Νίκη Κεραμέως
INTIME NEWS/ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
«Είναι απαραίτητη τελικά η Θεατρική Αγωγή στα σχολεία ή όχι, κυρία Κεραμέως;» λένε οι θεατρολόγοι

Σε εξαιρετικά δυσμενή θέση βρίσκονται οι θεατρολόγοι μετά τις ανακοινώσεις των αριθμών των οργανικών θέσεων, στο πλαίσιο του δεύτερου κύματος διορισμών.

«Από ό,τι επιτρέπει ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ, κ. Αλέξανδρος Κόπτσης, ελεγχόμενα να διαρρεύσει, μάς προετοιμάζει για μηδενικές προσλήψεις στον κλάδο μας (ΠΕ91), καθώς δεν φαίνεται να συστήνονται νέες οργανικές θέσεις, αλλά οι διορισμοί αφορούν λίγους κι εκλεκτούς κλάδους με ήδη υπάρχοντα οργανικά κενά» αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ).

Όπως επισημαίνουν στην ανακοίνωσή τους, «βλέπουμε με μεγάλη απογοήτευση τη δρομολόγηση θετικών εξελίξεων στους κόλπους της Εκπαίδευσης, αφήνοντας εκτός ένα σημαντικό κομμάτι της Αισθητικής Αγωγής. Και ρωτάμε ευθέως την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ: Είναι απαραίτητη τελικά η Θεατρική Αγωγή στα σχολεία ή όχι;».

Η ανακοίνωση του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων

Είναι απαραίτητη τελικά η Θεατρική Αγωγή στα σχολεία ή όχι, κυρία Κεραμέως;

Αναντίρρητα, το δεύτερο κύμα μόνιμων διορισμών από τους κλειδωμένους πίνακες για τους κλάδους της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οδεύει στην τελική φάση επεξεργασίας, με τους αριθμούς των οργανικών θέσεων να ανακοινώνονται μέσα στο άμεσο χρονικό διάστημα. Παραβλέποντας την κρισιμότητα της απόφασης από πλευράς ΥΠΑΙΘ για τη μη κατοχύρωση του δικαιώματος των υπηρεσιακών μεταβολών για το νεοδιορισθέν προσωπικό κατά το έτος 2021-2022, ο Π.Ε.ΣΥ.Θ. βρίσκεται σε εξαιρετικά δυσμενή θέση σε σχέση με τις επικείμενες ανακοινώσεις. Από ό,τι επιτρέπει ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ, κ. Αλέξανδρος Κόπτσης, ελεγχόμενα να διαρρεύσει, μάς προετοιμάζει για μηδενικές προσλήψεις στον κλάδο μας (ΠΕ91), καθώς δεν φαίνεται να συστήνονται νέες οργανικές θέσεις, αλλά οι διορισμοί αφορούν λίγους κι εκλεκτούς κλάδους με ήδη υπάρχοντα οργανικά κενά.

Οφείλουμε να θυμίσουμε λοιπόν στο ΥΠΑΙΘ πως οι Θεατρολόγοι (ΠΕ91.01) βρισκόμαστε στην Εκπαίδευση πολλά χρόνια, οι περισσότεροι από το 2002, κάποιοι ακόμη πιο πριν, και ως το 2010 προσφέραμε τις υπηρεσίες μας ως ωρομίσθιοι (απλήρωτες αργίες, μισθός-χαρτζιλίκι, απόλυση και κατόπιν ταμείο ανεργίας, για όσους τυχερούς πληρούσαν τα κριτήρια) και αμέσως μετά ως αναπληρωτές, υπομένοντας ωστόσο το ίδιο εργασιακό καθεστώς της ανασφάλειας. Το 2021 χαιρετίσαμε τη σύσταση οργανικών θέσεων για τον κλάδο και την ειδικότητά μας, ωστόσο, αυτοί οι 171 εκπαιδευτικοί κατέγραψαν το χαμηλότερο ποσοστό στην αναλογία συνολικού αριθμού εκπαιδευτικών ανά κλάδο που απασχολείται στην Εκπαίδευση προς τον τελικό αριθμό διορισθέντων.

Φέτος, με τις νέες εξαγγελίες αναμέναμε μια “θεραπευτική” κίνηση ως προς τη μονιμοποίηση μεγαλύτερου ποσοστού εκπαιδευτικών του κλάδου μας. Αντ’ αυτού, βλέπουμε με μεγάλη απογοήτευση τη δρομολόγηση θετικών εξελίξεων στους κόλπους της Εκπαίδευσης, αφήνοντας εκτός ένα σημαντικό κομμάτι της Αισθητικής Αγωγής. Και ρωτάμε ευθέως την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ: Είναι απαραίτητη τελικά η Θεατρική Αγωγή στα σχολεία ή όχι;

Οι Θεατρολόγοι υπηρετούμε, ανελλιπώς, σε κάθε σχολική μονάδα που καλούμαστε να προσφέρουμε έργο απευθείας στις ψυχές των παιδιών και ταυτόχρονα αναπληρώνοντας τους εαυτούς μας κάθε χρόνο.

Οι Θεατρολόγοι στα δύσκολα χρόνια της πανδημίας, προσφέραμε μέσω της τέχνης μας σημαντικό έργο, τόσο μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας όσο και στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση, για την οποία ακόμη συζητούν με ενθουσιασμό το μαθητικό σύνολο και οι γονείς αυτού.

Οι Θεατρολόγοι έχουμε πολλά ακόμη να προσφέρουμε, μιας και το μάθημά μας σε μια εποχή έξαρσης της μαθητικής βίας είναι η επιτομή της αγκαλιάς του διαφορετικού, του περιθωρίου, του ανοίκειου, του ξένου.

Όλο αυτό το διάστημα, ο Π.Ε.ΣΥ.Θ. αγωνιά και αφουγκράζεται τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών/μελών του. Γι’ αυτό και έχει στείλει επιστολές προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και τον Τύπο, ενημερώνοντας για όλα τα φλέγοντα ζητήματα των Θεατρολόγων, έχει προβεί σε συναντήσεις δια ζώσης και με τη μορφή τηλεσυνάντησης με στελέχη του ΥΠΑΙΘ (όταν το αίτημά του Π.Ε.ΣΥ.Θ. για συνάντηση γινόταν αποδεκτό), έχει οργανώσει συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας αυτόνομα ή και με την ομπρέλα των κοινών ειδικοτήτων κλάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για να δώσει φωνή στα δίκαια αιτήματά του. Σε όλες αυτές τις δράσεις, τονίσαμε κι εξακολουθούμε να τονίζουμε πως: υπήρξε και ακόμη υπάρχει ο πολιτικός χρόνος για τη σύσταση οργανικών θέσεων. Αρκεί να θυμίσουμε πως το περσινό χρονοδιάγραμμα των μόνιμων διορισμών και της σύστασης οργανικών θέσεων είχε δρομολογηθεί πολύ αργότερα!

Με εκτίμηση,

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων – Π.Ε.ΣΥ.Θ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»