Η ξεχωριστή λάμψη του Stephen Hawking
Του Νίκου Τσούλια


     Ούτε οι ιδεολογίες ούτε πολύ περισσότερο οι θρησκείες βελτίωσαν τη ζωή του ανθρώπου όπως η επιστήμη, η οποία έχει ήδη γίνει ο πιο ισχυρός τρόπος της σκέψης του ανθρώπου και ο πιο σημαντικός παράγοντας γραφής δημιουργικών γεγονότων.

     Και μάλιστα όσο κυλάει ο χρόνος τόσο μεγαλύτερη είναι η ακτινοβολία της και η επιρροή της. Είναι η μοναδική παγκόσμια «κοσμοθεωρία», η οποία μέσα από τη συνεχή πρόοδό της ενοποιεί όλους τους ανθρώπους και όλους τους καιρούς.

     Η γνώση καθίσταται πεδίο χειραφέτησης και πνευματικής ελευθερίας του ανθρώπου και αν οι σύγχρονες κοινωνίες αναπτύσσουν την αγάπη και την αλληλεγγύη στους κόλπους τους, τότε η ανθρωπότητα θα έχει εξέλθει από την μακρά γκρίζα προϊστορία της και θα έχει ανοίξει τους δρόμους της πραγματικής ιστορίας της…
     Και είναι οι ξεχωριστοί επιστήμονες, αυτοί που διευρύνουν καθοριστικά τη δυνατότητα όλο και πιο αντικειμενικής και πιο ουσιαστικής ερμηνείας της φύσης και του κόσμου αλλά και μετασχηματισμού αυτών, αστέρια φωτεινά, «Άγιοι της Γης» που μεταμορφώνουν τη ζωή μας και δημιουργούν το φωτεινό μέλλον μας.

     Είναι ο Stephen Hawking ένα αστέρι της επιστήμης και της γνώσης. Αγωνίστηκε μέσα από τις πιο αντίξοες συνθήκες. Η αναπηρία δεν τον καθήλωσε μόνο στο γνωστό μας αμαξίδιο αλλά του στέρησε ακόμα και τη δυνατότητα και της πιο απλής κίνησης αλλά και της ομιλίας! Κι όμως… Η θέλησή του για τη ζωή και για τη γνώση τον έφερε στην πρώτη γραμμή της επιστήμης.

     Είναι ο μεγαλύτερος φυσικός της σύγχρονης ιστορίας μετά τον Αϊνστάιν. Κατείχε τη Λουκασιανή Έδρα Μαθηματικών στο πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ για 30 χρόνια. Έκανε τη φυσική και την κοσμολογία και τα μεγάλα τους ζητήματα γνωστά σε εκατομμύρια ανθρώπους. «Το χρονικό του Χρόνου» θα γίνει το εμβληματικό του έργο για επιστήμονες, φοιτητές και πολίτες σε κάθε γωνιά της Γης.

     Δεν είναι ένας μονομερής επιστήμονας κλεισμένος στο εργαστήριό του αποκομμένος από τα γενικότερα προβλήματα του ανθρώπου, από τους προβληματισμούς του και τους στοχασμούς του. Αντίθετα, μελετά τα μεγάλα, τα υπαρξιακά ερωτήματα. Και δεν θεωρητικολογεί γενικά και αόριστα, αλλά χρησιμοποιεί τα τελευταία μεγάλα επιτεύγματα της επιστημονικής σκέψης για να δώσει τις δικές του, τεκμηριωμένες απαντήσεις στο βαθμό που δίνει η σύγχρονη έρευνα.

     Να πως συμπυκνώνει τη θαυμαστή πορεία του Χόκινγκ ο διάσημος καθηγητής Kip S. Thorne. «Έβαλε τη σφραγίδα του, το όνομά του, σε ευφυείς θεωρίες. «Η ‘θερμοκρασία Χόκινγκ’ καθώς και η ‘ακτινοβολία Χόκινγκ’ μιας μαύρης τρύπας ήταν πραγματικά ριζοσπαστικές ανακαλύψεις – ίσως οι πιο ριζοσπαστικές σε όλη τη θεωρητική φυσική του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα. Μας ανακάλυψαν τη βαθιά σχέση μεταξύ της γενικής θεωρίας της σχετικότητας (μαύρες τρύπες), της θερμοδυναμικής (της φυσικής της θερμότητας) και της κβαντικής φυσικής (τον σχηματισμό σωματιδίων εκεί όπου πριν δεν υπήρχε κανένα)».

     Στο τελευταίο του βιβλίο «Σύντομες απαντήσεις στα μεγάλα ερωτήματα» στοχάζεται και δίνει ικανοποιητικές προσεγγίσεις στα πιο καυτά ζητήματα, που απασχολούν κάθε άνθρωπο.
1. Υπάρχει Θεός;
2. Πώς ξεκίνησαν όλα;
3. Μπορούμε να προβλέψουμε το μέλλον;
4. Υπάρχει άλλη νοήμων ζωή στο σύμπαν;
5. Τι υπάρχει μέσα σε μια μαύρη τρύπα;
6. Πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε το μέλλον;
7. Θα μας ξεπεράσει η τεχνητή νοημοσύνη;
8. Έχει νόημα να αποικίσουμε το Διάστημα;
9. Είναι δυνατά τα ταξίδια στο χρόνο;
10. Θα επιβιώσουμε πάνω στη Γη;

     Ο Χόκινγκ δεν αποτελεί μόνο πρότυπο επιστήμονα και αγωνιστή της ζωής απέναντι στις πιο μεγάλες δυσκολίες και στο «αδύνατο» αλλά είναι και παιδαγωγικό παράδειγμα για κάθε ερευνητή και για κάθε ανήσυχο πολίτη. Προάγει την έρευνα και την περιέργεια του ανθρώπου ως αξίες της ζωής που διαμορφώνουν την ιστορία και την διαμόρφωση του κοινού μέλλοντος όλων των ανθρώπων. «Όταν βλέπουμε τη Γη από το Διάστημα, βλέπουμε τον εαυτό μας ως σύνολο. Βλέπουμε την ενότητα και όχι όσα μας χωρίζουν. Είναι μια τόσο απλή εικόνα, με ένα ισχυρό μήνυμα: ένας πλανήτης, ένα ανθρώπινο γένος».

     Τι πιο όμορφη εικόνα ανθρωπισμού ζωγραφισμένη με επιστημονική θεώρηση αλλά και με την ίδια την αγωνιστική στάση ζωής του Χόκινγκ απέναντι σε μια δύσκολη μορφή αναπηρίας;
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»