Thumbnail
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΤΗΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗ ΤΡΙΤΗ

Μπροστά στο φάσμα μεγάλων αλλαγών βρίσκονται από φέτος οι μαθητές του Λυκείου, αφού ο νέος νόμος που ψηφίστηκε την περασμένη Τρίτη αλλάζει τα πάντα σε αυτήν τη βαθμίδα της εκπαίδευσης.

Τα παιδιά που θα φοιτήσουν φέτος στην Α' λυκείου θα πρέπει να μπουν στη λογική της σταδιακής εξειδίκευσης, καθώς στη Β΄ και στη Γ΄ λυκείου θα τους ζητηθεί να ακολουθήσουν ομάδες προσανατολισμού

 
Τα παιδιά που θα φοιτήσουν φέτος στην Α' λυκείου θα πρέπει να μπουν στη λογική της σταδιακής εξειδίκευσης, καθώς στη Β΄ και στη Γ΄ λυκείου θα τους ζητηθεί να ακολουθήσουν ομάδες προσανατολισμού
 
Την πρώτη... γεύση, όμως, θα την πάρουν οι μαθητές της Α' τάξης, αφού από αυτούς ξεκινούν οι αλλαγές, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν και διαφορετικό τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ. Το νομοσχέδιο αυτό έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις, αλλά τόσο τα παιδιά της Α' τάξης όσο και οι γονείς τους δεν έχουν καταλάβει ακόμη το νέο σύστημα, καθώς μέχρι και λίγες ώρες πριν από την ψήφισή του το υπουργείο Παιδείας κατέθετε τροπολογίες.
 
Είναι, όμως, πολύ σημαντικό οι μαθητές της Α' τάξης να κατανοήσουν τις αλλαγές, διότι ο βαθμός κάθε τάξης -και της Α' Λυκείου κατά 20%- θα συνυπολογίζεται σαν «πέμπτος βαθμός» μαζί με τα 4 -πλέον- πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα για την πρόσβαση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Με απλά λόγια αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές που τώρα πάνε στην Α' Λυκείου θα πρέπει να έχουν καλές επιδόσεις στο σχολείο τους, γιατί ο βαθμός που θα πάρουν στο τέλος της χρονιάς θα μετρήσει για την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.
 
Επίσης, τα παιδιά που αυτήν τη στιγμή ήδη φοιτούν στην Α' τάξη θα πρέπει να ξέρουν πως τα επόμενα δύο χρόνια θα κληθούν να μπουν στη λογική της σταδιακής εξειδίκευσης, καθώς στη Β' και ιδίως τη Γ' Λυκείου θα τους ζητηθεί να ακολουθήσουν ομάδες προσανατολισμού, με λιγότερα μεν μαθήματα από σήμερα, αλλά υψηλής εμβάθυνσης. Στην τελευταία τάξη θα βρουν μπροστά τους λιγότερα μαθήματα (9 από 16 σήμερα), αλλά περισσότερες ώρες διδασκαλίας (34 από 31) προκειμένου να προετοιμαστούν για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι οποίες στο εξής θα γίνονται με νέο τρόπο. Και, τέλος, θα πρέπει να ξέρουν ότι το 2016 που θα τελειώσουν το Λύκειο θα δώσουν εξετάσεις για τα ΑΕΙ με διαφορετικό από ό,τι ισχύει σήμερα σύστημα.
 
 
Τα μαθήματα που θα εξετάζονται οι μαθητές στις Πανελλαδικές θα διαφοροποιούνται ανάλογα με την κατεύθυνση που θα επιλέγει κάθε μαθητής, αλλά όλοι θα εξετάζονται στο μάθημα της Νεολληνικής γλώσσας και
Τα μαθήματα που θα εξετάζονται οι μαθητές στις Πανελλαδικές θα διαφοροποιούνται ανάλογα με την κατεύθυνση που θα επιλέγει κάθε μαθητής, αλλά όλοι θα εξετάζονται στο μάθημα της Νεολληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας
 
Τα μαθήματα που θα εξετάζονται οι μαθητές στις Πανελλαδικές θα διαφοροποιούνται ανάλογα με την κατεύθυνση που θα επιλέγει κάθε μαθητής, αλλά όλοι θα εξετάζονται στο μάθημα της Νεολληνικής γλώσσας και Λογοτεχνίας
Το «Εθνος» κωδικοποίησε τις αλλαγές, ώστε να είναι κατανοητές στους γονείς και στα παιδιά, προκειμένου να... πορευτούν ανάλογα τη φετινή χρονιά.
 
Η Α' Λυκείου
 
Θα αποτελεί τάξη αποκλειστικά γενικής παιδείας, στην οποία εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων 35 ωρών εβδομαδιαίως. Ειδικότερα, εφαρμόζεται εκπαιδευτικό πρόγραμμα τριάντα τριών (33) ωρών εβδομαδιαίως, με 9 μαθήματα, που είναι κοινό για όλους τους μαθητές, και εκπαιδευτικό πρόγραμμα 2 ωρών εβδομαδιαίως που αποτελείται από ένα μάθημα επιλογής, το οποίο επιλέγεται μεταξύ τριών μαθημάτων.
 
Μεγάλες ανατροπές για την Α’ Λυκείου 
 
Προαγωγικές εξετάσεις
 
Οι εξετάσεις θα διεξάγονται ενδοσχολικά και θα περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής. Τα θέματα θα είναι είναι κοινά για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου, που θα ορίζονται κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση (ξεχωριστή για κάθε σχολείο) από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας, και κατά ποσοστό 50% από τους διδάσκοντες. Τα γραπτά θα διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα. Γενικός βαθμός προαγωγής από την Α' τάξη Ημερησίου και Α' και Β' Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου αποτελεί το πηλίκον της διαιρέσεως διά του συνόλου των διδασκομένων μαθημάτων του αθροίσματος του μέσου όρου προφορικής ή και γραπτής, εφόσον αυτά εξετάζονται γραπτώς, επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα. Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή του μαθητή αποτελεί:
 
η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και
ο μέσος όρος προφορικής και γραπτής βαθμολογίας κατά διακριτό γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων: Ελληνικής Γλώσσας, Μαθηματικών τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (08) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Οταν ο μαθητής δεν πληροί τις προϋποθέσεις αυτές, επαναλαμβάνει τη φοίτηση, ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση κατά διακριτό ή διακριτά γνωστικά αντικείμενα μαθημάτων ή στα υπόλοιπα μαθήματα, παραπέμπεται σε επανεξέταση σε αυτό ή σε αυτά και προάγεται.
 
ΒΑΘΜΟΙ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
 
Τα έξι βήματα για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ
 
1. Το κυρίαρχο είναι ότι οι μαθητές για να μπουν στα ΑΕΙ θα εξετάζονται πλέον σε λιγότερα μαθήματα και συγκεκριμένα σε τέσσερα. Τα μαθήματα διαφοροποιούνται ανάλογα με την κατεύθυνση που επιλέγει ο μαθητής, αλλά όλοι θα εξετάζονται στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας και Λογοτεχνίας.
Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκ­παίδευση διεξάγονται μετά την απόλυση του μαθητή α­πό το Λύκειο, σε πανελλαδικό επίπεδο, με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής που προκύπτουν:
Κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και
 
Κατά ποσοστό 50%, α­πό κεντρική επιτροπή εξετάσεων.
 
2. Οι μαθητές της Γ' Τάξης με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ής Σεπτεμβρίου επιβεβαι­ώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα προ της λήξης του προηγούμενου διδακτι­κού έτους.
 
3. Κάθε μαθητής επιλέγει μία (1) Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης υποχρεωτικά, που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένα Επιστη­μονικά Πεδία Σχολών και Τμημάτων Ανώτερης και Ανώ­τατης Εκπαίδευσης στις οποίες επιθυμούν την εισαγωγή τους.
 
4. Για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προσμετράται και ο «Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης» (ΒΠΑ), που χαρακτηρίζεται σαν πέμπτος.
Για την προσμέτρηση αυτή υπολογίζεται ο γενικός βαθμός προαγωγής της Α' τάξης και της Β' τάξης, ο γενικός βαθμός απόλυσης της Γ' τάξης, εφόσον έκαστος είναι μεγαλύτερος της μίας μονάδας σε σχέση με τον μ.ό. των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού μαθημάτων που εξετάζονται σε Πανελλαδικές Εξετάσεις, αναπροσαρμόζεται ώστε να μην απέχει περισσότερο από μία μονάδα από τον βαθμό του μ.ό.
 
5. Σε περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μεγαλύτερος μέχρι και μία μονάδα σε σχέση με τον μ.ό. των τεσσάρων μαθημάτων που εξετάζονται σε Πανελλαδικές Εξετάσεις, ο βαθμός αυτός δεν θα αναπροσαρμόζεται, αλλά θα πολλαπλασιάζεται ως έχει με τον προβλεπόμενο ανά τάξη συντελεστή. Σε περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μικρότερος σε σχέση με τον μ.ό. των τεσσάρων μαθημάτων, ο βαθμός αυτός θα αναπροσαρμόζεται προς τα άνω κατά μία το πολύ μονάδα (και μέχρι του ορίου του μ.ό.) κατά τον υπολογισμό με τον ανά τάξη προβλεπόμενο συντελεστή.
 
6. Οι προαγωγικοί βαθμοί της Α' Λυκείου θα έχουν «ειδικό βάρος» 20%, της Β' Λυκείου 35% και της Γ' Λυκείου 45%, οι οποίοι θα πολλαπλασιάζονται με συντελεστές.
ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ

 

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholiki-taxi-humor.jpg
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.
Η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας. Η δουλειά μας είναι να διδάξουμε αυτά τα...
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.