Η κυβέρνηση ανακοίνωσε πως θα γίνουν μαθήματα σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία. Στην Ελλάδα το σύστημα είναι πυροσβεστικό. Πρέπει να καούμε για να κάνουμε πρόληψη. Έστω κι έτσι , καλό είναι, αλλά δε φτάνει. Η σωτηρία του πλανήτη με ό,τι ειδικά σημαίνει αυτό και για το περιβάλλον και για τις ανθρώπινες σχέσεις, είναι υπόθεση ατομικής ευθύνης που συνοψίζεται στο απλό ερώτημα:" ΕΓΩ τι κάνω;"
ΘΥΜΑΤΑ, ΕΝΟΧΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ
Όπως το σώμα αποβάλλει τις τοξίνες του μετά από μακροχρόνια νηστεία, έτσι και η κοινωνία αποβάλλει τις "τοξίνες" της χάρη στη συνεχιζόμενη "νηστεία" της καραντίνας. Πληθαίνουν, λοιπόν, οι καταγγελίες στο χώρο του θεάτρου (θαρρείς και είναι ο μόνος χώρος) και η κοινωνία, αντί να στοχαστεί πώς προέκυψαν οι τοξίνες ΤΗΣ, έχει φορτώσει στα ΘΥΜΑΤΑ το έργο της κάθαρσης. Η ίδια δεν διαθέτει αντανακλαστικά αυτοπροστασίας• όμως οι υπάνθρωποι διαθέτουν αντανακλαστικά , μυρίζονται την κοινωνική καχεξία και αλώνουν σώματα και ψυχές.
Τα θύματα λοιπόν εντέλλονται να σπάσουν τη σιωπή τους, κι εμείς να απολαύσουμε για μια φορά ακόμα το έργο: "ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ". Αλλά κι αν ακόμα δεχτούμε ότι έτσι θα λυθεί το θέμα με τους ενήλικες, τι θα γίνει με τα μικρά παιδιά, που έχουν κακοποιηθεί σεξουαλικά; θα μιλήσουν ή θα σέρνονται ισόβια; Οι στατιστικές για τη σεξουαλική κακοποίηση είναι καταπέλτης: 7% στα αγόρια , 14% στα κορίτσια.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ , λοιπόν, θυμώνει με τους άλλους, που δεν είναι ξένοι εισβολείς, αλλά κομμάτια από το άρρωστο σώμα της, αντί να κάνει την αυτοκριτική της. Δεν συνειδητοποιεί την ευθύνη της, ότι στη βάση του προβλήματος βρίσκονται τα ταμπού της και οι αιτίες που τα γεννούν.Έτσι δε βρίσκει το θάρρος να μιλήσει στα παιδιά της και να τα σώσει από τους λυκάνθρωπους που τα παραμονεύουν.
Πιο ειδικά:
Το ΣΧΟΛΕΙΟ, άχρωμο και άοσμο, ασχολείται με "ενέσεις γνώσεων" σε μια εποχή που το παιδί με το πάτημα ενός κουμπιού έχει τα πάντα στη διάθεσή του και ούτε που διανοείται ότι ΕΧΕΙ ΕΥΘΥΝΗ που μικρά, αθώα παιδιά, ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ, παραδίδονται βορά στις ορέξεις παιδεραστών. Φαίνεται πως δεν αποτελεί θέμα εκπαιδευτικό το γεγονός ότι σε μια σχολική μονάδα 200 παιδιών θα κακοποιηθούν σεξουαλικά 20, δηλ. μια ολόκληρη τάξη!!! Φοβάται το σχολείο μήπως "πει" τίποτα η κοινωνία για την απόφασή του να αγαπήσει τα παιδιά της και να τα σώσει.Οξύμωρο κι όμως έτσι συμβαίνει!!Θεωρεί το θέμα της σεξουαλικής ενημέρωσης ακανθώδες και προτιμά τις κλίσεις των ρημάτων και γενικά την "ασφαλή" ρουτίνα του αναλυτικού προγράμματος. Ανώδυνα πράγματα στη θέση μιας ηρωικής στάσης, που θα ήταν, από μόνη της, μάθημα ζωής.
Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ: στο ίδιο μοτίβο, στέλνει πχ εγκυκλίους στα σχολεία για υποχρεωτικές ασκήσεις ετοιμότητας σε περίπτωση σεισμού και δεν κάνει το ίδιο, να στείλει προγράμματα για υποχρεωτική εφαρμογή σε κάτι που θα συμβεί σίγουρα. Πώς, δηλαδή, το παιδί θα αντιδράσει, αν βρεθεί σε συνθήκες επερχόμενου βιασμού; Και πώς δε θα φτάσει ούτε εκεί; Τι προηγείται; Πώς θα κάνει τη διάκριση του καλού μυστικού από το μυστικό-δόλωμα; Και τι είναι ο "κανόνας του εσώρουχου"; Αυτά τα μαθήματα είναι άγνωστα στο σχολείο του 21ου αιώνα με ευθύνη της πολιτείας.Δεν περισσεύει χρόνος για μαθήματα ζωής, πρέπει να βγει όλη η ύλη, ακόμα και η περιττή και αναχρονιστική, που η νέα γενιά, έτσι κι αλλιώς,την καταργεί στην πράξη.
Οι ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, αποφεύγουν τα μιαρά, σεξουαλικά ζητήματα, αφού τα εγκόσμια είναι μάταια και όλα ποντάρονται στην μετά θάνατον ζωή. Οτιδήποτε κακό συμβεί εδώ, ερμηνεύεται σαν "δοκιμασία" απ' το Θεό ή σαν αποτέλεσμα "ελεύθερης βούλησης", ακόμα κι αν πρόκειται για ανήλικο που βιάστηκε.Παραθέτω έναν αφορισμό του Ν. Καζαντζάκη :"Όσο υπάρχουν παιδιά που πεινούν, Θεός δεν υπάρχει" για να τον φανταστούμε με αλλαγμένο το ρήμα.
Οι ΓΟΝΕΙΣ, γέννημα θρέμα του κοινωνικού status κι αυτοί, παιδοποιούν χωρίς στοχασμό,χωρίς στοιχειώδη γνώση του ρόλου που καλούνται να παίξουν, χωρίς ρεαλιστικές προσδοκίες. Και δεν είναι εύκολη δουλειά να αποφασίζεις , τι ρίζες και τι φτερά θα δώσεις στους απογόνους σου. Οι περισσότεροι ή αφήνουν τα παιδιά στο έλεος του τυχαίου ή εφαρμόζουν ξεπερασμένα μοντέλα μιας προαποφασισμένης ζωής για τα παιδιά τους. Όσον αφορά δε τις σχολές γονέων, σ' αυτές φοιτούν οι γονείς που τις χρειάζονται λίγο έως καθόλου.
ΤΟ ΠΑΙΔΙ κανένας δε το ρώτησε, με ευθύνη άλλων ήρθε εδώ. Αν υπήρχε δυνατότητα να ερωτηθεί, φυσικά θα αρνιόταν να έρθει ως σφάγιο.Το στοιχειώδες δικαίωμά του να μεγαλώσει με ασφάλεια,που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο για την αθωότητα του σταδίου του, δεν είναι. Αυτοί που βάδιζαν μπροστά του δεν έβγαλαν τις πέτρες απ' το δρόμο του. "Ήταν αλλονών", θα πουν!! Ή, το χειρότερο, δεν είδαν πέτρες!!
ΕΠΩΔΟΣ: (απ'το Ν. Γκάτσο)
"Καληνύχτα Κεμάλ.Αυτός ο κόσμος δε θ' αλλάξει ποτέ..."
ΣΑΦΟΥΡΗΣ ΦΩΤΗΣ 6 ΜΑΡΤΗ 2021
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη