φουρναρης
Έπρεπε να είχε άδεια!

«Την Πέμπτη 14 Ιούνη,απόγευμα και ενώ εργαζόμουν στον φούρνο ακούγοντας στο ραδιόφωνο αθλητικές εκπομπές,όπως κάθε απόγευμα,δέχθηκα την επίσκεψη κάποιας κυρίας Τ.Χ.Μου έδειξε μια κάρτα με την φωτογραφία της και μου είπε ότι «είμαστε για τις άδειες».

Συνοδεύονταν από έναν κύριο,συνάδελφο της,φίλο της,δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω γιατί δεν μου παρουσίασε κάποιο έγγραφο.»Ποιες άδειες ρώτησα. Η άδεια του καταστήματος είναι κορνιζαρισμενη στον τοίχο και την βλέπετε» Είμαστε, από την ΕΥΕΔ«απάντησε χωρίς να εξηγήσει τι εστι ΕΥΕΔ. Ζήτησε μια απόδειξη της ταμειακής την οποία και έδωσα,άφησε την σφραγίδα με τα στοιχεία της και έφυγε. Από την σφραγίδα και με την βοήθεια του google διαπίστωσα ότι η ΕΥΕΔ είναι η καινούργια ΑΕΠΙ και είναι επιφορτισμενη με την είσπραξη πνευματικών δικαιωμάτων. Την Τετάρτη 17 Ιούλη ο ταχυδρόμος μου έφερε την «λυπητερή»:208,32€ για Άδεια Δημοσίας Εκτέλεσης.
Το μεσημέρι επικοινώνησα με κάποιον κ.Ζ…….ο που αναφέρεται στο ειδοποιητήριο και έδειξε να μην το κατέχει το θέμα και με καλούσε απλά να πληρώσω πνευματικά δκαιώματα γιατί είναι νόμος. Το ποιους άφορά ο νόμος μάλλον δεν το γνώριζε καλά.

1

Ορισμένες παρατηρήσεις και ερωτηματικά:

1) Στις 14.6 δεν μας έγινε ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΜΙΑ ενημέρωση για το ποσόν και για ποιον λόγο πρέπει να πληρώσουμε,όπως αναφέρει το έγγραφο που σήμερα παραλάβαμε προφανώς λόγω ανικανότητας και ακαταλληλότητας της αντιπρόσωπου.

2) Για ποιον λόγο ένα κατάστημα σαν το δικό μας (αρτοποιείο) να πληρώσει πνευματικά δικαιώματα για χρίση ραδιοφώνου,την στιγμή που δεν έχει τραπεζοκαθισματα και δεν χρησιμοποιεί το ραδιόφωνο αποκλειστικά για μουσική αλλά για ενημέρωση?

3) Βάσει ποιας λογικής πρέπει ο κρεοπώλης που κόβει τον κιμά ακούγοντας την περιγραφή ποδοσφαιρικου αγώνα,ο μανάβης που πουλά τα λαχανικά του ακούγοντας Καζαντζιδη,ο μπακάλης που ζυγίζει τις ελιές ακούγοντας ειδήσεις από τον Χατζηνικολαου,ο βενζινας που γεμίζει το ρεζερβουάρ ακούγοντας Νταλάρα θα πρέπει να πληρώσουν πνευματικά δικαιώματα ενώ έχουν ήδη πληρώσει ΕΡΤ μέσω της ΔΕΗ

4) Με την ίδια λογική βλέπω σε λίγο δημοσιογραφους και αθλητικούς συντάκτες μέσω της ΕΣΗΕΑ και της ΕΣΗΕΜΘ να ζητούν και αυτοί πνευματικά δικαιώματα για την ενημέρωση που παρέχουν μέσω ερτζιανων

5) Οι φίλτατοι και συμπαθείς καλλιτέχνες,μετά το κάζο των απατεώνων της ΑΕΠΙ και την σύσταση του νέου εισπρακτικού τους φορέα είναι ικανοποιημενοι γιατί τα δικαιώματα τους εισπράττονται και τους αποδίδονται καλύτερα ή ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να εξασφαλίσουν τρόπο ώστε η είσπραξη των δικαιωμάτων αυτών να είναι ΔΙΚΑΙΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΣΩΣΤΕΣ ΠΗΓΕΣ?

6) Αλήθεια πόσο δίκαιη μπορεί να είναι η είσπραξη πνευματικών δικαιωμάτων από ένα επαρχιακό καφενεδάκι με πελάτες 15-20 συνταξιούχους?

7) Ερωτώ γιατί δεν γνωρίζω. Πνευματικά δικαιώματα έχουν μόνο η μουσική και τα τραγούδια? Πνευματικά δικαιώματα απ αυτά που εισπράττονται,αποδίδονται σε ποιητές για τα ποιήματα τους (οχι τα μελοποιημένα) και σε συγγραφείς για τα πεζά τους που διαβάζονται σε ανάλογες εκπομπές?

8) Νομίζω οτι τα πνευματικά δικαιώματα,αναμφισβητητο και δίκαιο αίτημα των πνευματικών δημιουργών θα έπρεπε να εισπράττονται από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς απ’ευθείας με βάση την ποσότητα της χρήσης της μουσικής και των τραγουδιών και με βάση την ακροαματικότητα των σταθμών. Αλλα αυτό προϋποθέτει σύγκρουση με μεγάλους,με Αλαφουζους,Μαρινακηδες,Μπομπολες και άλλα θηρία της οικονομικής ζωής του τόπου. Δυστυχώς όμως φαίνεται πως και ο κόσμος των δημιουργών καταλαβαίνει και ασπάζεται το δόγμα ότι είναι πιο εύκολο να πατήσεις τα βατράχια από το να τα βάλεις με τα βουβάλια. Έτσι για άλλη μια φορά καλούνται να πληρώσουν οι μεροκαματιάρηδες κι αυτό είναι λυπηρό…

Και για να τελειώνουμε. Χαράτσια δεν πρόκειται να πληρώσουμε κι ας φτάσουμε στα δικαστήρια. Αύριο ταχυδρομώ το έγγραφο που παρέλαβα σήμερα,πίσω στην ΕΥΕΔ. Το ίδιο καλω να κάνουν όσοι συνάδελφοι βιοτέχνες ,μικροεπαγγελματίες πήραν τέτοια ειδοποιητηρια. Τα στέλνουμε πίσω και δεν πληρώνουμε. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!!!»

2

Πηγή: seleo.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
ασανσερ απθ
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα
Οι φοιτητές πρέπει καθημερινά να ανεβοκατεβαίνουν με τα πόδια έως τον 6ο και στον 8ο όροφο των δυο κτιριακών όγκων
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα
γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025