Εφικτή η σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης σε 2 ώρες και 55 λεπτά το 2021
Απαιτούνται συγκεκριμένες εργασίες κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών

Κομβικά για την ανανέωση του τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ενίσχυση του μεταφορικού της έργου θα είναι τα αμέσως επόμενα χρόνια, καθώς εντός του πρώτου εξαμήνου του 2020 αναμένεται να μπουν στις ράγες τρία από τα συνολικά επτά έως εννέα πλήρως ανακαινισμένα τρένα (blocktrains) υψηλής ταχύτητας ETR 455, ενώ στο τέλος του 2021 ή στις αρχές του 2022 προβλέπεται να αφιχθούν και οι υβριδικές αμαξοστοιχίες, που θα κινούνται με ηλεκτρισμό, ντίζελ και μπαταρία. Μάλιστα, ήδη από το 2020, με το που θα μπουν στη γραμμή τα τρία ETR 455, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ευελπιστεί να διπλασιάσει τον αριθμό των δρομολογίων στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα, με το τρένο να ξεκινάει από τους σταθμούς περίπου κάθε μιάμιση ώρα.

Τα παραπάνω γνωστοποίησε σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Φίλιππος Τσαλίδης, στο πλαίσιο γεύματος εργασίας με την ευκαιρία της συμμετοχής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην 84η Διεθνή Έκθεση (ΔΕΘ), επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι τα blocktrains, χωρητικότητας 600 επιβατών, που θα ανακατασκευαστούν πλήρως, θα έχουν μηδέν χιλιόμετρα στο κοντέρ τους.

Ερωτηθείς δε, πότε θα είναι εφικτή η σιδηροδρομική κάλυψη της απόστασης Θεσσαλονίκης-Αθήνας σε λιγότερο από τρεις ώρες (δύο ώρες και 55 λεπτά), ο κ.Τσαλίδης επισήμανε ότι αυτό εξαρτάται από την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου -το οποίο, όμως, δεν ανήκει στην αρμοδιότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ- και των υποστηρικτικών συστημάτων του, λέγοντας: "Αν ολοκληρωθεί η εγκατάσταση του συστήματος ασφαλείας ETCS, κλαδευτούν τα δέντρα και η βλάστηση κατά μήκος των γραμμών και αφαιρεθούν εμπόδια που ανακόπτουν την ταχύτητα, τότε θα μπορούμε να διανύουμε την απόσταση Θεσσαλονίκη – Αθήνα σε περίπου δύο ώρες και 55 λεπτά". Πρόσθεσε δε ότι αυτό είναι πιθανό να συμβεί στο τέλος του 2021.

Τότε το τρένο, που ήδη έχει κερδίσει έδαφος (οι πληρότητες ξεπερνούν ήδη το 60%, μετά και την ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα Τιθορέας-Δομοκού και τη λειτουργία της διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων), θα μπορεί όπως είπε να λειτουργεί ανταγωνιστικά και στο αεροπλάνο, αφού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα είναι πλέον σε θέση να παρέχει ταχύτερα ταξίδια, με καλύτερες υπηρεσίες και ανταγωνιστικές τιμές.

Εν αναμονή των εξελίξεων, μια σειρά από προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένουν, γεγονός ιδιαίτερα εμφανές στα τμήματα μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης, αλλά και μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σερρών: στην πρώτη περίπτωση, τα προβλήματα στη γραμμή έχουν ως αποτέλεσμα να χρειάζονται οκτώμισι ώρες για να διανύσει το τρένο μια απόσταση 350 χιλιομέτρων και στη δεύτερη απαιτούνται δυόμισι ώρες, για να διανυθούν 124 χιλιόμετρα. "Βεβαίως το κράτος επιδοτεί τα δρομολόγια για Αλεξανδρούπολη αλλά και πάλι υπάρχει ζημία, καθώς οι πληρότητες δεν ξεπερνούν το 20%" σημείωσε ο κ.Τσαλίδης.

Στο μεταξύ, εντός του τρέχοντος έτους αναμένεται να ολοκληρωθεί και η απορρόφηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), την οποία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε αποκτήσει σε ποσοστό 100% τον περασμένο Απρίλιο, έναντι συνολικού τιμήματος 22 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης, που είχε προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ. Μάλιστα, στις αρχές του 2020, θα αρχίσει να υλοποιείται στην εταιρεία επενδυτικό πρόγραμμα, το οποίο θα ξεπερνάει αρκετά το αρχικά εκτιμηθέν ποσό των 25 εκατ. ευρώ, με στόχο την αναβάθμιση των μηχανοστασίων και του εξοπλισμού τους, αλλά και την εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού.

Κληθείς να σχολιάσει τον διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο "Θριάσιο ΙΙ" στον Ασπρόπυργο Αττικής, ο κ.Τσαλίδης εξέφρασε την πεποίθηση ότι, λαμβανομένων υπόψη των όρων της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού, η επένδυση "δεν βγαίνει" οικονομικά, μεταξύ άλλων επειδή ζητείται από τους υποψηφίους να καταβάλλουν entrance fee, ύψους 20 εκατ. ευρώ, αλλά και το 10% του τζίρου τους να αποδίδεται στον ΟΣΕ. Ο κ. Τσαλίδης γνωστοποίησε επίσης ότι στο τέλος του τρέχοντος έτους ή στις αρχές του 2020 θα γίνουν και νέες προσλήψεις μηχανοδηγών για τα τρένα._

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολειο
ΕΝΕΕΓΥΛ Κηφισιάς: Αγώνας δρόμου για να λειτουργήσει τον Σεπτέμβριο
«Εμείς θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά για να χτυπήσει το κουδούνι στο ΕΝΕΕΓΥΛ Κηφισιάς στις 11 Σεπτεμβρίου 2024 και ΟΛΑ τα παιδιά του Β.Τομέα...
ΕΝΕΕΓΥΛ Κηφισιάς: Αγώνας δρόμου για να λειτουργήσει τον Σεπτέμβριο
γιατροί, νοσοκόμοι, υγεία
Λοιπό Επικουρικό Προσωπικό: Ξεκίνησαν και πάλι οι αιτήσεις- Οι ειδικότητες που ζητούνται
Η προθεσμία για τις αιτήσεις ολοκληρώνεται στις 8 Αυγούστου 2024 στις 12:00 το μεσημέρι.
Λοιπό Επικουρικό Προσωπικό: Ξεκίνησαν και πάλι οι αιτήσεις- Οι ειδικότητες που ζητούνται
pencil_foto_education.jpg
Επιστολή ΠΟΣΥΠ: Να ανακληθεί άμεσα η ν-τροπολογία για τον ΔΟΑΤΑΠ
«Να ανακαλέσετε την παράνομη και ρουσφετολογική αυτή διάταξη που δεν εδράζεται ούτε στον νόμο, ούτε στην ηθική, ούτε βέβαια και στην λογική»
Επιστολή ΠΟΣΥΠ: Να ανακληθεί άμεσα η ν-τροπολογία για τον ΔΟΑΤΑΠ
viareggio-and-its-beach-picture-id922351394.jpg
Επικαιροποίηση του Έκτακτου Δελτίου Επιδείνωσης Καιρού: Συνεχίζεται μέχρι τη Δευτέρα ο καύσωνας
Μικρή ανάσα από την Τρίτη- Πάνω από τους 40 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Επικαιροποίηση του Έκτακτου Δελτίου Επιδείνωσης Καιρού: Συνεχίζεται μέχρι τη Δευτέρα ο καύσωνας