Thumbnail
Συνέντευξη του Χρήστου Κάτσικα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο εκπαιδευτικός αναλυτής Χρήστος Κάτσικας, σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σχολιάζει πως "Οι υποψήφιοι γνωρίζουν πλέον" ότι "κανένα τμήμα δεν μπορεί να εξασφαλίσει επαγγελματική αποκατάσταση και επιλέγουν κλασσικά τμήματα"

O  Χρήστος Κάτσικας αναφέρει σχετικά με τις βάσεις πως: "Τα αποτελέσματα μπορούν να χαρακτηριστούν αναμενόμενα, παρόλο που εξέπληξαν μεγάλο μέρος των υποψηφίων λόγω της ανόδου των βάσεων στη συντριπτική πλειονότητα των τμημάτων" ενώ  προσθέτει: "Με βάση τον διπλασιασμό των αριστούχων στη θετική και τεχνολογική κατεύθυνση ήταν αναμενόμενη η άνοδος των βάσεων στις ιατρικές, οδοντιατρικές, φαρμακευτικές και πολυτεχνικές σχολές, που κυμαίνονται από 300 έως και 1000 μόρια. Επίσης, η μικρή αύξηση των αριστούχων στη θεωρητική κατεύθυνση, αλλά και η αύξηση των υποψηφίων που ξεπέρασαν τη βάση εισαγωγής, έδωσαν μία άνοδο των βάσεων χαμηλότερης έντασης στις νομικές, ψυχολογικές και φιλοσοφικές σχολές του Πρώτου επιστημονικού πεδίου".

Επισημαίνει πως οι υποψήφιοι: "Επιλέγουν δηλαδή από κεκτημένη ταχύτητα τμήματα γοήτρου, όπως της Νομικής, πολυτεχνικές σχολές κλπ. Παρά το γεγονός ότι πολυτεχνικά τμήματα όπως αυτό των Πολιτικών Μηχανικών και των Αρχιτεκτόνων δεν έχουν προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης, διότι έχει τελειώσει η οικοδομή τα τελευταία τρία χρόνια. Επιλέγονται όμως λόγω της κλασσικότητας των σπουδών και με βάση τις προτιμήσεις των υποψηφίων"

Τέλος αναφέρει πως έχουμε "πτώση των βάσεων στα περισσότερα τμήματα των ΑΕΙ και των ΤΕΙ της περιφέρειας που δεν έχουν αδελφά τμήματα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Δηλαδή όσα τμήματα στην περιφέρεια δεν είχαν κάποιο συμβατό τμήμα σε σχέση με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, ώστε τα παιδιά να μπορέσουν να πάρουν μετεγγραφή, αυτά τα τμήματα είτε έμειναν στάσιμα, είτε ανέβηκαν λίγο, είτε είχαν μεγάλη πτώση στις βάσει"

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του εκπαιδευτικού αναλυτή Χρήστου Κάτσικα στο ΑΠΕ- ΜΠΕ:

Ερ.: Κύριε Κάτσικα ποιο είναι το χαρακτηριστικό των βάσεων των πανελλαδικών εξετάσεων;

Απ.: Με βάση τις επιδόσεις των υποψηφίων, τα αποτελέσματα μπορούν να χαρακτηριστούν αναμενόμενα παρόλο που εξέπληξαν μεγάλο μέρος των υποψηφίων λόγω της ανόδου των βάσεων στη συντριπτική πλειονότητα των τμημάτων.

