Thumbnail
Τα αναψυκτικά διαίτης αποτελούν εδώ και χρόνια την «υγιεινή» εναλλακτική για όσους θέλουν να καταναλώνουν αναψυκτικά χωρίς να «φορτώνονται» με ζάχαρη και θερμίδες

Πολλές επιστημονικές μελέτες ωστόσο, επιβεβαιώνουν ότι τα αναψυκτικά διαίτης κάθε άλλο παρά υγιεινά είναι τελικά.

Δείτε τι υποστηρίζουν οι ειδικοί για τις επιπτώσεις των light αναψυκτικών στην υγεία:

Αλλαγές στο έντερο

Σύμφωνα με μελέτη του 2014 που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature, τα τεχνητά γλυκαντικά μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο το σώμα επεξεργάζεται τη ζάχαρη. Τα τεχνητά γλυκαντικά αλλάζουν το μικροβίωμα του εντέρου, με αποτέλεσμα να αυξάνουν τη δυσανεξία στη γλυκόζη.

Πρόσληψη βάρους και λίπος στην κοιλιά

Οι άνθρωποι που θέλουν να χάσουν βάρος και πίνουν τακτικά αναψυκτικά διαίτης, έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα. Μελέτη του 2015 που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο American Journal of Geriatrics Society διαπίστωσε ότι οι ηλικιωμένοι Αμερικανοί που έπιναν αναψυκτικά διαίτης καθημερινά για μια περίοδο εννέα ετών, είχαν κατά μέσο όρο 3 εκατοστά μεγαλύτερη περίμετρο μέσης από τους ομολόγους τους που δεν έπιναν αναψυκτικά διαίτης.

Αυξημένη όρεξη και λιγούρες για γλυκά

Μελέτη του Πανεπιστημίου του Ιλινόις διαπίστωσε ότι όσοι προσπαθούν να μειώσουν τις θερμίδες πίνοντας αναψυκτικά διαίτης, τις αναπληρώνουν μέσω γευμάτων με περισσότερες θερμίδες, και αυτό τους οδηγεί σε αύξηση του βάρους τους.
Άλλη μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου του Yale, διαπίστωσε ότι τα τεχνητά γλυκαντικά μπορούν να αυξήσουν την όρεξη και τις λιγούρες για γλυκά. Όπως εξηγούν οι ειδικοί, τα τεχνητά γλυκαντικά, ακριβώς επειδή είναι γλυκά, αυξάνουν τις λιγούρες και προκαλούν εξάρτηση από τη ζάχαρη.

Αυξημένος κίνδυνος διαβήτη

Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη, μπορούν να αλλάξουν την ανταπόκριση του σώματος στη γλυκόζη, άλλη είναι όμως η σύνδεση μεταξύ τους. Μελέτη του 2009 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που έπιναν καθημερινά αναψυκτικά διαίτης είχαν κατά 67% μεγαλύτερο κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2.

Επιπτώσεις στην υγεία των οστών

Η κατανάλωση αναψυκτικών συνδέεται γενικά με κακή οστική υγεία στα παιδιά. Μελέτη του 2014 που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο American Journal of Clinical Nutrition διαπίστωσε ότι η κατανάλωση τόσο κανονικών όσο και αναψυκτικών διαίτης, μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του κινδύνου κατάγματος των ισχίων κατά την εμμηνόπαυση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepisthmio_dytikis_makedoniaw.jpg
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
Από την ερχόμενη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου - Η αξιολόγηση θα είναι ανώνυμη και θα γίνει ηλεκτρονικά
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
school_education_tetradia_notbook_kimolies_chalks_apple.jpg
Για την κινητοποίηση στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά σχετικά με την ΕΔΕ του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πειραιά
«Kαλούμε όλους τους συναδέλφους - Μέλη μας, τη ΔΟΕ αλλά και τα λοιπά σωματεία να βρίσκονται σε εγρήγορση ενόψει και της έκδοσης του πορίσματος της...
Για την κινητοποίηση στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά σχετικά με την ΕΔΕ του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πειραιά
sxoleio
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης
Στους δύο πίνακες κατάταξης για τη Γενική Παιδεία αίτηση υπέβαλαν συνολικά 152.278 εκπαιδευτικοί
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης