Thumbnail
«Το καλό σας σχολείο δεν είναι το μέλλον μας».

Ρεπορτάζ: Χρήστος Κωστόπουλος

«Μην μας στερείτε το μέλλον», «Το καλό σας σχολείο δεν είναι το μέλλον μας». «Τα σχολείο θα έπρεπε να προωθεί τη συνεργασία και όχι τον ανταγωνισμό».

Αυτά ήταν μερικά από τα  συνθήματα των μαθητών που κατέβηκαν στους δρόμους καταλαμβάνοντας τις πλατείες των πόλων και τους δημόσιους χώρους  σε όλη την Ιταλία: 80.000 νέοι αντιτίθεται στην εκπαιδευτική και εργασιακή μεταρρύθμιση που προωθεί η κυβέρνηση Ρέντζι, ενώ μόνο στη Ρώμη διαδήλωσαν 10.000 μαθητές.

Κατηγορούν την κυβέρνηση ότι η πρόθεσή της είναι να καταστρέψει την ελεύθερη ,δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, και να μετατρέψει τα σχολεία σε εργοστάσια για την αγορά εργασίας, ενώ την ίδια στιγμή περιορίζουν τη δυνατότητα των εισοδηματικά κατώτερων στρωμάτων να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση. Οι μαθητές δήλωσαν ότι κινητοποιήθηκαν για το δικαίωμά τους, για να σπουδάζουν χωρίς να πληρώνουν και χωρίς να απειλούνται από ανασφάλεια, κάτι το οποίο η κυβέρνηση σκοπεύει να τους επιβάλει. Διαμαρτυρήθηκαν στη Ρώμη, το Μιλάνο, την Πάντοβα, την Μπολόνια και άλλες πόλεις ενάντια στις εργασιακές και εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις.

Bzk-e9ECEAAhu4g

BzkrS2xIEAEcoQu

«Ο Ρέντζι μας είπε, σε ένα έγγραφο γεμάτο νεολογισμούς, δανεισμένους από τους Αμερικάνους, ότι βοηθώντας τον ιδιωτικό τομέα να αυξήσει τον έλεγχο στα προγράμματα κατάρτισης, αυτός θα επιστρέψει με τη μορφή επενδύσεων στα δημόσια σχολεία για την ανανέωση των κτιρίων, έτσι ώστε ο καθένας να μπορεί να ακολουθήσει τις φιλοδοξίες του και να εισέλθει στην αγορά εργασίας» δήλωσαν οι μαθητές. Στην πραγματικότητα όμως, ανέφεραν παρακάτω, ότι αυτή η μεταρρύθμιση είναι μια συνταγή για να επιταχύνει την καταστροφή και την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Η μεταρρύθμιση αυτή  επίσης, αγνοεί τις φωνές των μαθητών οι οποίοι, εδώ και χρόνια, μέσα από πορείες, καταλήψεις αυτοδιαχειριζόμενες  πρωτοβουλίες, συναντήσεις προσπάθησαν να αποκαλύψουν καν βρουν λύσεις για τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση.

«Ο διευθυντής θα πρέπει να μοιάζει όλο και περισσότερο με ένα διευθυντή επιχείρησης, η κυβέρνηση του δίνει την εξουσία να αποφασίζει μόνος του τι θα πρέπει να θεωρούν οι δάσκαλοι ως “καλό”,  βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που αγνοούν απολύτως τα αιτήματά μας. Τα κριτήρια αυτά αγνοούν πως δουλεύουν οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις με τους μαθητές. Αυτά τα κριτήρια καθορίζονται με τέτοιο τρόπο ώστε ο στόχος τους να είναι αποκλειστικά η παραγωγικότητα των εκπαιδευτικών, ο αριθμός των ωρών που διδάσκουν, η ποσότητα των εργασιών που δεν θα καταφέρουν να προωθήσουν, εν ολίγοις, η συνηθισμένη λογική της μέγιστης παραγωγικότητας χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ποιότητα της διδασκαλίας και ο στόχος της ίδιας, στην παραγωγή κριτικών συνειδήσεων ώστε να σχηματίζει ξεχωριστά άτομα και όχι μικρά ρομπότ»

Όπως και να το δει κανείς,  αρκετά χρόνια μετά,  μια πόλη που υπήρξε η «μήτρα» της εκπαιδευτικής στρατηγικής  στην Ευρώπη, η Μπολόνια, πλημυρίζει από νέους ανθρώπους που συγκρούονται με αυτή την πολιτική. Τα συνθήματά τους, όσο και να μοιάζει περίεργό, αλλά και η κριτική στον πυρήνα των μεταρρυθμίσεων μπορεί πολύ εύκολα κάποιος να τον εντάξει και στην δική μας πολιτική πραγματικότητα. Η μάχη για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση σε μια Ευρώπη που βυθίζεται σε ένα σπιράλ νεοφιλελεύθερων μεταρρυθμίσεων παραμένει ζωντανή με τον ενεργό της βραχίονα να αποτελεί την σπίθα που θα πρέπει να ανάψει τη φωτιά σε ολόκληρο τον ευρωπαϊκό νότο τη νεολαία. 

Embedded image permalink

Embedded image permalink

{}

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 03/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mathimatika1ekpaideusi.jpg
Ειδική Αγωγή: Επιστολή εκπαιδευτικών για τις οργανικές ελλείψεις στα Μαθηματικά
«Οι μόνιμοι διορισμοί είναι σημαντικοί για να διασφαλιστεί η σταθερότητα και η συνέπεια στη διδασκαλία»
Ειδική Αγωγή: Επιστολή εκπαιδευτικών για τις οργανικές ελλείψεις στα Μαθηματικά
prosopikos_arithmos
«Προσωπικός Αριθμός: Από πότε τίθεται σε εφαρμογή- Πώς θα χρησιμοποιείται
Υπενθυμίζεται ότι, ο Προσωπικός Αριθμός Πολίτη, αποτελεί το ΑΦΜ και επιπλέον τρία ψηφία, ένα γράμμα και δύο αριθμούς και με αυτόν θα...
«Προσωπικός Αριθμός: Από πότε τίθεται σε εφαρμογή- Πώς θα χρησιμοποιείται
aygenakis
Βίντεο -σοκ: Ο Λευτέρης Αυγενάκης χαστουκίζει υπάλληλο του «Ελ. Βενιζέλος» και στη συνέχεια απειλεί
Βαριά καταγγελία ΟΣΕΥΠΕ κατά Αυγενάκη: Χτύπησε υπάλληλο στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Βίντεο -σοκ: Ο Λευτέρης Αυγενάκης χαστουκίζει υπάλληλο του «Ελ. Βενιζέλος» και στη συνέχεια απειλεί