Πιο συγκεκριμένα: Με βάση τον διπλασιασμό των αριστούχων στη θετική και τεχνολογική κατεύθυνση ήταν αναμενόμενη η άνοδος των βάσεων στις ιατρικές, οδοντιατρικές, φαρμακευτικές και πολυτεχνικές σχολές, που κυμαίνονται από 300 έως και 1000 μόρια. Επίσης, η μικρή αύξηση των αριστούχων στη θεωρητική κατεύθυνση, αλλά και η αύξηση των υποψηφίων που ξεπέρασαν τη βάση εισαγωγής, έδωσαν μία άνοδο των βάσεων χαμηλότερης έντασης στις νομικές, ψυχολογικές και φιλοσοφικές σχολές του πρώτου επιστημονικού πεδίου. Στην περιφέρεια, τα πράγματα ήταν διαφορετικά όσον αφορά τα ΤΕΙ, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων έχει χαμηλότερες βάσεις. Πτώση των βάσεων έχουμε επίσης στα περισσότερα τμήματα των ΑΕΙ και των ΤΕΙ της περιφέρειας που δεν έχουν αδελφά τμήματα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Δηλαδή όσα τμήματα στην περιφέρεια δεν είχαν κάποιο συμβατό τμήμα σε σχέση με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα ώστε τα παιδιά να μπορέσουν να πάρουν μετεγγραφή, αυτά τα τμήματα είτε έμειναν στάσιμα, είτε ανέβηκαν λίγο, είτε είχαν μεγάλη πτώση στις βάσεις. Για παράδειγμα στο πανεπιστήμιο Αιγαίου στο τμήμα Επιστημών Θάλασσας και στο τμήμα Περιβάλλοντος που δεν έχουν αδελφά τμήματα στα μεγάλα αστικά κέντρα πέφτουν οι βάσεις, ενώ στο Μαθηματικό ή στο τμήμα Γεωγραφίας που μπορεί κάποιος να πάρει μετεγγραφή στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη οι βάσεις ανέβηκαν.

Ερ.: Λέτε με λίγα λόγια ότι η οικονομική κρίση που καθιστά πλέον πιο επιτακτικές τις μετεγγραφές φοιτητών επηρέασε τις βάσεις;

Απ.: Η οικονομική κρίση και οι μετεγγραφές συν το γεγονός ότι έχουμε διπλασιασμό των αριστούχων στη θετική και την τεχνολογική κατεύθυνση σε σχέση με πέρυσι, λείαναν το έδαφος για τα φετινά αποτελέσματα.

Ερ.: Ποια είναι η σχέση των βάσεων με την προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης;

Απ.: Τα Παιδαγωγικά τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης που πριν λίγα χρόνια βρίσκονταν στον αφρό των επιλογών λόγω επαγγελματικής αποκατάστασης, παρουσιάζουν πέρυσι και εφέτος μια εγκατάλειψη, γεγονός που δείχνει ότι οι υποψήφιοι έχουν στο μυαλό τους ότι κανένα τμήμα δεν μπορεί να εξασφαλίσει επαγγελματική αποκατάσταση και επιλέγουν κλασσικά τμήματα. Επιλέγουν δηλαδή από κεκτημένη ταχύτητα τμήματα γοήτρου, όπως της Νομικής, πολυτεχνικές σχολές κλπ. Παρά το γεγονός ότι πολυτεχνικά τμήματα όπως αυτό των Πολιτικών Μηχανικών, των Αρχιτεκτόνων, αν κάποιος έβλεπε την επαγγελματική προοπτική σήμερα θα έλεγε ότι δεν υπάρχει καμιά προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης, διότι έχει τελειώσει η οικοδομή τα τελευταία τρία χρόνια. Επιλέγονται όμως λόγω της κλασσικότητας των σπουδών και με βάση τις προτιμήσεις περισσότερο, γιατί οι υποψήφιοι καταλαβαίνουν ότι μετά από πέντε χρόνια κανένα τμήμα δεν μπορεί να τους υποσχεθεί το παραμικρό.

Ερ.: Ακόμη και στην Ιατρική;

Απ.: Δυστυχώς γιατί οι υποψήφιοι ξέρουν ότι πάνω από 10.000 πτυχιούχοι ιατρικών σχολών βρίσκονται τα τελευταία τρία χρόνια στη Γερμανία, στη Σουηδία, την Αγγλία και σε άλλες χώρες γιατί δεν βρίσκουν δουλειά στην Ελλάδα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη
Σε ποιες περιοχές δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία Δευτέρα και Τρίτη
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη