Thumbnail
Τι περιλαμβάνουν οι αλλαγές στο νέο, υπό διαμόρφωση Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε εξέλιξη η επεξεργασία του νέου Κώδικα, ο οποίος θα έχει ως γνώμονα την οδική ασφάλεια, καθώς προβλέπει την αυστηροποίηση των προστίμων για παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή, ενώ σε πρώτο πλάνο τίθεται και σε εξασφάλιση της πληρωμής των επιβληθέντων προστίμων. Η διαδικασία του καταλογισμού και της είσπραξης προστίμων που προβλέπει.

Η εκπόνηση Νέου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030, οι βελτιώσεις του ΚΟΚ, η δημιουργία του Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας, το αντίστοιχο εθνικό παρατηρητήριο αλλά και η νέα διαδικασία επιβολής και είσπραξης των προστίμων για την παραβίαση του ΚΟΚ, βρέθηκαν στο επίκεντρο της 3ης συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Κατά τη διάρκεια της εισήγησής του, ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος υπογράμμισε ότι η βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας της χώρας μας, αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού, Κώστα Καραμανλή, αλλά και δική του, και παρουσίασε τις προτεραιότητες της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, οι οποίες συνοψίζονται στα εξής θέματα:

  • Νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030,
  • Νέος νόμος οδικής ασφάλειας και οι βελτιώσεις του ΚΟΚ,
  • Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας,
  • Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας,
  • Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική Οδικής Ασφάλειας,
  • Νέα διαδικασία επιβολής και είσπραξης προστίμων

Ειδικότερα, όσον αφορά στην εκπόνηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, η διαδικασία άρχισε τον Οκτώβριο του 2021 και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2022 με την επιστημονική υποστήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε:

«Η κυβέρνηση έχει σχέδιο, αναπτύσσει τον στρατηγικό σχεδιασμό Οδικής Ασφάλειας 2021 - 2030, με προοπτική τη μείωση του αριθμού των νεκρών και των βαριά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030.

Ηλεκτρονική μορφή πρόκειται να λάβουν ο καταλογισμός και η είσπραξη των προστίμων για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μέτρο που θα βάλει τέλος στην ατιμωρησία με το σβήσιμο κλήσεων.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, ο υπό διαμόρφωση νέος ΚΟΚ προβλέπει, επίσης, μείωση του ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές στα 30 χιλιόμετρα από 50 χιλιόμετρα την ώρα που είναι σήμερα. Η μείωση κρίνεται απαραίτητη διότι διαπιστώνεται ότι μεγάλη μερίδα των τροχαίων ατυχημάτων σημειώνεται εντός αστικού ιστού.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδιά
Αυτιστικό φάσμα: Πώς να αντιληφθείτε τα σημάδια στην συμπεριφορά του παιδιού σας
Ορισμένα στοιχεία μπορούν να βοηθήσουν τους γονείς να καταλάβουν αν το παιδί τους ανήκει στο αυτιστικό φάσμα και πότε είναι αναγκαίο να αναζητήσουν...
Αυτιστικό φάσμα: Πώς να αντιληφθείτε τα σημάδια στην συμπεριφορά του παιδιού σας
syntaxeis
Συνεχής αύξηση αιτήσεων συνταξιοδότησης – Πώς ανταποκρίνονται οι υπηρεσίες
Η τάση για μαζική έξοδο εργαζομένων προς τη συνταξιοδότηση συνεχίστηκε και το 2024, με τις νέες αιτήσεις να αγγίζουν τις 197.228.
Συνεχής αύξηση αιτήσεων συνταξιοδότησης – Πώς ανταποκρίνονται οι υπηρεσίες
roloi.jpg
Γιατί οι δείκτες των ρολογιών κινούνται προς τα δεξιά;
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί οι δείκτες του ρολογιού κινούνται προς τα δεξιά; Η απάντηση δεν είναι αυτονόητη, αλλά βασίζεται σε ιστορικές και φυσικές...
Γιατί οι δείκτες των ρολογιών κινούνται προς τα δεξιά;