Thumbnail
Βλάβες στη σπονδυλική στήλη μπορεί να προκαλέσουν τα βαριά σακίδια και οι τσάντες χειρός!

Μελέτες, που έχουν διεξαχθεί στο παρελθόν, έχουν αποδείξει ότι τα βαριά σακίδια μπορεί να προκαλέσουν μόνιμη βλάβη. Μεταξύ αυτών και μια από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, η οποία κατέδειξε ότι η μεταφορά βαριών σακιδίων μπορεί να συμπιέσει τους δίσκους της σπονδυλικής στήλης και να αυξήσει την καμπυλότητα της κάτω μοίρας της.

«Η σπονδυλική στήλη αναπτύσσεται κατά την παιδική και εφηβική ηλικία και μέχρι την ηλικία των 24 ετών. Λαμβανομένου υπόψη ότι το 45% της συνολικής ανάπτυξης των οστών συντελείται από το τέλος της παιδικής ηλικίας και κατά την εφηβεία, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι οποιαδήποτε βλάβη προκύψει στη συγκεκριμένη περίοδο θα ακολουθεί το άτομο σε όλη του τη ζωή. Η έλλειψη έγκαιρης και έγκυρης διάγνωσης και θεραπείας θα έχει ως αποτέλεσμα την επιδείνωσή της» εξηγεί ο φυσιοθεραπευτής – χειροθεραπευτής κ. Γιώργος Κακαβάς : «Η συστηματική μεταφορά πολύ βαριών χειραποσκευών, σακιδίων, ακόμα και τσαντών-τρόλεϊ δημιουργεί μια σειρά από μυοσκελετικά προβλήματα, με συνηθέστερα τη σκολίωση, την οσφυαλγία και τους πόνους στον αυχένα, τους ώμους και την πλάτη.

Προς αποφυγή των προβλημάτων αυτών «τα παιδιά θα πρέπει να συνηθίζουν από μικρή ηλικία να τοποθετούν τη σάκα τους στην πλάτη, χρησιμοποιώντας και τους δύο ιμάντες, και όχι στον έναν ώμο, παρότι -ειδικά οι έφηβοι- το θεωρούν πιο cool. Απαραίτητη προϋπόθεση, βέβαια, για να μεταφέρουν το σακίδιο και στους δύο ώμους είναι το βάρος του να μην είναι υπερβολικό και το μέγεθος της σάκας να μην ξεπερνά το μέγεθος της πλάτης.

Επίσης, καλό είναι το σακίδιο πλάτης να έχει ιμάντα μέσης, ο οποίος βοηθά στη μεταφορά του φορτίου. Σημειωτέον ότι το σακίδιο δεν θα πρέπει να ζυγίζει πάνω από το 10 έως 15% του σωματικού βάρους και η διάρκεια μεταφοράς του να είναι η ελάχιστη δυνατή, καθώς η επαναλαμβανόμενη καταπόνηση της σπονδυλικής στήλης λειτουργεί συσσωρευτικά με αποτέλεσμα μεγαλύτερες βλάβες με την πάροδο του χρόνου», επισημαίνει ο κ. Κακαβάς.

Ο τρόπος που φορτώνεται το σακίδιο είναι επίσης σημαντικός. «Πρώτα πρέπει να τοποθετούνται τα βαρύτερα αντικείμενα, έτσι ώστε να μεταφέρονται χαμηλά και κοντά στο σώμα. Στη συνέχεια, η συμπλήρωση με τα ελαφρύτερα αντικείμενα πρέπει να γίνεται με τρόπο που το βάρος να κατανέμεται ομοιόμορφα. Είναι επίσης σημαντικό τα αιχμηρά, ογκώδη αντικείμενα να τοποθετούνται έτσι ώστε να μην ακουμπούν στην πλάτη».

Τελευταία και μετά τις προειδοποιήσεις των ειδικών, όλο και περισσότεροι ενήλικες επιλέγουν τη χρήση τσάντας-τρόλεϊ είτε για δική τους χρήση, είτε για τα παιδιά τους. Σύμφωνα με τον κ. Κακαβά, παρότι δεν υπάρχουν ισχυρές αποδείξεις, θεωρούνται πιο ασφαλείς για τη μυοσκελετική υγεία.

«Βέβαια, κι εδώ ισχύει ο ίδιος κανόνας: να μην υπερφορτώνονται, γιατί σ’ αυτή την περίπτωση η μετακίνησή τους απαιτεί τη στροφή του κορμού και γενικά προκαλεί διαταραχή της ευθύγραμμης στάσης της σπονδυλικής στήλης με τα ίδια δυσμενή αποτελέσματα», καταλήγει.

Πηγή: healthreport

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κοκκινο
ΕΣΗΕΑ: Νέα τρίωρη στάση εργασίας στον Ρ/Σ 105,5 ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ στις 2 Μαΐου
Η απόφαση ελήφθη ως αντίδραση στην καθυστέρηση καταβολής των δεδουλευμένων αποδοχών για τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο 2025, ενώ ζητείται και η...
ΕΣΗΕΑ: Νέα τρίωρη στάση εργασίας στον Ρ/Σ 105,5 ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ στις 2 Μαΐου
μετρο
Πρωτομαγιά 2025: Τι ισχύει για μετρό και λεωφορεία - Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ

Ενόψει της απεργίας για την Εργατική Πρωτομαγιά (1/5) τα εμπορικά καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά ενώ με στάσεις εργασίας θα συμμετάσχουν και...

Πρωτομαγιά 2025: Τι ισχύει για μετρό και λεωφορεία - Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ
ΑΣΕΠ
ΑΣΕΠ: Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με την ΑΜΚΕ ΙΑΣΙΣ

Το ΑΣΕΠ και η ΑΜΚΕ ΙΑΣΙΣ υπέγραψαν την Τρίτη 29 Απριλίου 2025 Μνημόνιο Συνεργασίας, με στόχο την από κοινού ανάπτυξη δράσεων για την προώθηση της...

ΑΣΕΠ: Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με την ΑΜΚΕ ΙΑΣΙΣ
τρενο
Hellenic Train: Ακινητοποίηση αμαξοστοιχίας με 192 επιβάτες στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα
Οι επιβάτες παρέμειναν ακινητοποιημένοι για πάνω από μία ώρα λόγω βλάβης της αμαξοστοιχίας
Hellenic Train: Ακινητοποίηση αμαξοστοιχίας με 192 επιβάτες στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα