ:

•          Προγράμματα Σπουδών και Διδασκαλία (θεωρίες, εφαρμογές, κριτική).

•          Συνεργατικές πρακτικές

•          Τυπικά χαρακτηριστικά των μαθητών.

•          Πώς διαχειριζόμαστε την κοινωνική δυναμική της ομάδας;

•          Ποια είναι τα ενδεχόμενα προβλήματα που προκύπτουν

•          Η ένταξη των κοινωνικών δεξιοτήτων στη Διδασκαλία π.χ. μέθοδος Project.

•          Οργάνωση μαθήματος.

α) Αρχή με αναφορά στους στόχους της διδασκαλίας

β) Συνοπτική παρουσίαση του περιεχομένου που θα διδαχθεί

γ) Ομαλή μετάβαση από το ένα μέρος της διδασκαλίας στο άλλο

δ) Εστίαση των παιδιών στα κύρια σημεία της διδασκαλίας

ε) Ανακεφαλαίωση

15.00 -15.30: Ερωτήσεις – Απαντήσεις – Συζήτηση.

15.30  Λήξη ημερίδας - Παραλαβή βεβαιώσεων

Στους συμμετέχοντες θα χορηγηθεί πιστοποιητικό επιμόρφωσης

Προσκεκλημένη ομιλήτρια

Δρ Αναστασία Παμουκτσόγλου

H Παμουκτσόγλου Αναστασία είναι Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης του ΠΤΔΕ του  Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2000 ως το 2009 υπηρέτησε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως Πάρεδρος με δυο πενταετείς θητείες, με ειδικότητα την «Σχολική Αποτελεσματικότητα» και την «Αξιολόγηση και Επιμόρφωση»

            Υπηρέτησε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, από το 1978 μέχρι το 2000 στη περιοχή του Πειραιά, το Κερατσίνι, τη Δραπετσώνα, την Νίκαια και τις Αχαρνές.

            Δίδαξε σε προπτυχιακό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (ΠΤΔΕ), στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας (Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής), στο «Πρόγραμμα Επαγγελματικής και Ακαδημαϊκής Αναβάθμισης των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης», που διοργάνωσε το Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στα Π.Ε.Κ., σε Σεμινάρια Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ενηλίκων και σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Π.Δ.Μ. του Π.Τ.Δ.Ε. του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

            Ήταν κριτής σε επιτροπές επιλογής στελεχών του ΥΠΕΠΘ και βαθμολογήτρια στον ΑΣΕΠ. Επίσης, έχει δημοσιεύσεις πλήθος άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά, διεθνή και ελληνικά, τον ημερήσιο τύπο και έχει ανακοινώσει εργασίες της σε ημερίδες καθώς και σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια.

            Υπήρξε μέλος της Επιστημονικής Ομάδας σχεδιασμού και υλοποίησης του «Ολοήμερου Σχολείου» και της «Ευέλικτης Ζώνης».

            Είναι μέλος επιστημονικών – παιδαγωγικών ενώσεων ή ερευνητικών φορέων. Τα ενδιαφέροντα της αφορούν κυρίως την έρευνα της αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος

            Το συγγραφικό έργο και τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε ζητήματα που αφορούν, την Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, την Κοινωνιολογία του Εθνικισμού, την Κοινωνιολογία του Φεμινισμού, την Σχολική Αποτελεσματικότητα, την Εκπαιδευτική Πολιτική καθώς και την Ιστορία της Εκπαίδευσης

            Έχει εκδώσει τα πέντε βιβλία καθώς και τρία με άλλους συνεργάτες. Εργασίες της έχουν συμπεριληφθεί σε συλλογικούς τόμους ελληνικούς και ξενόγλωσσους.

            Έχει δημοσιεύσει μεγάλο αριθμό άρθρων και πρακτικά συνεδρίων (διεθνή και εθνικά) αρκετά από αυτά σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές. Έχουν καταγράφει αρκετές ετερο-αναφορές στο έργο της.

Παροχές

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:

§   Βεβαίωση παρακολούθησης

§   Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.

§   Φάκελος συνέδρου

§   Μπλοκ σημειώσεων

§   Στυλό

Αναλυτικές Πληροφορίες

Για δηλώσεις και προεγγραφές, κόστος συμμετοχής, αναλυτικές πληροφορίες, χώρους διεξαγωγής και οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη γραμματεία της ημερίδας στα ακόλουθα στοιχεία.

Τel.:  211 7706766     |  2310  230545   

Fax: 211 7704544 | 2310 230415   

Mailto:     [email protected]

(Ώρες επικοινωνίας: 10:00 έως 18:00 καθημερινά από Δευτέρα ως Παρασκευή)

ή επισκεφθείτε τους δικτυακούς τόπους www.e-employ.gr  | www.facebook.com/employ.page  για το αναλυτικό πρόγραμμα και ολόκληρο το πρόγραμμα επιμορφώσεων που υλοποιεί η employ σε ολόκληρη την Ελλάδα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils_molivia.jpg
Εκπαιδευτικοί Ιωαννίνων: Παράσταση διαμαρτυρίας για τη στήριξη νεοδιόριστων και στάση εργασίας στις 28/11
Δίωρη στάση εργασίας και παράσταση διαμαρτυρίας από την ΕΛΜΕ Ιωαννίνων την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου
Εκπαιδευτικοί Ιωαννίνων: Παράσταση διαμαρτυρίας για τη στήριξη νεοδιόριστων και στάση εργασίας στις 28/11
stratos-arxiloxias-500-1200x675.jpg
Πατέρας φαντάρου που πέθανε μετά από χειρουργείο στο 424: «Κάτι γίνεται εκεί στη Θεσσαλονίκη – Το Νοσοκομείο θα έπρεπε να έχει κλείσει»
Συγκλονίζει ο πατέρας του 27χρονου που έχασε την ζωή του μετά από μια εγχείρηση για θυρεοειδή
Πατέρας φαντάρου που πέθανε μετά από χειρουργείο στο 424: «Κάτι γίνεται εκεί στη Θεσσαλονίκη – Το Νοσοκομείο θα έπρεπε να έχει κλείσει»
PARASTATIDIS
ΠΑΣΟΚ για Πολλαπλό βιβλίο: «Όλα καλά λέει η υφυπουργός» – Τροπολογία για τη βελτίωση της διαδικασίας ο υπουργός
«Αντιφάσεις και προβλήματα στη διαδικασία του πολλαπλού βιβλίου» - Τι κατέθεσε ο Στέφανος Παραστατίδης στη Βουλή
ΠΑΣΟΚ για Πολλαπλό βιβλίο: «Όλα καλά λέει η υφυπουργός» – Τροπολογία για τη βελτίωση της διαδικασίας ο υπουργός
proaulio
Εκπαιδευτικοί Μαγνησίας: Καταγγελία για τη διχοτόμηση του 1ου Γυμνασίου Βόλου και την ίδρυση νέου σχολείου
Καταγγελία ΕΛΜΕ Μαγνησίας για τη διχοτόμηση του 1ου Γυμνασίου Βόλου και την ίδρυση νέου σχολείου
Εκπαιδευτικοί Μαγνησίας: Καταγγελία για τη διχοτόμηση του 1ου Γυμνασίου Βόλου και την ίδρυση νέου σχολείου