fotia evia
Alexandros Michailidis / SOOC
«Μετά από μια μεγάλη πυρκαγιά αυξάνει 3 φορές ο πλημμυρικός κίνδυνος και αυξάνει 6 φορές ο κατολισθητικός», σημειώνει ο Ευθύνης Λέκκας για την καταστροφή στη Βόρεια Εύβοια

"Δεν φτάνει μόνο να προγραμματίζουμε μελέτες αλλά να δούμε και από τι ακριβώς κινδυνεύουμε, μέσα από τη διαδικασία της κλιματικής κρίσης", ανέφερε ο καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας και Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ευθύμης Λέκκας, που είχε κληθεί σήμερα στη συνεδρίαση της Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος, με αντικείμενο την αποκατάσταση και ανασυγκρότηση της Βόρειας Εύβοιας.

"Πρέπει να εξειδικεύσουμε στους νέους κινδύνους, που είναι ροές εδαφών, κατολισθητικά φαινόμενα, πλημμυρικά φαινόμενα με μεγάλη συμμετοχή λασπορροής", ανέφερε ο κ. Λέκκας που επισήμανε τους κινδύνους με το συνδυασμό υδροδυναμικών και γεωδυναμικών φαινομένων και επέμεινε ότι υπάρχουν κίνδυνοι και από τα ίδια τα έργα, υδραυλικά και δασοτεχνικά.

Ο κ. Λέκκας αναφέρθηκε στην περιοχή των Αχαρνών, μια περιοχή η οποία "είναι υποψήφια για πλημμύρα μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα", με βάση τις αναλύσεις εδαφών σε σχέση με τη διάβρωση. "Έχουμε προσδιορίσει τα σημεία ακριβώς που κινδυνεύουν και στην Αττική αλλά και στις άλλες περιοχές και στην Εύβοια", είπε ο κ. Λέκκας που τόνισε ότι πρέπει η διαβρωσιμότητα των εδαφών να λαμβάνεται υπόψη στις βασικές υδραυλικές μελέτες.

"Μετά από μια μεγάλη πυρκαγιά αυξάνει 3 φορές ο πλημμυρικός κίνδυνος και αυξάνει 6 φορές ο κατολισθητικός κίνδυνος", είπε ο κ. Λέκκας και παρουσίασε στην επιτροπή περιπτώσεις που μια συγκεκριμένη εφαρμογή δασοτεχνικών έργων κατάφερε να συγκρατήσει εδάφη σε μια περιοχή αλλά δεν είχε καμία χρησιμότητα σε άλλη περιοχή που δεν έπρεπε εκεί να γίνουν αντιδιαβρωτικά έργα.

"Πρέπει να δούμε την εξειδίκευση των έργων για τη διάβρωση, για την αντιμετώπιση πλημμυρικών και κατολισθητικών φαινομένων, για τα φαινόμενα ροής εδαφών, τα οποία φαινόμενα δεν συμπεριλαμβάνονται στις μέχρι τώρα κλασικές μελέτες", είπε ο κ. Λέκκας και προειδοποίησε ότι μπαίνουμε σε μια νέα περίοδο που λόγω κλιματικής κρίσης στιγματίζεται από την πολυπλοκότητα και συνθετότητα των κινδύνων, την εμφάνιση νέων μορφών κινδύνων και κρίσεων, περισσότερων ακραίων φαινομένων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

astynomia
Ασύλληπτο! Δύο τροχαία με εγκατάλειψη σε Πανεπιστημίου και Πατησίων με τον ίδιο δράστη

Δύο τροχαία με εγκατάλειψη σημειώθηκαν με διαφορά λίγης ώρα χθες, βράδυ της Τρίτης, στο κέντρο της Αθήνας (στην Πανεπιστημίου και...

Ασύλληπτο! Δύο τροχαία με εγκατάλειψη σε Πανεπιστημίου και Πατησίων με τον ίδιο δράστη
PAIDEIAS
Υπουργείο Παιδείας: Τα τηρούμενα Υπηρεσιακά Βιβλία και Έντυπα των σχολείων και οι όροι φύλαξής τους
Αναρίθμητα τα τηρούμενα από τα Γυμνάσια, ΓΕ.Λ, ΕΠΑ.Λ, Γυμνάσια Ε.Α.Ε., Λύκεια Ε.Α.Ε., ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. υπηρεσιακά βιβλία και έντυπα
Υπουργείο Παιδείας: Τα τηρούμενα Υπηρεσιακά Βιβλία και Έντυπα των σχολείων και οι όροι φύλαξής τους
panellinies_exetaseis_1.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Πότε αρχίζουν οι γραπτές εξετάσεις σε Γυμνάσια και Λύκεια και τι ισχύει για την αναβαθμολόγηση των γραπτών
Σχετικά με τις γραπτές εξετάσεις, προαγωγικές και απολυτήριες
Υπουργείο Παιδείας: Πότε αρχίζουν οι γραπτές εξετάσεις σε Γυμνάσια και Λύκεια και τι ισχύει για την αναβαθμολόγηση των γραπτών
ypaith2
Τα 22 μεγάλα έργα που «τρέχουν» στην εκπαίδευση και οι συντονιστές τους - Ονόματα
Δείτε αναλυτικά τις δράσεις και τα ονόματα των συντονιστών που επέλεξε ο Κ.Πιερρακάκης και τις αρμοδιότητές τους.
Τα 22 μεγάλα έργα που «τρέχουν» στην εκπαίδευση και οι συντονιστές τους - Ονόματα