Thumbnail

Το μεγαλύτερο τούνελ στον κόσμο εγκαινιάζεται σήμερα  με προσκεκλημένους την γερμανίδα καγκελάριο, τον γάλλο πρόεδρο, τον ιταλό πρωθυπουργς και τον πρόεδρο της Αυστρίας.

Η σήραγγα Gotthard Base μήκους περίπου 57 χιλιομέτρων θα συνδέσει σιδηροδρομικά με γραμμή υψηλής ταχύτητας τη βόρεια και τη νότια Ευρώπη και θα αποτελέσει μια από τις βασικές σιδηροδρομικές συνδέσεις στις Άλπεις και τη μεγαλύτερη παγκοσμίως

Το Σαββατοκύριακο στις 4 και 5 Ιουνίου, οι επισκέπτες θα μπορούν να διασχίσουν με ειδικούς συρμούς τη μακρύτερη σιδηροδρομική σήραγγα του κόσμου, σύμφωνα με πηγή της ελβετικής κυβέρνησης.
 Για να ανοίξουν τη διώρυγα χρειάστηκαν τέσσερα γιγάντια τρυπάνια, ενώ 30 τόνοι από πέτρες και χώμα μεταφέρθηκαν από το σημείο.
Η σήραγγα Gotthard Base έχει μήκους 57 χιλιομέτρων και σε κάποια σημεία της απέχει 2,3 χιλιόμετρα από την επιφάνεια της γης. Χωρίς κλιματισμό, η θερμοκρασία στο εσωτερικό φτάνει του 46 βαθμούς Κελσίου. Η ταχύτητα του τρένου στις καινούριες γραμμές θα μπορεί να αγγίξει τα 250 χιλιόμετρα την ώρα.

Η σήραγγα σε αριθμούς

  • Με τα 57,1 χιλιόμετρα μήκος, είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα παγκοσμίως
  • Συγκριτικά η σήραγγα της Μάγχης έχει μήκος 50.5 χλμ και στην Ιαπωνία η σήραγγα Σεϊκάν 53,8 χλμ
  • Το συνολικό κόστος έφθασε τα 10,9 δις €, εξ ολοκλήρου καλυμμένο από την Ελβετία. Ισοδυναμεί με το κόστος των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου το 2012
  • Η κατασκευή του διήρκεσε 17 χρόνια σε καθημερινή αδιάκοπη βάση με οκτάωρες βάρδιες
  • Περισσότεροι από 2600 εργαζόμενοι ενεπλάκησαν στην κατασκευή. 9 έχασαν την ζωή τους σε εργατικά δυστυχήματα
  • Από την διάνοιξή της προέκυψαν 13,3 εκατομμύρια κυβικά μέτρα μπάζα, που ισοδυναμούν σε όγκο με πέντε πυραμίδες της Γκίζας.
  • Η πρώτη σήραγγα στην περιοχή κατασκευάστηκε το 1872 και δέκα χρόνια αργότερα έφθασε στα 15 χιλιόμετρα. Σε εκείνο το έργο σκοτώθηκαν 177 υπάλληλοι ενώ περισσότεροι από 700 υπέστησαν αναπηρίες διαφόρων μορφών.
  • Η σήραγγα έχει διανοιχθεί σε υψόμετρο 2.300 μέτρων
  • Η ταχύτητα των επιβατικών συρμών μπορεί να φθάσει έως και τα 250χλμ/ώρα ενώ των φορτηγών τραίνων τα 160χλμ/ώρα
  • Υπολογίζεται ότι κατά μέσο όρο θα περνούν 50 αμαξοστοιχίες μεταφέροντας τους επιβάτες από την μία άκρη της σήραγγας στην άλλη μέσα σε διάστημα 20 λεπτών
  • Για ένα μέσο αυτοκίνητο ο χρόνος να φθάσει από την μία περιοχή στην άλλη αγγίζει την μία ώρα, αφού απέχουν οδικώς τα δύο σημεία 79 χιλιόμετρα ορεινού οδοστρώματος.
  • Η σήραγγα θα μειώσει την σιδηροδρομική διασύνδεση Βερολίνο-Μιλάνο κατά 1 ώρα και 58 λεπτά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πάσχα
«Kαλάθι του Πάσχα»: Πρεμιέρα στις 9 Απριλίου - Τι ισχύει για το «καλάθι των Νονών»
Θα περιλαμβάνει αρνί,  κατσίκι,  τσουρέκι, πασχαλινά σοκολατένια αυγά και σοκολατοειδή προϊόντα
«Kαλάθι του Πάσχα»: Πρεμιέρα στις 9 Απριλίου - Τι ισχύει για το «καλάθι των Νονών»