Είναι γνωστό στους περισσότερους ότι οι υψηλές θερμοκρασίες μέσα στο αυτοκίνητο επηρεάζουν αρνητικά τους χρόνους αντίδρασης του οδηγού. Αυτό σημαίνει ότι ο χώρος της καμπίνας των επιβατών, κατά τη διάρκεια της οδήγησης πρέπει να είναι δροσερός και αεριζόμενος.
Σύμφωνα με όσα μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, έρευνες έχουν δείξει ότι με εσωτερική θερμοκρασία 35 βαθμών Κελσίου οι αντιδράσεις του οδηγού μειώνονται κατά 20% από το αν οδηγούσε σε θερμοκρασία 25 βαθμών Κελσίου. Δηλαδή ουσιαστικά είναι το ίδιο ποσοστό μείωσης της αντίδρασης αν οδηγούσε έχοντας αλκοόλ στο αίμα του περίπου 0,5 γραμμάρια ανά λίτρο. Σήμερα, αρκετοί οδηγοί λειτουργούν λάθος τον κλιματισμό του αυτοκινήτου τους. Οι τεχνικοί, από την πλευρά τους, συμβουλεύουν για την ορθή λειτουργία του, όμως οι οδηγοί συνεχίζουν τα λάθη.
Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει στο συγκεκριμένο θέμα έχουν εντοπιστεί πέντε βασικά λάθη. Τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού η εσωτερική θερμοκρασία μπορεί να φθάσει ακόμη και τους 60 βαθμούς Κελσίου, ενώ όλοι έχουμε διαπιστώσει ότι πολλές φορές όταν μπούμε γρήγορα μέσα στο αυτοκίνητο δεν μπορούμε να πιάσουμε, λόγω ζέστης, ούτε το τιμόνι, ούτε τον λαβιέ ταχύτητας. Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη είναι η άμεση ενεργοποίηση του κλιματισμού. Η σωστή αντίδραση είναι να ανοίξουμε τα παράθυρα και τις πόρτες για να μπει φρέσκος και δροσερότερος αέρας. Με αυτή την κίνηση καταφέρνουμε να μειώσουμε αισθητά τη θερμοκρασία στην καμπίνα των επιβατών. Αμέσως μόλις μειωθεί η θερμοκρασία τότε ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τον κλιματισμό, ο οποίος θα έχει άμεση ανταπόκριση.
Ένα ακόμη λάθος που κάνουν αρκετοί οδηγοί είναι να βάζουν την επιλογή της ανακύκλωσης. Για τους "ειδικούς" είναι ένα άλλο κλασικό λάθος. Πρέπει να βρίσκεται στην επιλογή "Auto", ώστε η ροή του αέρα να ρυθμίζεται ομοιόμορφα και αποτελεσματικά. Υπάρχουν κάποια καλοκαιρινά πρωινά, κυρίως σε περιοχές που βρίσκονται σε μεγάλο υψόμετρο που είναι δροσερά. Καλό είναι να μπαίνει σε λειτουργία το κλιματιστικό ακόμη και σε αυτά τα μέρη, γιατί αποτρέπεται η πιθανότητα θολώματος του παρμπρίζ.
Είναι, επίσης, πολύ σημαντικό οι αεραγωγοί να βρίσκονται σε σωστή θέση και να επιλέγουμε τη σωστή ροή αέρα. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο να βάζουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό και να μην αισθανόμαστε δροσιά. Σύμφωνα με εμπειρογνώμονες δεν έχει να κάνει με τη θερμοκρασία, αλλά προς ποια κατεύθυνση ρέει ο αέρας στην καμπίνα. Προκειμένου να επιτευχθεί ομοιόμορφη κατανομή της ροής αέρα οι αεραγωγοί πρέπει να δείχνουν προς τα πάνω και όχι προς τα πρόσωπα των ανθρώπων. Όπως γίνεται με όλα τα μέρη του αυτοκινήτου, έτσι πρέπει να λειτουργούμε και με τον κλιματισμό.
Πρέπει τουλάχιστον ανά 15.000 ή 20.000 χιλιόμετρα να αλλάζουμε το φίλτρο καμπίνας, τόσο για να υπάρχει σωστή ροή αέρα, όσο και για να μην αναπτυχθούν μικρόβια στο φίλτρο που με την σειρά τους θα περάσουν στην καμπίνα. Πέρα των πέντε βασικών λαθών που κάνουν οι οδηγοί, καλό είναι να γίνεται μία φορά τον χρόνο συντήρηση του κλιματισμού στο συνεργείο με συμπλήρωμα φρέον, ώστε το κλειστό κύκλωμα να έχει καλύτερη απόδοση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη