Thumbnail
Προχωράει η συμφωνία

Έως το τέλος του μήνα θα οριστικοποιηθεί το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου για το μετρό της Θεσσαλονίκης και σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν τώρα, το έργο θα ολοκληρωθεί έως το 2020.

Μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα κλειδώσει η συμφωνία και το χρονοδιάγραμμα με την κατασκευάστρια κοινοποραξία  , την οποία έχει εξαγγείλει προ ημερών ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης. Η συγκεκριμένη συμφωνία θα ξεμπλοκάρει και θα επανεκκινήσει τις εργασίες στο βασικό έργο του μετρό, οι οποίες έχουν σταματήσει εδώ και περίπου ένα χρόνο (από τον Δεκέμβριο του 2014)

Το έργο της επέκτασης είναι μία υπόγεια γραμμή μήκους περίπου 4,77 χλμ και περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς, οι οποίες θα διέρχονται από τους πέντε σταθμούς και θα συνδέονται με την κύρια γραμμή και άλλους 13 σταθμούς σε μήκος 9,6χλμ. Σύμφωνα με τον διευθυντή κατασκευής Παναγιώτη Κορακίτη, η γραμμή της επέκτασης αναμένεται να εξυπηρετεί 65.000 άτομα σε ημερήσια βάση. 

Η αρχιτεκτονική όψη της επέκτασης αυτή θα μοιάζει με τους σταθμούς της Αθήνας, στο επίπεδο των οδών θα γίνει μία σχετική διαρρύθμιση, ενώ θα γίνουν και αναπλάσεις της ευρύτερης περιοχής.   Παράλληλα, όπως τόνισε στο ΑΠΕ η διευθύντρια του έργου Σπυριδούλα Πετροπούλου, η επέκταση αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο του 2018 βάσει των χρονοδιαγραμμάτων της σύμβασης, η οποία έχει συναφθεί με την 'Ακτωρ Α.Ε., και στα οποία, προς το παρόν δεν παρουσιάζεται καμία καθυστέρηση. 

Επέκταση

Οι εργασίες επέκτασης του δικτύου προς την Καλαμαριά προχωρούν κανονικά, με το έργο να προγραμματίζεται, βάσει της σύμβασης, να ολοκληρωθεί έως τον Δεκέμβριο του 2018. Το έργο περιλαμβάνει υπόγεια γραμμή μήκους περίπου 4,77 χιλιομέτρων καθώς επίσης και δύο σήραγγες TBM μονής τροχιάς. Η επέκταση θα έχει πέντε σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα, ενώ στο έργο περιλαμβάνονται πέντε φρεάτια, τρεις σιδηροδρομικές διασταυρώσεις και ένας επίσταθμος.
Το ποσό της σύμβασης ανέρχεται στα 312 εκατ. ευρώ και την κατασκευή του έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ. Στο έργο απασχολούνται περισσότεροι από 200 εργαζόμενοι. Το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου βρίσκεται ήδη στο 10%, ενώ οι πιστοποιηθείσες εργασίες εκτιμώνται σε 30 εκατ. ευρώ. Ωστόσο για να λειτουργήσει η συγκεκριμένη επέκταση θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και το βασικό έργο, στο οποίο δίνει μεγάλη σημασία και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Μάλιστα έχει ήδη δοθεί παράταση χρηματοδότησης έως το 2020 από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, που εμφανίζεται να δίνει προτεραιότητα στα έργα μετρό. Πάντως, σε κάθε περίπτωση η συνέχιση του έργου της βασικής γραμμής απαιτεί την υπογραφή συμφωνίας μεταξύ του Δημοσίου και της Κοινοπραξίας που το είχε αναλάβει, στην οποία μάλιστα θα προβλέπεται νέο χρονοδιάγραμμα, αλλά και εγγυήσεις ότι το έργο θα ολοκληρωθεί.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αρθρίτιδα
Ρευματοειδής αρθρίτιδα: Το σημείο του σώματος που αποκαλύπτει νωρίτερα τον κίνδυνο
Ένα ακόμα βήμα προς την εύρεση μεθόδων έκγαιρης διάγνωσης της ρευματοειδούς αρθρίτιδας κάνει η επιστημονική κοινότητα
Ρευματοειδής αρθρίτιδα: Το σημείο του σώματος που αποκαλύπτει νωρίτερα τον κίνδυνο