Thumbnail
Κατήργησε με μια μονοκονδυλιά 54 ειδικότητες στο χώρο της τεχνικής εκπαίδευσης βγάζοντας σε διαθεσιμότητα 2.200 συναδέλφους , θυσιάζοντας το εργασιακό μέλλον 20.000 μαθητών και στέλνοντας στην ιδιωτική εκπαίδευση πολλές χιλιάδες.

Η 13η συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 23-08-2013 με έξι θέματα ημερήσιας διάταξης. Πέντε λεπτά πριν ξεκινήσει η συνεδρίαση, και ενώ είχα προετοιμαστεί διεξοδικά για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, ο Πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ κ. Καρανίκας Θωμάς με ενημέρωσε προφορικά ότι δεν έχω δικαίωμα να συμμετέχω στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο (ΥΣ), επικαλούμενος το άρθρο 99 του Δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα. Δεν αποδέχθηκα τη θέση του, η διαθεσιμότητά μου ήταν γνωστή από καιρό, και επέμεινα πως η απόφαση έπρεπε να μου είχε κοινοποιηθεί εγγράφως τουλάχιστον τρεις μέρες νωρίτερα, όπως ορίζει η νομοθεσία για τη λειτουργία του ΠΥΣΔΕ. Τα δύο τακτικά μέλη της διοίκησης (κα Παναγή Γεωργούλα και κος Στεφανής Απόστολος) συμφώνησαν με την πρόταση του Προέδρου. Επέμεινα ότι το ΥΣ θα ήταν διάτρητο χωρίς τη δική μας τοποθέτηση, εφόσον η παράταξή μου δεν θα είχε δικαίωμα ψήφου. Ο άλλος αιρετός αρχικά ζήτησε την αναβολή του ΥΣ. Όταν, όμως, ανακοινώθηκε από τον Πρόεδρο για το επείγον του θέματος των λειτουργικών κενών ΣΜΕΑΕ, μετέβαλλε την αρχική του πρόταση και τελικά παρέμεινε για να συμμετέχει στην ψηφοφορία μόνο του συγκεκριμένου θέματος. Μου προτάθηκε να παραμείνω στη συνεδρίαση και να καταθέσω τις προτάσεις της παράταξης, χωρίς δικαίωμα ψήφου.

Το μοναδικό από τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν το 6ο: «Λειτουργικά κενά Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας» και τα υπόλοιπα θέματα μεταφέρθηκαν στο επόμενο ΠΥΣΔΕ. Έγιναν ομόφωνα  αποδεκτές (από τους 4) οι προτάσεις των Διευθυντών ΣΜΕΑΕ.

Η 14η συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 29-08-2013. Επειδή δεν είχε τελεσιδικήσει το θέμα της συμμετοχής μου ως αιρετής στο ΥΣ από την Περιφέρεια και επειδή ούτε εγώ, ούτε η παράταξή μου αποδεχόμαστε τη διαθεσιμότητα, παρέμεινα ως παρατηρήτρια και σε αυτό το ΠΥΣΔΕ.

Εξετάστηκαν τα εξής θέματα:

1.       Αιτήσεις εκπαιδευτικών για αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού διπλώματος. Εξετάστηκε αίτηση συναδέλφου ΠΕ06, η οποία εγκρίθηκε ομόφωνα (από τους 4)

2.       Αιτήσεις εκπαιδευτικών για χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή. Εξετάστηκαν 5 αιτήσεις συναδέλφων. Εγκρίθηκαν ομόφωνα (από τους 4) οι τέσσερις από αυτές. Ο πέμπτος συνάδελφος μετατάχθηκε στην Α/θμια εκπαίδευση.

3.       Αίτηση μείωσης ωραρίου για συνδικαλιστικά καθήκοντα. Συνάδελφος ΠΕ03, λόγω της θέσης του ως Πρόεδρος του ΝΤ ΑΔΕΔΥ, ζήτησε μείωση στο ωράριό του. Ομόφωνα (οι 4) αποφάσισαν ότι δεν είναι θέμα του ΥΣ. Η άποψή μου ήταν πως, επειδή είχε συζητηθεί στο ΠΥΣΔΕ παρόμοιο θέμα στο παρελθόν, έπρεπε να συζητηθεί και αυτό.

4.       Αιτήσεις-ενστάσεις για τα λειτουργικά κενά του μουσικού σχολείου Καρδίτσας. Εξετάστηκε δεύτερη ένσταση συναδέλφου που αμφισβητούσε τα λειτουργικά κενά  που δόθηκαν από τον Διευθυντή του σχολείου για την ειδικότητα του πιάνου. Στο θέμα αυτό υπήρξε αλλαγή στάσης ενός από τα δύο διορισμένα μέλη, που εξέθεσε τα στοιχεία τα οποία κι εμείς είχαμε παρουσιάσει στο προηγούμενο ΥΣ (αριθμός καθηγητών με οργανική στην ειδικότητα πιάνου, αριθμός μαθητών), σύμφωνα με τα οποία θα έπρεπε να είχαν δοθεί τουλάχιστον δύο λειτουργικά κενά στην ειδικότητα αυτή και τάχθηκε υπέρ της συναδέλφου. Η ένσταση απορρίφθηκε κατά πλειοψηφία (3-1). Εννοείται ότι η θέση μου, αν και δεν εισακούστηκε, ήταν η ίδια με αυτή που διατύπωσα στο προηγούμενο ΥΣ.

5.       Ενστάσεις  εκπαιδευτικών  Δ.Ε. Καρδίτσας. Εξετάστηκε δεύτερη ένσταση συναδέλφου ΠΕ09, με παρουσία της ίδιας. Η ένσταση είχε δύο αιτήματα. Το πρώτο αίτημα ήταν πως δεν έπρεπε να δοθεί οργανικό κενό στην ειδικότητα ΠΕ18.03 στο ΕΠΑΛ Μουζακίου και απορρίφθηκε ομόφωνα (από τους 4). Η θέση της παράταξής μας είναι πως όχι μόνο θα έπρεπε να δοθεί οργανικό κενό, αλλά αυτό θα έπρεπε να είχε γίνει από την ίδρυση του Τομέα Οικονομίας - Διοίκησης στο ΕΠΑΛ Μουζακίου. Δε νοείται, στα πλαίσια της νόμιμης και δίκαιης κατανομής οργανικών θέσεων (τα προηγούμενα χρόνια τοποθετήθηκαν 4 συνάδελφοι ΠΕ09 και κανείς ΠΕ18(02,03,35,40)), να τοποθετούνται μονίμως συγκεκριμένες ειδικότητες, έναντι άλλων. Το δεύτερο αίτημα ήταν να κριθεί και ο συνάδελφος ΠΕ18.03 υπεράριθμος, από τη στιγμή, μάλιστα, που η ίδια αποδέχεται τη δική της υπεραριθμία. Τέτοιου είδους πρακτικές, ειδικά στη συγκεκριμένη περίοδο, δίνουν τροφή σ’ αυτούς που μας έχουν φτάσει σε τέτοια κατάσταση να περάσουν χειρότερα μέτρα.  Υπενθυμίζω ότι στο ΠΥΣΔΕ για τον χαρακτηρισμό των υπεραρίθμων, καταβάλλαμε (με τα υπόλοιπα μέλη του ΥΣ) προσπάθειες για τη μεγαλύτερη δυνατή μείωση του αριθμού των υπεραριθμιών. Οι προτάσεις της παράταξής μας για επιπλέον μείωση του αριθμού των υπεραριθμιών δεν είχαν γίνει αποδεκτές από τα υπόλοιπα μέλη του ΥΣ, γι’ αυτό και ενέκρινα τη σύνταξη του πίνακα με επιφύλαξη. Η ένσταση απορρίφθηκε κατά πλειοψηφία (3-1).

6.       Αίτηση εκπαιδευτικού για ένταξη σε ειδική κατηγορία. Συνάδελφος ΠΕ06 ζήτησε με ενταχθεί σε ειδική κατηγορία. Η αίτηση έγινε ομόφωνα δεκτή (από τους 4), σύμφωνα με το άρθρο 13 «Ειδικές κατηγορίες μεταθέσεων» του ΠΔ 100/97.

7.       Αίτηση εκπαιδευτικού για παραίτηση από τη θέση Υποδιευθύντριας λόγω αμοιβαίας μετάθεσης. Εξετάστηκε αίτηση συναδέλφου ΠΕ06, η οποία έγινε ομόφωνα δεκτή (από τους 4).

8.       Τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε κενούμενες θέσεις Διευθυντών σχολικών μονάδων Δ.Ε. Καρδίτσας. Σύμφωνα με τις αιτήσεις των ενδιαφερόμενων πληρούσαν τις προϋποθέσεις οι Γκόλιας Αντώνιος, κλ ΠΕ01 (που τοποθετήθηκε στο Γυμνάσιο – ΛΤ Μητρόπολης) και Καραγιάννης Νικόλαος, κλ. ΠΕ19 (που τοποθετήθηκε στο 7ο Γυμνάσιο).

