agora ergasias
Αναγκαίες οι ψηφιακές δεξιότητες για πάνω από το 60% των θέσεων εργασίας μέχρι το 2030, σύμφωνα με την ΕΛΣΕΚ

Η ζήτηση για εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες αυξάνεται και αναμένεται ότι μέχρι το 2030 πάνω από το 60% των θέσεων εργασίας θα απαιτούν τέτοιες ικανότητες.

Ωστόσο, η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στην Ελλάδα εμφανίζει σημαντικά κενά σε σχέση με άλλες χώρες της Ε.Ε. Αυτό καθιστά απαραίτητη την ενίσχυση και την περαιτέρω ανάπτυξη των προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης.

Τα παραπάνω στοιχεία παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου από τα μέλη του Ελληνικού Συνδέσμου Εταιρειών Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ε.Λ.Σ.Ε.Κ.Ε.Κ.), με αφορμή το Ετήσιο Συνέδριο Επαγγελματικής Κατάρτισης, το οποίο θα διεξαχθεί από τις 14 έως τις 15 Νοεμβρίου στο Divani Caravel Hotel, με θέμα «Η επαγγελματική κατάρτιση ως μοχλός εθνικής ανάπτυξης».

Οι εκπρόσωποι του Ε.Λ.Σ.Ε.Κ.Ε.Κ., Βασίλης Μανωλίτσης (πρόεδρος), Δημήτρης Τζούρος (αντιπρόεδρος), Χρήστος Παπανδρέου (γραμματέας), Αλέκος Χριστόπουλος (Α΄ αντιπρόεδρος), Κώστας Γιαννακόπουλος (Β΄ αντιπρόεδρος) και Χρήστος Καλύβας (πρόεδρος Επιτροπής Δεοντολογίας), υπογράμμισαν ότι η επαγγελματική κατάρτιση είναι απαραίτητη για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων, και πρέπει να ξεκινά με τη στήριξη των ανέργων.

Υψηλή κατάρτιση, μικρότερη ανεργία

Ο πρόεδρος του Ε.Λ.Σ.Ε.Κ.Ε.Κ. Βασίλης Μανωλίτσης, ο αντιπρόεδρος του Τμήματος Υπηρεσιών του ΕΒΕΑ και μέλος του Δ.Σ. Δημήτρης Τζούρος, γραμματέας Χρήστος Παπανδρέου, ο Α' αντιπρόεδρος Αλέκος Χριστόπουλος, ο Β΄ αντιπρόεδρος Κώστας Γιαννακόπουλος και ο πρόεδρος της Επιτροπής Δεοντολογίας του Ε.Λ.Σ.Ε.Κ.Ε.Κ. Χρήστος Καλύβας, υπογράμμισαν ότι ο ρόλος της Επαγγελματικής Κατάρτισης είναι ουσιώδης ως δυναμικό εργαλείο επανακατάρτισης και αναβάθμισης δεξιοτήτων αρχικώς των ανέργων.

Όπως έγινε γνωστό, στην Ελλάδα, αν και υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης, οι πρωτοβουλίες για προγράμματα μαθητείας και πρακτικής άσκησης έχουν αυξηθεί, με σκοπό να προσεγγίσουν το γερμανικό μοντέλο, ωστόσο υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης. Πολλές επιχειρήσεις εκφράζουν την ανάγκη για εξειδικευμένα προγράμματα που θα παρέχουν γνώσεις σε τομείς όπως η πληροφορική, η μηχανική, και η ανανεώσιμη ενέργεια. Τέτοιου είδους συνεργασίες έχουν αποδειχθεί επιτυχημένες και σε άλλες χώρες, όπως η Ολλανδία, όπου η μαθητεία σε συνδυασμό με την επαγγελματική εκπαίδευση έχει αυξήσει τα ποσοστά απασχόλησης των αποφοίτων και την παραγωγικότητα των επιχειρήσεων.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης αναδείχθηκαν ως προτεραιότητες ο προσεκτικός σχεδιασμός και η εφαρμογή στοχευμένων δράσεων επαγγελματικής κατάρτισης και προώθησης στην απασχόληση, η ανάγκη ενίσχυσης του θεσμικού πλαισίου, καθώς και το γεγονός ότι η ενίσχυση της παραγωγικότητας που παρατηρείται στη χώρα είναι σε μεγάλο βαθμό προϊόν της Επαγγελματικής Κατάρτισης των υποψηφίων, καθώς συμβάλλει στην κάλυψη των αναγκών για ανθρώπινο δυναμικό υψηλής εξειδίκευσης, το οποίο είναι με τη σειρά του απαραίτητο για την προσέλκυση επενδύσεων και την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας.

Σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, η αναβάθμιση δεξιοτήτων μέσω της επαγγελματικής κατάρτισης έχει θετικές επιπτώσεις τόσο στην οικονομία όσο και στην κοινωνία. Οικονομικά, οι εργαζόμενοι με υψηλότερο επίπεδο δεξιοτήτων είναι πιο παραγωγικοί και συμβάλλουν στη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, κάτι που ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της χώρας σε διεθνές επίπεδο.

Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, κάθε αύξηση των δεξιοτήτων κατά 1% μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της παραγωγικότητας έως και 0,8%.

Επιπλέον, η αναβάθμιση δεξιοτήτων μπορεί να μειώσει τις κοινωνικές ανισότητες, καθώς δίνει τη δυνατότητα στους ανέργους και στους εργαζόμενους χαμηλής ειδίκευσης να αποκτήσουν τις απαιτούμενες γνώσεις για να βρουν εργασία ή να εξελιχθούν επαγγελματικά. Στην Ευρώπη, έχει παρατηρηθεί ότι οι χώρες με υψηλή συμμετοχή σε προγράμματα κατάρτισης έχουν χαμηλότερα ποσοστά ανεργίας, ιδιαίτερα μεταξύ των νέων και των ατόμων άνω των 50 ετών.

Σε κοινωνικό επίπεδο, η βελτίωση των δεξιοτήτων συμβάλλει στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, καθώς μειώνει την ανεργία και δίνει περισσότερες ευκαιρίες στους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στην οικονομία.

«Η επαγγελματική κατάρτιση ως μοχλός εθνικής ανάπτυξης»

Στο παραπάνω πλαίσιο, ο ΕΛΣΕΚΕΚ, εκπροσωπώντας επιχειρήσεις με 30ετή παρουσία στο χώρο της Επαγγελματικής Κατάρτισης, κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου που θα διεξαχθεί από 14 έως 15 Νοεμβρίου στο Divani Caravel Hotel με θέμα: «Η επαγγελματική κατάρτιση ως μοχλός εθνικής ανάπτυξης», συμπεριλαμβάνονται τα εξής:

  • Παρουσίαση πανελλήνιων πρωτογενών ερευνών: Έρευνα σε ανέργους, εργαζόμενους και επιχειρηματίες για τον ρόλο και την αναγκαιότητα της επαγγελματικής κατάρτισης.
  • Ο χάρτης του κλάδου: Ο ρόλος και η αναγνώριση της επαγγελματικής κατάρτισης μέσω ενός κοινού πλαισίου κανόνων για όλα τα ΚΔΒΜ, ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.
  • Ποιότητα υπηρεσιών: Προϋποθέσεις πιστοποίησης, θεσμικό πλαίσιο και κόστος υπηρεσιών.
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση δράσεων: Σχεδιασμός προγραμμάτων και οργάνωση του τρόπου υλοποίησής τους.
  • Διαφάνεια και εξορθολογισμός: Διαφάνεια και δημοσιότητα στις διαδικασίες συμμετοχής στα διαγωνιστικά έργα.
  • Εκσυγχρονισμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων:
  • Ο κομβικός ρόλος των ΚΔΒΜ: Ο ρόλος των ΚΔΒΜ στην ανάπτυξη της οικονομίας μέσω κατάρτισης και επανακατάρτισης ανέργων και εργαζομένων.
  • Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και της απόδοσής τους.
  • Αντιμετώπιση ελλείψεων σε εργαζομένους: Ο ρόλος των ΚΔΒΜ στην κάλυψη κενών σε συγκεκριμένους κλάδους.
  • Συνεργασίες με επαγγελματικούς φορείς: Ανάπτυξη συνεργασιών για την ενίσχυση της κατάρτισης, σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε κλάδου.
  • Παρουσίαση καλών πρακτικών από την Ελλάδα και το εξωτερικό: Επιτυχημένα παραδείγματα κατάρτισης από άλλες χώρες.
  • Κατάρτιση και ΜμΕ: Η ανάγκη για ευέλικτα προγράμματα κατάρτισης που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για την εκπαίδευση του προσωπικού τους.
  • Προγράμματα τεχνικών επαγγελμάτων: Η ανάγκη δημιουργίας προγραμμάτων τεχνικών επαγγελμάτων, τα οποία θα στοχεύουν στην αξιοποίηση της εμπειρίας μεγαλύτερης ηλικίας εργαζομένων και στη μεταφορά της τεχνογνωσίας τους σε νεότερους.
  • Ψηφιακός αναλφαβητισμός: Καταπολέμηση του ψηφιακού αναλφαβητισμού με εκπαιδευτικά προγράμματα που ενσωματώνουν σύγχρονες τεχνολογικές δεξιότητες.

Όλες οι ειδήσεις για νέες θέσεις εργασίας, Προκηρύξεις, Διορισμούς, ΑΣΕΠ στην Ελλάδα

VOUCHER στον Τουρισμό - 1250 ευρώ - Ξεκινήστε στην goLearn

ΑΣΕΠ: Η πιο ΕΥΚΟΛΗ Πιστοποίηση Αγγλικών σε 2 ημέρες - Την παίρνετε από το σπίτι σας ONLINE

Πώς γίνεσαι Εκπαιδευτής Ενηλίκων με υψηλές αμοιβές; Όλοι μπορούν!

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός: ΑΛΛΑΞΕ Η ΥΛΗ - Αποκτήστε την εδώ μαζί με ασκήσεις και λύσεις

ΝΕΟ! Εύκολη Πιστοποίηση Ιταλικών ή Ισπανικών με εξ αποστάσεως πρόγραμμα ΑΜΕΣΑ (μόρια 2ης ξένης γλώσσας)

Απαραίτητο Τυπικό Προσόν για προσλήψεις στο Δημόσιο: Είναι αυτή η Πιστοποίηση Η/Υ της goLearn - Πώς την παίρνεις σε 2 ημέρες πανεύκολα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syllipsi.jpg
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη
Γιάφκα στο Παγκράτι: Σύλληψη 49χρονου για την αποθήκη «οπλοστάσιο» – Φιλόλογος φέρεται να είναι ο ενοικιαστής
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη
Bullying πατέρα σε 17χρονη μαθήτρια στη Γλυφάδα
Γλυφάδα: Πατέρας ξυλοκόπησε μαθήτρια - «Πόσες φορές σου είπα μην πλησιάζεις το παιδί μου;» (Video)
Γλυφάδα: Πατέρας μαθήτριας χτύπησε 17χρονη μπροστά στα μάτια άλλων ανηλίκων
Γλυφάδα: Πατέρας ξυλοκόπησε μαθήτρια - «Πόσες φορές σου είπα μην πλησιάζεις το παιδί μου;» (Video)
pada
Υπουργείο Παιδείας: Νέα απόφαση για αντιστοίχιση τμήματος του ΠΑΔΑ με Πολυτεχνική Σχολή
Σε ΦΕΚ η νέα απόφαση αντιστοίχισης του τμήματος Τμήματος Ναυπηγών Μηχανικών του ΠΑΔΑ με Πολυτεχνική Σχολή
Υπουργείο Παιδείας: Νέα απόφαση για αντιστοίχιση τμήματος του ΠΑΔΑ με Πολυτεχνική Σχολή