Thumbnail
Οι Financial Times φέρνουν στο φως της δημοσιότητας αποκαλυπτικό έγγραφο

Νέα τροπή παίρνει το σκάνδαλο VW που έχει ταρακουνήσει συθέμελλα την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Οι αποκαλύψεις στις οποίες προβαίνουν οι Financial Times με έγγραφο που φέρνουν στο φως της δημοσιότητας προσδίδουν μία έντονη πολιτική χροιά στο πολύκροτο σκάνδαλο, καθώς αποδεικνύεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνώριζε για το λογισμικό που παραποιούσε τις τιμές εκπομπής ρύπων στους κινητήρες της γερμανικής καυασκευάστριας αυτοκινήτων.

Το έγγραφο μαρτυρά ότι οι αξιωματούχοι της Κομισιόν είχαν προειδοποιήσει ήδη από το 2013 για τους κινδύνους των συστημάτων αναστολής (defeat devices).

Η επίμαχη έκθεση που φέρνουν στο φως της δημοσιότητας οι FT είχε συνταχθεί από το Κοινό Κέντρο Ελέγχου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τόνιζε τις προκλήσεις που έθεταν τα συστήματα αναστολής και πως ήταν σε θέση να παραποιήσουν αποτελέσματα στις μετρήσεις για πετρελαιοκίνητα οχήματα. Οι εκάστοτε ρυθμιστικές αρχές, όμως, δεν κατάφεραν στην συνέχεια να προσβάλουν νομικά το ζήτημα, παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία ήταν παράνομη στην Ευρώπη ήδη από το 2007. Αξιωματούχοι της Ε.Ε. ανέφεραν πως δεν έκαναν έρευνα για τον εντοπισμό μιας τέτοιας συσκευής και ότι δεν γνωρίζουν κάποια εθνική αρχή που να έχει εντοπίσει κάποια.

Η έκθεση του 2013 που επικαλούνται οι Financial Times περιελάμβανε στοιχεία που σημείωναν ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα πρέπει να ελέγχονται στον δρόμο και όχι σε εργαστήρια, για να μειώνεται ο κίνδυνος παραποίησης. «Αισθητήρες και ηλεκτρονικά εξαρτήματα στα σημερινά αυτοκίνητα μπορούν να διαγνώσουν την έναρξη ενός τεστ ρύπων στο εργαστήριο» ανέφερε η έκθεση. Οι συσκευές μπορούσαν επιπλέον να «ενεργοποιήσουν, να τροποποιήσουν, να καθυστερήσουν ή να απενεργοποιήσουν συστήματα ελέγχου των ρύπων» σημείωνε η έκθεση. Η μετάβαση σε τεστ στους δρόμους θα διασφάλιζε «ότι η χρήση συστημάτων αναστολής θα περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο».

«Τεστ δείχνουν ότι οι εκπομπές διοξειδίων του αζώτου ξεπερνούσαν σημαντικά τα κριτήρια των ρυθμιστικών αρχών» συμπληρώνει η έρευνα της Κομισιόν. «Τα υφιστάμενα τεστ που διενεργήθηκαν στο δρόμο καταδεικνύουν τις αδυναμίες της τρέχουσας διαδικασίας».

Η Κομισιόν πάντως αποποιείται οποιαδήποτε ευθύνη ρίχνοντας το βάρος της ευθύνης στις επιμέρους εθνικές ρυθμιστικές αρχές, υπογραμμίζοντας με νόημα ότι«η αστυνόμευση αναφορικά με το εάν οι εταιρείες τηρούν την ευρωπαϊκή νομοθεσία και η έρευνα είναι θέμα των εθνικών αρχών. Καλούμε όλα τα κράτη μέλη να κάνουν έρευνες. Ο ρόλος της Κομισιόν είναι να δράσει ως πλατφόρμα που διευκολύνει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των εθνικών αρχών».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 12/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syntaxi-1021x580-1021x580.jpg
Συντάξεις: Ποιοι θα λάβουν επίδομα προσωπικής διαφοράς και αύξηση ανά Ταμείο και πότε
Επίδομα για την προσωπική διαφορά και ενδεχομένως μαζί με καθαρή αύξηση της σύνταξης θα πάρουν τον Δεκέμβριο 670.000 συνταξιούχοι.
Συντάξεις: Ποιοι θα λάβουν επίδομα προσωπικής διαφοράς και αύξηση ανά Ταμείο και πότε
troxaia_1.jpg
Μεγάλες αλλαγές φέρνει ο νέος ΚΟΚ: Τα νέα όρια ταχύτητας και τα υψηλά πρόστιμα
Αλλαγές στα όρια ταχύτητας, προτεραιότητα στα μηχανάκια στα φανάρια και πρόστιμα στους πεζούς – Τι αλλάζει με τον νέο ΚΟΚ
Μεγάλες αλλαγές φέρνει ο νέος ΚΟΚ: Τα νέα όρια ταχύτητας και τα υψηλά πρόστιμα