 

Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,

Να υπενθυμίσουμε ότι η δικομματική κυβέρνηση, πιστά εκτελώντας τις μνημονιακές δεσμεύσεις,  τους προηγούμενους μήνες:

-  Προχώρησε αιφνιδιαστικά στην αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, θέτοντας πρακτικά εκτός εκπαίδευσης 10.000 αναπληρωτές και κατασκευάζοντας «πλεονάζοντες» για πάσα χρήση,

-  Προσέφυγε με τρόπο πραξικοπηματικό στο πρωτοφανές μέτρο της προληπτικής επιστράτευσης για να αποτρέψει την απεργία των εκπαιδευτικών.

Κατήργησε με μια μονοκονδυλιά 54 ειδικότητες στο χώρο της τεχνικής εκπαίδευσης βγάζοντας σε διαθεσιμότητα 2.200 συναδέλφους , θυσιάζοντας το εργασιακό μέλλον 20.000 μαθητών και στέλνοντας στην ιδιωτική εκπαίδευση πολλές χιλιάδες.

- προχώρησε σε υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών χωρίς δημοσιευμένους αξιολογικούς πίνακες. Μετατάξεις με απλά δελτία τύπου, χωρίς καν να έχει συνεδριάσει το ΚΥΣΔΕ.  Δάσκαλοι σε διοικητικές θέσεις του Υπουργείου και σε Ν.Π.Δ.Δ., χωρίς καν να έχει ανακοινωθεί ότι υπήρχε τέτοια δυνατότητα. Για μια  ακόμη φορά, λοιπόν, οι κυβερνώντες απέδειξαν τις ικανότητές τους στο ρουσφέτι, στην αυθαιρεσία και στην επέλαση του κομματικού κράτους.

Είχαν προηγηθεί κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς σαρωτικές συγχωνεύσεις τμημάτων σε πολλά σχολεία, ενώ τώρα η δικομματική κυβέρνηση ετοιμάζεται:

-  Να ψηφίσει άμεσα νομοσχέδιο - τερατούργημα για το Γενικό Λύκειο που το μετατρέπει σε εξεταστικό κάτεργο.

-  Να υποβαθμίσει ακόμη περισσότερο την Τεχνική Εκπαίδευση με την καθιέρωση του θεσμού της μαθητείας των φοιτούντων στα ΕΠΑΛ, προσφέροντας ανασφάλιστη και φτηνή εργασία στους εργοδότες.

Να βγάλει σε διαθεσιμότητα 1.500 επιπλέον καθηγητές μέσα στο Σεπτέμβριο.

Να καταργήσει τις 102 ΕΠΑΣ σε όλη τη χώρα.

 Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

χθες ήταν οι συνάδελφοι των Τεχνικών Ειδικοτήτων, αύριο θα είναι κάποιες άλλες ειδικότητες στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Με τις συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων κινδυνεύουν όλοι οι συνάδελφοι, κανένας δεν είναι στο απυρόβλητο! Κανένας δεν είναι εξασφαλισμένος από τον κίνδυνο κατάργησης της ειδικότητας και της θέσης του! Γλιτώσαμε τη βροχή, δεν θα γλιτώσουμε την καταιγίδα!

Καλούμε όλους τους συναδέλφους μας να συμμετάσχουν μαζικά στη Γενική Συνέλευση την Πέμπτη 5/9/2013 στις 19.30 στο 1ο ΓΕΛ Καρδίτσας.


Μπορούμε και πρέπει να τους σταματήσουμε με τον αγώνα μας!

Καλή Δύναμη!

 

Με εκτίμηση και συναδελφικούς χαιρετισμούς,

Διονυσία Ματιάτου
Αιρετό τακτικό μέλος ΠΥΣΔΕ
 
Γεωργία Αμπατζή
Αιρετό αναπληρ. μέλος ΠΥΣΔΕ
 

Εκπρόσωποι της Εκπαιδευτικής Δράσης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μαθητικός διαγωνισμός για το Ολοκαύτωμα
Υπ. Παιδείας: Μαθητικός διαγωνισμός για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος
Μαθητικός διαγωνισμός δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους (βίντεο) με θέμα «Το Ολοκαύτωμα στη συλλογική μνήμη των Ελλήνων» σχολ. έτους 2024-2025
Υπ. Παιδείας: Μαθητικός διαγωνισμός για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος