Thumbnail
Τι προβλήματα προκαλούν τα κενά της ελληνικής νομοθεσίας όσων να αφορά τον έλεγχο εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων και τα μέτρα αντιμετώπισης τους.

Οι Δυσκολίες Διασταύρωσης Ξένων Δελτίων ΚΤΕΟ

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα ελληνικά ΚΤΕΟ είναι υποχρεωμένα να αναγνωρίζουν τα Δελτία Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) που εκδίδονται από άλλες χώρες της Ε.Ε. Ωστόσο, η δυνατότητα ηλεκτρονικής επαλήθευσης της γνησιότητας αυτών των εγγράφων ισχύει μόνο για εννέα χώρες: Γαλλία, Ιταλία, Ρουμανία, Πολωνία, Τσεχία, Σουηδία, Εσθονία, Λιθουανία και Δανία.

Οι υπόλοιπες χώρες δεν επιτρέπουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικά μητρώα, με αποτέλεσμα τα ελληνικά ΚΤΕΟ να μην μπορούν να ελέγξουν αν τα έγγραφα που προσκομίζονται είναι αυθεντικά ή πλαστά. Έτσι, η νομοθεσία υποχρεώνει την αποδοχή των ξένων ΔΤΕ χωρίς τη δυνατότητα διασταύρωσης.

Πώς Στήνεται η Απάτη με τα Πλαστά ΔΤΕ

Ένα συνηθισμένο κόλπο αφορά την εξαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από χώρες με αξιόπιστα συστήματα καταγραφής και τον εκτελωνισμό τους σε χώρες χωρίς διαθέσιμη βάση δεδομένων, όπως η Βουλγαρία. Εκεί, οι επιτήδειοι αλλοιώνουν τις χιλιομετρικές ενδείξεις και διαγράφουν αναφορές για σοβαρές βλάβες ή ελλείψεις, εκδίδοντας «καθαρά» ΔΤΕ και νέες άδειες κυκλοφορίας.

Στη συνέχεια, τα αυτοκίνητα εισάγονται στην Ελλάδα ως "νόμιμα", με τα παραποιημένα στοιχεία να μην μπορούν να αμφισβητηθούν από τα ελληνικά ΚΤΕΟ λόγω της απουσίας δυνατότητας επαλήθευσης.

Πλασματικοί Τεχνικοί Έλεγχοι μετά την Εισαγωγή

Άλλη μια τακτική περιλαμβάνει την προσκόμιση Δελτίων Τεχνικού Ελέγχου από χώρες όπως η Γαλλία και η Πολωνία με ημερομηνία μεταγενέστερη του εκτελωνισμού. Αυτό σημαίνει ότι τα ΔΤΕ εκδίδονται μετά την εισαγωγή των οχημάτων στην Ελλάδα, πιθανότατα με ψεύτικους ελέγχους, και στη συνέχεια καταχωρούνται παρανόμως στα μητρώα των χωρών αυτών.

Παρά τη σαφή ένδειξη παρατυπίας, η ισχύουσα νομοθεσία δεν επιτρέπει την απόρριψη αυτών των εγγράφων από τα ελληνικά ΚΤΕΟ, με αποτέλεσμα τα παραποιημένα στοιχεία να γίνονται δεκτά ως νόμιμα.

Προτάσεις για την Αντιμετώπιση του Προβλήματος

Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ ζητά αλλαγές στη διαδικασία ελέγχου για να περιοριστούν οι απάτες. Οι βασικές προτάσεις περιλαμβάνουν:

  • Υποχρεωτικός πλήρης τεχνικός έλεγχος από ελληνικό ΚΤΕΟ για κάθε εισαγόμενο όχημα από χώρα χωρίς προσβάσιμη βάση δεδομένων.
  • Στα ελληνικά ΔΤΕ να αναγράφεται υποχρεωτικά η ένδειξη:
    • «Εισαγόμενο μεταχειρισμένο – Ημερομηνία εισαγωγής – Χώρα προέλευσης – Δεν διατίθεται ιστορικό χιλιομετρικών ενδείξεων πριν την εισαγωγή».
  • Για χώρες όπως η Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία και Πολωνία, όπου υπάρχουν πλήρη ιστορικά, να μεταφέρεται αυτούσιο το αρχείο στο ελληνικό ΔΤΕ κατά την αναγνώριση.

Με τις αλλαγές αυτές, επιδιώκεται η αυστηροποίηση του ελέγχου και η εξάλειψη των «παραθύρων» της νομοθεσίας που επιτρέπουν την κυκλοφορία οχημάτων με παραποιημένα στοιχεία στην Ελλάδα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syntaxeis
Συνεχής αύξηση αιτήσεων συνταξιοδότησης – Πώς ανταποκρίνονται οι υπηρεσίες
Η τάση για μαζική έξοδο εργαζομένων προς τη συνταξιοδότηση συνεχίστηκε και το 2024, με τις νέες αιτήσεις να αγγίζουν τις 197.228.
Συνεχής αύξηση αιτήσεων συνταξιοδότησης – Πώς ανταποκρίνονται οι υπηρεσίες
roloi.jpg
Γιατί οι δείκτες των ρολογιών κινούνται προς τα δεξιά;
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί οι δείκτες του ρολογιού κινούνται προς τα δεξιά; Η απάντηση δεν είναι αυτονόητη, αλλά βασίζεται σε ιστορικές και φυσικές...
Γιατί οι δείκτες των ρολογιών κινούνται προς τα δεξιά;